Ovladajte društvenim mrežama u ovih 10 koraka!

Osim što vam treba dobar plan i ideja ili proizvod koje kompanija plasira, neophodno je i da poznajete teren po kome se krećete. Društvenih mreža je mnogo i cilj je da na svima njima budete podjednako prisutni i uspešni. Smisleno, naravno

Komunikacija s korisnicima danas je sastavni deo svake poslovne strategije. Što je taj razgovor ličniji i direktniji – to bolje. Zato se kompanije praktično utrkuju u tome koja će imati više interakcije na društvenim mrežama.

Osim što vam treba dobar plan i ideja ili proizvod koje kompanija plasira, neophodno je i da poznajete teren po kome se krećete. Društvenih mreža je mnogo i cilj je da na svima njima budete podjednako prisutni i uspešni. Smisleno, naravno.

Filipinska kompanija Kriptonajt didžital dala je sažetu verziju ključnih 10 informacija koje će vam pomoći da ovladate društvenim mrežama. S obzirom na zavidnu listu njihovih klijenata i iskustvo koje im niko ne može poreći, treba im verovati.

Sve društvene mreže su različite

Pre svega, razlikuju se po tipu korisnika. Uporedite sadržaje koje kompanije koje volite plasiraju na Facebook, Twitter i Instagram (da ne pominjem oostale). Videćete da – čak i kada je sadržaj isti – način na koji ga predstavljaju ili to kako pozivaju na razgovor uvek biva strogo prilagođeno očekivanjima i željama ciljne grupe na datoj mreži.

Birajte vreme

Treba znati i kada je pravo vreme da postavite nov sadržaj. Iskustva i istraživanja pokazala su da je na Facebooku i Twitter najbolje vreme za postavljanje sadržaja radnim danima između 22 i 23h, jer će te sadržaje svi videti sutra (niko nema toliko prijatelja iz druge vremenske zone da vaš sadržaj ostane „zatrpan”). Ipak, najviše retvitova dobija se nedeljom, a petak je i dalje „najprometniji” dan za Facebook.

Pretrage

Društvene mreže se sve više koriste i kao alati za pretraživanje najrazličitijih sadržaja. Brojevi su ubedljiviji od reči: na Facebooku to je milijardu i po pretraga dnevno; na Twitteru – 19 milijardi mesečno, a na YouTube-u– 3,7 milijardi mesečno. E, zato morate da budete tu.

Usklađivanje svih sadržaja

Sve što kompanija plasira na društvenim mrežama mora da bude u skladu sa poslovnom politikom. Ako se kompanija ponosi svojim donekle strogim (odnosno – preciznim i sigurnim) pristupom i uslugama i klijentima, ti isti klijenti će poverenje kompaniji dovesti u pitanje ukoliko su kompanijski nastupi na Facebooku– obrade muzičkih hitova iz osamdesetih godina u izvođenju penzionisanih radnika.

Pisana reč

Reč je i dalje najjače oružje na društvenim mrežama. Dobar tekst ostavlja najbolji utisak u čak 58 posto slučajeva. To znači da će korisnici takav sadržaj deliti s drugima. Vizuelni sadržaji su na drugom mestu sa 19 posto; originalni video i audio sadržaji još ne stoje toliko dobro – dele se u samo 12, odnosno u dva posto slučajeva.

Slike se duže pamte

Fotografije obezbeđuju više interakcije. Uvek. Na Facebooku, 87 posto interakcije počiva na fotografijama. Uz to, čak 75 posto novih postova su u stvari – fotografije korisnika.

100 ljudi – 100 ćudi

Nemoguće je da svi misle isto kao vi, pa to ni ne očekujte. Budite zadovoljni zato što vaše ideje podstiču na razmišljanje i javno komentarisanje. A negativni komentari dođu i prođu.

Rasadnik ideja

Društvene mreže su odličan izvor novih ideja. Pozovite svoje korisnike da učestvuju u razgovoru, iznesu kritike, daju ideje kako da unapredite svoj proizvod ili uslugu. Ponudite i nagrade, zašto da ne?

Neka vas pominju

Kada kompanije žele da ih korisnici pomenu u svojim postovima, najčešće za saradnju biraju one koji imaju mnogo pratilaca na društvenim mrežama. Međutim, istraživanja pokazuju da najviše organskih (neplaćenih, prirodnih, pa time i najistinitijih) pominjanja kompanije ili njenih proizvoda dolazi od korisnika koji imaju 500 ili manje pratilaca. Zato – svi korisnici su podjednako važni.

Kredibilitet traži vreme

Da bi vam korisnici verovali, morate to i da zaslužite. Najlakše je kliknuti na „Like” ili „Follow”, ali šta dalje? Sadržaji koje postavljate moraju da budu smisleni i redovni. Uz to, osluškujte najvažnija događanja – ne mora svaki post da bude namenski pravljen, dovoljan je komentar u pravom trenutku. S vremenom, stvorićete mesto na kome vaši korisnici traže (i dobijaju) sve potrebne informacije.

Nemojte misliti da je život na društvenim mrežama jednostavan; naprotiv, uspešan onlajn PR menadžer mora da ima široka znanja, opštu kulturu, psihološku podlogu i poznavanje tržišta u malom prstu. Mnogo učenja i mnogo neuspelih pokušaja se praktično podrazumevaju. Ali zato su rezultati nemerljivi: efikasna komunikacija, direktan kontakt sa ciljnom grupom, razmena informacija u realnom vremenu i znatno manji troškovi. Sve to, uz dobar tim i odličan plan. A mogućnosti su beskrajne.

(Telegraf.rs)