Iskoristite muziku u marketinške svrhe. Evo i kako!
Odabir prave muzike je najvažniji – dosledan odabir audio-materijala može da doprinese percepciji brenda. Potrošači će ga tako lakše prepoznati i zavoleti
Brendovi su suočeni sa sve većom konkurencijom u borbi za pažnju potrošača. Količina sadržaja je zapanjujuća; prošle godine samo Gugl je dobijao oko četiri miliona upita za pretraživanje svakog minuta, svakoga dana, prema podacima ACI, platforme za onlajn istraživanja. U tom okruženju, koje se svakodnevno menja, postoji jedna stvar koja je ostala izuzetno dosledna – univerzalna moć muzike. Muzika je snažan način povezivanja među ljudima, a takođe je moćan alat za brendove.
Zašto je muzika moćan alat?
Muzika je jedan od retkih medija u kome potrošači koriste uređaj (slušalice) da bi eliminisali smetnje oko njih. Svaka vožnja u javnom prevozu može da vam potvrdi činjenicu da nećete dobiti previše pažnje ni odgovora od osobe koja nosi slušalice.
Muzika je zajednička strast velikog broja ljudi. Broj ljudi koji su pregledali plej-listu Džastina Bibera na platformi „Vivo“ veći je od broja stanovnika dve najmnogoljudnije zemlje, Kine i Indije. Muzika oživljava sećanja, iskustva i razne trenutke. Naučnici na Univerzitetu „Dejvis“, koristili su skeniranje mozga kako bi pokazali kako su muzika i oživljavanje sećanja suštinski povezani.
Kada razmišljamo o ključnim trenucima u životima, postoji velika verovatnoća da ćemo se setiti pesme ili će pesma pokrenuti sećanja na neki događaj.
S obzirom na sve navedeno, kako marketinški stručnjaci mogu iskoristiti ovu priliku? Pred vama su tri saveta koje za portal „Mashable“ daje Džim Kridlin, izvršni direktor kompanije „Mindshare“.
Za odabir prave muzike važno je postaviti dobre osnove brenda
Kao i za bilo koji drugi marketinški poduhvat, za postizanje marketinškog uspeha kroz muziku zahteva se jasan cilj: morate znati šta pokušavate da postignete i kako vam određena muzika u tome može pomoći. Zato je važno da znate šta predstavlja vaš brend, kako želite da ga pozicionirate, koju reakciju javnosti želite da izazovete, kao i koju ulogu on treba da igra u životu potrošača. Ako kao brend ne znate u kom smeru idete, muzika vam u tome neće pomoći.
Sve je u ritmu... i podacima
Stvaranje sadržaja je kombinacija umetnosti i nauke – podaci pomažu da umetnost bude preciznija.
„Nedavno sam čitao o tome kako je muzika odlično upotrebljena u jednoj televizijskoj reklami; kada sam pitao kako je izabrana, oglašivač mi je ponosno rekao da je režiser slučajno naleteo na prijatelja koji je di-džej. Ovo je neverovatan primer slučajnosti, ali slučajnost nije dugoročno održiva strategija i poslovni model.“
S pojavom digitalnih muzičkih platformi podaci su sve više dostupni. Tako možete lakše pronači prave saradnike, birati najbolje žanrove, izvođače, pesme za vašu ciljanu publiku.
Pametno birajte muziku
Odabir prave muzike je najvažniji – dosledan odabir audio-materijala može da doprinese percepciji brenda. Potrošači će ga tako lakše prepoznati i zavoleti. Zašto? Kao što se navodi u članku u časopisu „Žurnal psihologije potrošača” (Journal of Consumer Psychology), ljudi lakše pamte tekst i muziku koji se ponavljaju. Ako je vaš brend snažno povezan sa određenim muzičarem, ili muzičkim stilom ili pesmom, postoji velika šansa da će se setiti vašeg brenda i kada čuje tu muziku, bez reklamnog sadržaja.
U svakom partnerstvu brenda i muzičara postoje mnoge pojedinosti koje nisu pod vašom kontrolom. Brojni brendovi su tako morali da trpe minuse, jer su bili povezani i sa privatnim životima i ispadima muzičkih zvezda čiju su muziku koristili. „Kako vam se to ne bi dešavalo, važno je da uvek imate spremnu strategiju za promenu i prilagođavanje. Tada vaše marketinške veštine i znanja stupaju na snagu“, navodi Kridlin.
Ako se, s druge strane, profesionalno bavite muzikom, potrebno ja da pomerite fokus sa sebe na klijenta i njegove potrebe. Muzička produkcija za marketing umnogome se razlikuje od izvođačke. Zato, razmotrite sticanje znanja koja će učiniti da vaš zanat naplatite u svetu oglašavanja.
(Telegraf.rs)