Ovih 5 koraka će vam pomoći da napravite ODLIČAN MARKETINŠKI PLAN!

Pre kreiranja bilo kakvog marketinškog plana morate uraditi ozbiljno istraživanja i pripremiti teren, pa zato želimo da vam pružimo nekoliko saveta i koraka koji vam mogu pomoći da se bolje snađete na ovom putu

Čime god da se bavite ili želite da se bavite, morate imati određenu taktiku kako da u tome budete uspešni. Ovo se naziva planom. U svakom segmentu vašeg života planiranje je od velike važnosti: za upisivanje fakulteta, za traženje prvog posla, za osnivanje porodice, za putovanje u inostranstvo, pa čak i za najjednostavniji odlazak u prodavnicu.

Međutim, činjenica je da ljudi, u želji da uštede na vremenu ili snazi, često zanemare ovaj korak u razvijanju bilo kakvog posla, pa ne naprave nikakav plan.

I u marketingu je ista situacija. Hazarderski, odnosno bez taktike, ne možete postići ništa, jer ni ne znate šta je to što želite da postignete. Dakle, da biste ostvarili bilo kakve marketinške rezultate u poslu koji obavljate, kako bi što više ljudi čulo za vas i konačno, kako bi vaš proizvod došao do krajnjeg potrošača, morate formirati jasnu marketinšku strategiju koja će vam olakšati komunikaciju sa ciljnom grupom i povećati prodaju vaših proizvoda ili usluga.

Pre kreiranja bilo kakvog marketinškog plana morate uraditi ozbiljno istraživanja i pripremiti teren, pa zato želimo da vam pružimo nekoliko saveta i koraka koji vam mogu pomoći da se bolje snađete na ovom putu i kvalitetnije usmerite komunikaciju ka svojim potrošačima.

Procenite situaciju

Morate biti krajnje realni u odgovorima na sledeća pitanja: čime raspolažete, kakvu ste komunikaciju do sada imali s klijentima, kako se pokazala, da li vas potrošači vole, sa kakvim klijentima ste do sada sarađivali. Iskustvo koje ste do sada ostvarili biće vam od pomoći za ovu procenu, jer na osnovu primera možete zaključiti kakva vam je bila klijentela i šta je to što treba da tražite ubuduće. Kada dobijete rezultate, uočićete šta se pokazalo kao primer dobre komunikacije, a šta nije dalo nikakve rezultate. U skladu sa tim, možete da formirate svoj budući nastup na tržištu.

Formirajte ciljeve

Kako biste počeli da ostvarujete rezultate, za početak treba da znate šta je to što želite da postignete. Da li je vaš cilj porast prodaje i broja mušterija, poboljšanje imidža ili nešto treće? U zavisnosti od toga čemu stremite u konačnom bilansu, formiraćete i kompletnu komunikaciju koju upućujete svojoj ciljnoj grupi. Ako niste sigurni šta je to što želite, preispitajte šta su vrednosti vaše kompanije – šta zastupate i šta želite da ljudi misle o vama. Takođe, ukoliko nemate definisan cilj, ne možete ni meriti ostvarene rezultate.

Definišite ciljnu grupu

Da biste znali kako da pričate, prvo morate znati kome se obraćate. Određivanje ciljne grupe vam je verovatno najbitniji korak u marketinškom planu, jer ukoliko vaš proizvod nudite pogrešnoj publici, on će ostati potpuno nezapažen.

Na primer – potpuno ćete drugačije formirati komunikaciju namenjenu tinejdžerima i onu namenjenu penzionerima. Promovisaćete različite vrednosti, prednosti proizvoda i moguće dobitke koji idu uz njega. Takođe ćete biti u situaciji da se obraćate širokoj publici i klijenteli, pa ćete u skladu sa tim pronaći i zlatnu sredinu uz pomoć koje ćete definisati način na koji ćete se obraćati.

Izvršite istraživanje i formirajte strategiju

Informišite se o konkurenciji, pogledajte šta oni rade i čime se bave. Šta je to čime privlače, a čime odbijaju potrošače, pa iskoristite te podatke u svoju korist. Istražite tržište, odnos ponude i tražnje, kupovnu moć i sve faktore koji mogu uticati na rast, odnosno na pad prodaje.

Kada dođete do svih tih informacija, definišite kratkoročne ciljeve i postavite vremenski okvir. Formirajte strategiju koraka koje ćete sprovoditi u budućnosti: kada ćete istupati u javnost, gde ćete se oglašavati, šta želite time da postignete, ko su vam osobe za kontakt u medijima, kada očekujete prve rezultate i kakvi oni mogu biti i sve što je na bilo koji način relevantno za ostvarivanje vašeg konačnog cilja.

Definišite budžet

Sada, kada imate razrađenu taktiku i sled koraka koji ćete da načinite, morate uraditi ozbiljnu procenu resursa, kako biste definisali kada će šta biti izvodljivo. Odredite budžet i isplanirajte korake tako da u svakom trenutku možete izdvojiti određenu sumu novca za marketing. Ova stavka vam je od velike važnosti, jer ukoliko pre vremena ostanete bez finansijskih sredstava, postoji opasnost da nećete uspeti da ostvarite nijedan od ciljeva koje ste zacrtali.

Izdvojili smo pet osnovnih koraka koje morate sprovesti pre početka bilo kakve marketinške kampanje i koji će vam biti od važnosti za svaki dalji poduhvat koji budete pravili. Međutim, pred marketinški plan postavlja se mnogo više izazova i prepreka, na koje ćete naići tek kada počnete da ga sprovodite.

Morate znati da nikada nećete biti spremni na sve, ali da uvek postoje načini da se pripremite i naoružate znanjem koje će vam pomoći da rešite eventualne neočekivane situacije sa kojima ćete se sretati. Za početak, upišite jednogodišnju obuku iz marketinškog menadžmenta i predupredite sve moguće probleme do kojih možete doći, a samim tim i svi ostali koraci biće vam daleko jednostavniji. Kao ekspert za marketing možete unaprediti i svoj i tuđi biznis.

(Telegraf.rs)