Ovi trikovi će vam pomoći da se bolje reklamirate na Facebooku!
Vaš oglas na Fejsbuku treba da reklamira nešto posebno, a ne da služi samo tome kako bi odveo potrošače do web stranice. Zato je dobro da se oglasi uvek usmeravaju na nešto specifično: određeni proizvod, uslugu ili novost
Danas možete pronaći mnogo saveta o tome kako bi trebalo da koristite Fejsbuk za uspešno oglašavanje. Iako su neki od tih saveta korisni, mnogi su vrlo subjektivni. U želji da dođe do što boljih saveta i načina na koje se mogu postići bolji rezultati, portal Ad Espresso odlučio je da analizira 37.259 raznih primera oglasa na Fejsbuku.
U ovom istraživanju oni su koristili tekst, naslov i opis linka, analizirajući ih na osnovu dužine, osećanja koja podstiču, kao i tip reči koje koriste. Takođe su pratili i to koji se pozivi na akciju koriste u vezi sa tim oglasima i kako oglašivači pomoću njih povećavaju interesovanje ljudi za njihove proizvode. Evo šta su otkrili.
Najpopularniji naslov ima samo pet reči
Na Fejsbuku postoje tri polja u kojima možete da upišete reči: naslov, glavni tekst i opis iznad linka na News Feedu. Kada kreirate tekstualni sadržaj svog oglasa, pokušajte da to uradite sa što manje reči i da tekst bude što jasniji.
Istraživanje je pokazalo da je najbolji naslov imao samo pet reči, što znači da je to sasvim dovoljno da se jasno kaže šta znači i koja je poenta nekog oglasa. Neki oglašivači koji koriste preduge naslove veoma lako gube fokus. Tako na primer oglas „Video Game Testers and designers“, koji je imao previše informacija u naslovu – podatke koji bi trebalo da se nađu u tekstu, našao se među najgore rangiranim oglasima.
Idealna dužina opisa je 18 reči
Pokazalo se da je idealna dužina teksta u opisu linka na News Feedu oko 18 reči. Tekst bi trebalo da saopšti poentu, što jasnije i konkretnije. Oglasi na Fejsbuku su skupi i to nije mesto na kome treba da ispričate svoju životnu priču. Umesto toga, koristite jasan i primamljiv tekst koji će pre privući pažnju ljudi, a onda kada kliknu na vaše stranice, omogućite im da saznaju detaljnije i više o vama i vašoj usluzi ili proizvodu.
Reči koje čine oglase nezaboravnim
Ako želite da učinite vaše oglase nezaboravnim, onda bi trebalo da u njih uključite neke od sledećih reči, koje su se, u ovom istraživanju, pokazale kao najmoćnije.
„Vi“ – ova reč je moćna jer pokazuje ljudima da mislite na njih. Kada bi svaki oglas mogao da bude što više personalizovan, to bi bilo još bolje. Ali ova reč može ponekad da bude sasvim dovoljna. Naš mozak se aktivira posebno kada slušamo ili razmišljamo o sebi.
„Besplatno“ – Ljudi visoko cene sve što je besplatno. Besplatno je čarobna reč za svakog potrošača i osobu koja vidi oglas. Ljudima se lako skrene pažnja na nešto što je besplatno, tako da, ako uključite ovu reč u tekst ili naslov oglasa, velike su šanse da on nikome neće promaći.
„Zato što“ – Ljudi su znatiželjni i žele odgovore. Svi mi se stalno pitamo – zašto? I baš stoga nam to „zato“ mnogo znači.
„Odmah“ – Ljudi vole da nešto dobiju odmah. Ono što je „odmah“ deluje sigurnije. Psihološka istraživanja su takođe pokazala da kada se potrošačima nešto ponudi odmah, mozak reaguje vrlo brzo i burno.
„Novi“ – Ova reč je pravi način da pokažete da nudite nešto sveže, obnovljeno, napredno... Ova reč ima snažan efekat ako želite da trajno ostanete u umu svojih potrošača.
Poziv na akciju koji stvarno funkcioniše
Dugme za poziv na akciju (CTA) u oglasu olakšava korisnicima da kliknu na vašu stranicu kako bi saznali više o vašem proizvodu, prijavili se za uslugu, ili preuzeli e-knjigu, aplikaciju ili igru.
Od mogućih CTA dugmića, dostupnih za oglašivače na Fejsbuku, analiza je pokazala da se samo nekoliko stvarno i koristi. Najviše se koristi dugme „Saznaj više“ (34, 2%), zatim „Kupi“ (30,7 %), „Prijavi se na...“ (22,6%), a mnogo manje se koriste dugmići za skidanje, odnosno za „download“, rezervaciju putovanja (rezerviši let/hotel) i slično.
69 posto oglasa vodi do određene stranice
Vaš oglas na Fejsbuku treba da reklamira nešto posebno, a ne da služi samo tome kako bi odveo potrošače do web stranice. Zato je dobro da se oglasi uvek usmeravaju na nešto specifično: određeni proizvod, uslugu ili novost. Vaši oglasi na Fejsbuku treba da budu usmereni na određenu publiku kojoj ćete ponuditi nešto što je jedinstveno za njih. Zato izbegavajte povezivanje sa naslovnim stranama ili profilima na društvenim mrežama.
Ako želite da naučite više o efikasnom reklamiranju putem društvenih mreža i postanete menadžer društvenih medija, razmotrite mogućnost da upišete kratki obrazovni program iz ove oblasti. Ako pogledate oglase, videćete da je sve veća tražnja za ovim, relativno novim, obrazovnim profilom. Iskoristite ovu priliku, jer profesionalaca za rad na internetu u ovom domenu još nema dovoljno na tržištu.
(Telegraf.rs)