ŽELITE DA SE BAVITE DIZAJNOM? Ove stvari morate da znate!
Kompanijama će dizajneri uvek trebati, što znači da je do posla i te kako moguće doći. Samo je potrebno da pronađete pravi put
Mnogi stručnjaci za medije, tehnologiju i moderne kompanije, čvrsto veruju da je dobar dizajn jedan od ključnih faktora za uspeh bilo kog posla. Dugo vremena su kompanije zapošljavale agencije koje bi pravile dizajne prilagođene tim kompanijama. To je funkcionisalo u slučaju multinacionalnih kompanija kao što su Facebook, Microsoft i Apple, koje su imale ogromne budžete na raspolaganju. Međutim, nove kompanije i mala preduzeća, ne samo da ne mogu sebi da priušte takav luksuz, već nemaju ni prava sredstva.
To ne treba da vas obeshrabri ukoliko ste dizajner ili želite da se bavite ovim poslom. Kompanijama će dizajneri uvek trebati, što znači da je do posla i te kako moguće doći. Samo je potrebno da pronađete pravi put.
Novo tržište – nova pravila
Ali čak i u uslovima ograničenih budžeta, kompanije su svesne važnosti dizajna. Zbog toga je jedno od njihovih prvih pitanja: Кako dobiti dobar dizajn za male pare? To, najčešće, odmah eliminiše marketinške agencije. Mnoge kompanije zato pokušavaju da pronađu honorarce ili „freelancere“ koji će za malo novca uraditi čitav posao.
Možda vam se ovo može činiti kao sjajna prilika za laku zaradu. Pre nego što odlučite da je to pravi put za vas, dobro je da sebi postavite još neka pitanja.
Da li je neophodno da spuštate „svoju cenu“? I koja je uopšte granica do koje se može spustiti ta cena, s obzirom da vas očekuje obiman posao? Uz to, važno je da znate da vaši poslodavci neće biti ništa manje popustljivi kada su njihovi zahtevi u pitanju, čak iako vas plaćaju manje. To znači da ćete često morati da potrošite dosta vremena na sastanke sa njima, na ispitivanja i pripreme.
Zbog malog budžeta, ponekad ćete morati da pravite kompromise na uštrb kvaliteta, a to može da utiče i na vaš proizvod. Da li želite da stavite u svoj portfolio nešto čime ni sami niste zadovoljni? Da li to znači da nema sreće za dizajnere? Naravno da ne! Da li ste čuli za izraz „grupno finansiranje”(crowdsourcing)?
Dizajniranje uz pomoć grupnog finansiranja
Zbog malih i ograničenih budžeta, kompanije se sve više okreću tržištu za grupno finansiranje kao što je Designhill.com. Ova platforma pruža mogućnost da hiljade registrovanih dizajnera, širom sveta, osmisli dizajn za logoe, majice, vizitkarte, koji odgovaraju njihovim potrebama.
Na ovaj način, takođe, eleminišu strah od rizika, povrede autorskih prava i dostupnosti cene, dok se obezbeđuje sigurna i pouzdana usluga koja vlasnicima kompanija pruža mogućnost da biraju između više od 100 dizajna posle sedam dana.
Osim za kompanije, ovo je i sjajna platforma za dizajnere. Prijavom na ovakve platforme, možete i sami postati jedan od tih dizajnera. Možete raditi od svoje kuće i to za razne kompanije širom sveta.
Kako funkcionišu ove platforme?
Od svog nastanka, Designhill je postao jedna od najvećih i najpouzdanijih platformi za grupno finansiranje, sa više od 20 hiljada registrovanih dizajnera i preko 30 kategorija za dizajn. Dizajneri širom sveta dobijaju brifove za projekte, a kompanije biraju najbolji dizajn. Ukoliko se odluče za vaš, vi dobijate novac.
Kako postati deo Designhilla?
Da biste postali deo platforme, treba da se prijavite i odlučite za jedan od paketa. Zavisno od pretplatničkog paketa za koji se odlučite, možete da odaberete način rada sa različitim mogućnostima i prednostima.
Paketi se sastoje od različitih naknada, uključujući poene, mogućnost da postanete istaknuti dizajner, da vas platforma promoviše, da dobijate provizije, nagrade i sl. Postoje tri pretplatna paketa – Srebrni (100 dolara), Zlatni (150 dolara) i Diamond (200 dolara). Naravno, možete se registrovati i besplatno, ali su vam u tom slučaju mogućnosti ograničene.
Mogućnosti
Platforma omogućuje da birate projekte i vrstu dizajna. Možete da radite samo na izradi logoa, vizitkartama ili naslovnim stranama knjiga. Možete da prodate svoj logo u „prodavnici logoa“, bez učestvovanja putem takmičenja. Takođe, možete da napravite i svoj portfolio, u koji kompanije mogu da imaju uvid i direktno vas kontaktiraju.
Ovo je izvrsna mogućnost za početnike. Početnicima u poslu je često teško da dođu do zaposlenja jer kompanije i agencije često traže portfolio ili prethodno iskustvo rada na sličnim pozicijama. Prednost ove platforme jeste što ne morate da imate ni jedno ni drugo kako biste učestvovali na nekom takmičenju. Bilo da ste početnik ili iskusni dizajner, ono što vas ističe su upravo vaša kreativnost, znanja i veštine. A to je i sjajna mogućnost da popunite svoj portfolio i nesmetano tražite zaposlenje i van ove platforme. I najzad, isplatu za svoj rad dobijate odmah, elektronski putem PayPal naloga ili direktnom uplatom na račun u banci.
Designhill.com je samo jedna od mogućnosti za frilensere. Istražujte na svoju ruku i sigurno ćete naići na još sličnih platformi. Važno je da ne sumnjate da možete naplatiti svoju kreativnost.
(Telegraf.rs)