Ne dozvolite da loša komunikacija naruši vašu radnu atmosferu. Evo i kako!

Bez dobre komunikacije nema ni uspešnog vođenja kompanije. Bez obzira na to da li sa ljudima komunicirate u sali za sastanke, pismom ili e-poštom, treba da znate kako da steknete veći kredibilitet među kolegama

Komunikacija u firmi je podjednako važna koliko i komunikacija sa potrošačima i javnošću. Širenje netačnih informacija ili poluinformacija može da bude štetno za poslovanje i radnu atmosferu, te je za sve lidere važno da umeju na pravi način da komuniciraju sa svojim zaposlenima. Portal Small Business Trends je zato postavio jedno važno pitanje liderima iz organizacije Veće mladih preduzetnika (YEC): „Šta savetujete liderima za  prenošenje važnih informacija i vesti u celoj kompaniji?"

Pred vama su neki od njihovih odgovora.

Važne informacije saopštavajte kratko i jasno

„Saopštite vašu poruku jednostavno. Verovatno imate mnogo toga da kažete povodom važnih vesti, ali isto tako treba da umete da date jasne i detaljne informacije svojim zaposlenima, tako  da ih svako razume. Ne ostavljajte  prostora za nagađanja." - Alfredo Atanasio, „Uassist.ME“.

Pažljivo planirajte sastanke sa zaposlenima

„Ponekad je teško održavati kulturu i komunikaciju kada imate mnogo zaposlenih sa skraćenim radnim vremenom ili zaposlene koji zbog prirode posla nisu stalno u kancelariji ili su zauzeti sastancima. Zato se trudite da sastanke sa zaposlenima organizujete u dva različita termina, kada možete da okupite najviše ljudi. Zatim tražite svakom od njih da napravi kratki sadržaj i beleške, za tim ili za pojedince koji nisu u mogućnosti da prisustvuju." - Lindzi Tejn, „Logic Prep“.

Održavajte politiku „otvorenih vrata“

„Čak iako delite sve važne informacije putem i-mejla, trebalo bi da svim zaposlenima stavite do znanja da su im vaša vrata uvek otvorena. Mejlovi i elektronske poruke su dobri i efikasni u deljenju informacija, ali je takođe veoma važno da vaši zaposleni imaju osećaj da njihove sugestije i predloge neko zaista sluša. Neka znaju da uvek mogu da dođu i razgovaraju sa vama u vezi s bilo kojom informacijom."- Majls Dženings, „Recruiter.com“

Pratite  ciljeve kompanije

Bez obzira na to da li je dobra ili loša vest, važno je da ne gubite iz vida viziju koju vaša kompanija gradi. Svaka nova informacija bi trebalo da na neki način podstiče dolazak do  organizacijskih ciljeva i zato je važno da komunicirate sa svojim zaposlenima i ukažete im kako se svaka od njih uklapa u glavnu viziju kompanije." - Setvik Tantri, „Form Swift“

Komunicirajte često

„Umesto da šaljemo mesečne kompanijske novine (newslettere), nastojimo da saopštavamo vesti onda kada se i dogode. To pomaže zaposlenima da budu stalno u toku sa događanjima u kompaniji i sprečava neprijatne situacije koje mogu nastati kada neki ljude znaju informacije koje drugi ne znaju. Kada su informacije dostupne, možete stvoriti jači osećaj zajedništva i bolju komunikaciju među timovima." - Bavin Parik, „Magoosh Inc.“

Koristite video

„Ako imate poruku koja je važna – bilo da je dobra ili loša – koristite video. Posmatranje nečijeg lica i neverbalna komunikacija aktiviraju neurone i poboljšavaju emocionalnu reakciju. Koju god emociju želite da pokažete i proširite (uzbuđenje, osećaj hitnosti, tuga), to će se najbolje videti na video-materijalu. To je ono što će uticati na to šta vaši timovi misle o porukama koje šaljete, a u većini slučajeva će odrediti i kako će reagovati na njih." - Čarli Gilkej, „Productive Flourishing“

Uključite svoje ljude u važne komunikacije

Da biste stvorili poslovnu kulturu, vaši zaposleni treba da budu uključeni u svaku veću i važnu odluku, a takođe bi trebalo da znaju važne vesti pre nego što postanu javne i zvanične. U  kompaniji „LexI ON Capital“, novi zaposleni nikad nisu iznenađenje, jer je moj celi tim učestvovao u  intervjuu i već mi dao povratnu informaciju. Vaš tim će se osećati mnogo bolje i važnije ako ih  uključite u pojedinosti." - El Kaplan, „LexI ON Capital“

Sprečite glasine

„Kontrolišite informacije kako biste sprečili širenje glasina i nagađanja. Bez obzira na to da li treba da saopštite dobre ili loše vesti, upamtite da se glasine brzo šire i da je zato važno da ključne informacije kontrolisano delite.  U suprotnom ćete morati da se borite protiv dezinformacija, a zaposleni će misliti da od njih nešto krijete." - Kristofer Keli, „Convene“

Bez dobre komunikacije nema ni uspešnog vođenja kompanije. Bez obzira na to da li sa ljudima komunicirate u sali za sastanke, pismom ili e-poštom, treba da znate kako da steknete veći kredibilitet među kolegama, motivišete ljude sa kojima radite, da dobijete i zadržite pažnju publike, rešavate konflikte u grupnoj atmosferi... Pravi menadžer je ubedljiv. A da li ćete to postati – zavisi isključivo od vaših veština i znanja.

(Telegraf.rs)