5 strategija za uspešno oglašavanje na Twitteru
Početak je relativno lak, ali uspeh zavisi od niza strategija i dobrog plana. Pred vama su neki od saveta koji vam mogu pomoći da uspešno vodite kampanju na ovoj, sve popularnijoj platformi
Danas je već jasno koliko su društveni mediji moćan alat za marketing i uspešnu komunikaciju sa potrošačima, klijentima i javnosti uopšte. Twitter je samo jedna od platformi koja može da bude od velike koristi, bilo da se radi o malim firmama, online prodavnici ili velikim korporacijama.
Početak je relativno lak, ali uspeh zavisi od niza strategija i dobrog plana. Pred vama su neki od saveta koji vam mogu pomoći da uspešno vodite kampanju na ovoj, sve popularnijoj platformi.
Proverite da li je Twitter mesto na kom se nalaze vaši klijenti
Pre nego što otvorite nalog i počnete da ulažete dosta vremena i napora u stvaranje strategije za ovu društvenu platformu, važno je da se uverite da je vaša ciljna publika zaista koristi i redovno posećuje. Ako oni, pak, radije koriste druge kanale kao što su LinkedIn ili Facebook, vodićete komunikaciju sami sa sobom ili sa ostalim „tviterašima“ koji nikako neće pomoći vašem poslovanju.
Odredite jasnu poziciju pre nego što počnete da tvitujete
Ako prodajete ekološke proizvode, kao na primer filtere za vodu, to ne znači da treba da pišete samo o tom proizvodu. Možete da tvitujete o tome kako je važno da se obrati pažnja na zagađenja, kako razne hemikalije utiču na zdravlje, koliko je voda važna, ko su najveći zagađivači... Budite hrabri i provokativni. Objavite studije i informacije koje će podstaći raspravu i zainteresovati ostale tviteraše.
Sledite pravilo 60/40
Osim što koristite Twitter kako biste svoj brend ili kompaniju postavili kao lidera u poslovanju, takođe je važno da se povežete sa istomišljenicima koji dele vaše interese. Menjajte svoje tvitove. Preporučljivo je da tvitujete o svom proizvodu, uslugama ili poslovanju oko 60 posto vremena, a posvetite preostalih 40 posto drugim stvarima. To mogu da budu vesti, fotografije, video snimci, zanimljive činjenice... Iako ponekad možete dozvoliti da oni budu potpuno van vaše sfere interesovanja, trudite se da, makar na nekom nivou, imaju veze sa vašim brendom ili industrijom.
Pratite trendove i aktuelne probleme
Povežite se sa važnim ljudima i pratite profile kompanija iz sfere svoje industrije i trgovine. Možete da „ritvitujete“ neke od njihovih vesti, i pokažete tako svojim pratiocima da niste samo orijentisani na sebe. Pratite redovno sve vesti i sami postanite jedan vid izvora najnovijih informacija. Potrudite se i da pratite najuticajnije medije, analitičare i konsultante u svom području.
Kada delite neke vesti ili članke, obavezno navedite ime izvora ili autora teksta. Ako često delite tekstove nekog autora, on/ona će sigurno postati vaš pratilac, i verovatno i deliti neke od vaših sadržaja. A tako ćete brzo proširiti publiku.
Zabavite svoju publiku
Tvitovi koji sadrže video, fotografije ili infografike su često vrlo primamljivi i nailaze na dosta dobre reakcije. Iskoristite zabavne sadržaje kako biste ponekad i nasmejali svoju publiku. Takvi sadržaji se često i jako brzo šire, te možete da privučete veliki broj novih pratilaca. Trudite se, pak, da ti sadržaji ne budu nešto već viđeno. Možete ponekad i sami da kreirate neki od njih.
Da bi ste postali važni i uticajni na Twitteru, potrebno je vreme, upornost i dobar plan. Nemojte očekivati da odmah u početku privučete veliki broj pratilaca. Da, to je moguće kada je u pitanju neka popularna muzička ili filmska zvezda, sportista ili političar. Ali u većini drugih slučajeva, uspeh umnogome zavisi od umeća planiranja. Planiranje marketinga na internetu ima brojne specifičnosti, i zato su stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji. Ukoliko želite da izgradite uspešnu karijeru internet marketing planera, razmotrite upisivanje obrazovnog programa iz ove oblasti.
(Telegraf.rs)