Ovo su mitovi o sadržajnom marketingu!

Kao i uvek kada se o nečemu toliko govori i piše, pojavljuje se i dosta „mitova“. Portal Business Know How izdvojio je neke od njih. Ako želite da se bavite ovom vrstom marketinga dobro je da se upoznate sa njima

„Content“, odnosno sadržajni marketing, sve je češća tema raznih novinskih članaka i postova na blogovima, portalima i sajtovima, ali i brojnih diskusija i radionica u oblasti marketinga. Zašto je ova vrsta oglašavanja danas toliko važna? Jednostavno, zato što je to jedan od najboljih i najefikasnijih načina na koji kompanije mogu da privuku kupce i publiku.

Kao i  uvek kada se o nečemu  toliko govori i piše, pojavljuje se i dosta „mitova“.  Portal Business Know How izdvojio je  neke od njih. Ako želite da se bavite ovom vrstom marketinga dobro je da se upoznate sa njima.

„Sadržajni marketing je besplatan“

U vreme kada je pisanje i vođenje bloga još bilo novina, ljudi su mogli da zarade prilično velike sume novca, bez ikakvih ulaganja u oglašavanje. No, ti dani su prošli. Sadržaja i blogova je sve više, a da bi se neki sadržaj izdvojio, potrebna su ulaganja u SEO, analize  i društvene medije.

Međutim, i pored tih ulaganja, ovo je i dalje jedan od isplativijih načina jer se potrošači privlače na duži period.

„Ima veze samo sa internetom“

Sadržajni marketing nije nikakva novina i nije vezan samo za online kanale komunikacije. Marketing kreativci odavno već pokušavaju da dobrim sadržajem dopru do svojih potrošača. Razni marketinški sadržaji koristili su se i ranije u obliku članaka u novinama, magazinima,  vodičima, pa se tako primeri mogu naći još i sa početka 20 veka.

Digitalni content marketing je nešto novija pojava, ali ne samo zato što je vezan za internet. Ono što je novina jeste način na koji se pristupa sadržaju. Zahvaljujući brojnim novijim alatima za praćenje i merenje, internet je umnogome uticao na to da martkeing stručnjaci analitičnije pristupaju sadržaju.

„Pronađite nekog ko to radi za male pare“

Ovo je jedna fraza koja se može često pronaći među savetima za novonastale kompanije. Ali da li biste tražili lekara, advokata, arhitektu ili frizera po tom principu? Srećom, sve dobre i uspešne kompanije su svesne koliko loš sadržaj može da utiče na sudbinu poslovanja. Zato ne rizikuju, te u pronalaženju stručnjaka za content marketing vrlo detaljno pristupaju odabiru kandidata, a oni postaju njihovi vrlo cenjeni i dobroplaćeni zaposleni.

„Sadržajni marketing neće trajati“

Većina ljudi misli na digitalni sadržajni marketing kada iznose ovakvu tvrdnju.  Ali nakon 7 godina postojanja, dobro ispitani digitalni marketing alati ne izgledaju kao nešto što neće potrajati. Odnosno već traju. Naravno, menjaće se zajedno sa tehnologijom, ali dokle god ljudi budu čitali, gledali i slušali, sadržajni marketing neće nestati.

„Content marketing je isto što SEO“

SEO ili optimizacija pretraživača je proces koji dovodi do  unapređenja i poboljšanja vidljivosti kreiranog sadržaja na internetu. Sadržajni marketing se oslanja na SEO, oni rade zajedno, ali nisu ista star.

„Ako ne dođe do prodaje, vaš sadržajni marketing je neuspešan“

Pogrešno. Ponekad je skretanje pažnje na brend mnogo važnije od prodaje.  Svest o postojanju brenda i njegovih osobina je ono što će  učiniti da se strastveni kupci uvek rado vraćaju. Često, sadržajni marketing, pogotovo kad se odvija na društvenim medijima,  zapravo služi kako bi izgradio brend, a ne prodao proizvod.

„To je isto što i blog“

Blog postovi su samo jedna vrsta alata koji se koristi u sadržajnom marketingu. Video, audio, tekstualni sadržaj, kao i mešavina  svih njih, samo su neki od primera sadržajnog marketinga.

„Sve što treba da učinite je da  stvorite nešto što će se širiti viralno“

Ovo je zabluda na više nivoa. Prvo, viralno širenje je nemoguće planirati. Ono se dešava najšćešće spontano i zahvaljujući kombinaciji najrazličitijih faktora, koji se ne mogu popisati i deliti kao neki recept. Viralno se šire i snimci sa telefona i profesionalno pravljenje reklame, dakle nije stvar u uloženom novcu.  Ali zajedničko za sve virale je da imaju kvalitetan sadržaj.  Koncentrišite se na kvalitet, a ako on uz to postane viralan, imate sreće.

„Što više to bolje“

Nekada je najvažnija stvar kod sadržajnog marketinga  bila količina. Što više članaka objavite, pretraživači vas mogu lakše naći.  Ali danas je najvažnija stvar kvalitet. Sve više se optimizacija vrši kroz kreiranje realnih i kvalitetnih tekstualnih sadržaja, a sve manje „trikovima” kojima se „varaju” pretraživači. Visoko kvalitetni sadržaj ima najbolje šanse da daje dobre i trajne rezultate.

Ako želite da postanete stručnjak za content marketing, važno je da razotkrijete ove mitove, kako biste, manje obaveštenim  potencijalnim klijentima, predočili zašto treba da angažuju baš vas.

(Telegraf.rs)