MARKETING NA MOBILNIM UREĐAJIMA JE BUDUĆNOST: Evo kako da ga poboljšate

Ekran mobilnog telefona je takođe „najličniji ekran“ i predstavlja pravu priliku za marketing. Korišćenjem te prednosti, marketing napokon može da se oprosti od neefikasnih metoda koje korisnike odbijaju umesto da ih privlače

Digitalni marketing se sve više okreće mobilnim uređajima, a njihov uticaj samo nastavlja da raste. Za brendove više nije dovoljno da imaju samo internet-stranice prilagođene mobilnim uređajima. Danas kompanije moraju na sofisticiran način da dolaze do svoje ciljane publike, ostvaruju snažan uticaj, podstiču angažovanje korisnika – i to sve na malom ekranu.

Ekran mobilnog telefona je takođe „najličniji ekran“ i predstavlja pravu priliku za marketing. Korišćenjem te prednosti, marketing napokon može da se oprosti od neefikasnih metoda koje korisnike odbijaju umesto da ih privlače. Time se takođe otvara put za oglašivače da se zaista posvete svojim potrošačima i da kod njih izgrade željeno poimanje brenda kojim se bave.

„Da bi izbegli da govore o stvarima ‘za koje nikoga nije briga’, kao što se kaže u popularnoj pesmi grupe  Aerosmit ‘Sweet Emotion’, stručnjaci za digitalni marketing moraju da znaju kako da iskoriste sve emocionalne i personalizovane aspekte iskustva korišćenja mobilnog telefona. Kada potrošačima pružite snažan emotivni doživljaj, time povećavate šanse da vas duže i bolje pamte“, navodi Ari Brent, izvršni direktor i jedan od osnivača marketinške platforme „Media Brix“, koja pruža marketinška rešenja za stvaranje emocionalne veze između brendova i ljudi.

Pred vama je nekoliko njegovih korisnih saveta.

Prepoznajte najbolji trenutak

Emocije i percepcija korisnika su ključne stvari za povezivanje sa brendom. Kako bi se podstakla njihova jača emotivna veza, važno je da se kontekst poruke koju šaljete uskladi sa emocijama potrošača u svakom trenutku. Oglašivači mogu da iskoriste podatke koje dobijaju iz dvosmerne komunikacije, odnosno iz načina na koji korisnik upotrebljava određenu aplikaciju ili sajt u raznim trenucima putem mobilnog uređaja.

Za marketinške stručnjake je važno da razumeju šta korisnik doživljava i kako se oseća na različitim mestima i u različitim trenucima. Nakon što identifikuju najbolji trenutak, stručnjaci za marketing treba da ponude originalne i relevantne poruke kako bi poboljšali korisničko iskustvo. Iz podataka o korisniku možete odrediti raspon emocija, kao što je na primer trenutak u kom su emocije najsnažnije. A to onda treba da iskoristite da biste prikazali svoj brend na najbolji mogući način.

Iskoristite najbolji  trenutak

Nakon što ste shvatili šta korisnici doživljavaju, još morate da se potrudite da zadržite njihovu pažnju i izbegnete neugodnosti koje možete izazvati ako prekinete neku njihovu radnju vašim oglasom. Iskoristite njihovo trenutno stanje uma kako biste utvrdili koje su njihove potrebe u tom trenutku, a zatim im ponudite i više od onoga što očekuju.

Na primer, ako je korisnik frustriran, vaš brend treba da ga „spase” nudeći mu stavke koje su mu potrebne i koje mogu da reše problem. To stvara pravi angažman, zahvalnost i pomaže vam da se korisnici na pravi način povežu sa vašim brendom.

Ono što je najvažnije jeste da korisnici zaista dobiju neku vrednost. Možete nagraditi korisnike nekom lepom porukom, ponudom proizvoda (kao što je popust) ili ponudom za besplatno poboljšane usluge (prelazak na premijum paket, na primer).  Na taj način dajete potrošačima priliku da vas zapamte i da vaš brend više cene.

Potrudite se da korisnici zapamte taj trenutak

Vaša poruka će izazvati nezaboravna osećanja ako stimulišete korisnike efikasnom kombinacijom zvuka i nekim „opipljivim“ osećanjem. Mobilna tehnologija nudi jedinstvenu priliku da vaš oglas bude zaista poseban doživljaj koji zaslužuje pažnju. Zamislite osećaj blage vibracije i lepe melodije u trenutku kada doživljavate neku emociju. Ove stvari su pravi emotivni okidač za mobilne uređaje. Korisnici će tako svaki put kada čuju taj zvuk ili osete određenu vibraciju, povezati to iskustvo sa vašim brendom.

Nakon što ste sledili ove korake kako biste poboljšali emocionalnu strategiju za vaš marketing, još treba i da se uverite da li ste to uradili na pravi način. Koristite istraživanja i merenja da biste utvrdili uspeh svoje strategije.

Uverite se da ona zaista doprinosi poboljšanju kupovine i bolje interakcije sa brendom. Ako nastavite da radite na strategiji koja ne izaziva emocije, jednostavno nećete postići nikakve efekte. Ukoliko vas interesuje digitalni marketing i želite da saznate kako možete da iskoristite internet i sve digitalne platforme i servise tako da budu u službi vašeg marketinga i komunikacije sa potrošačima, posao menadžera digitalnih medija je pravi izbor za vas.

(Telegraf.rs)