Da li znate koliko vi vredite najvećim IT kompanijama?
Neobično je govoriti o našoj vrednosti za IT gigante, ali ona zaista postoji. Bez korisnika ne bi bilo ni profita ovih ogromnih kompanija
Živimo u eri internet-poslovanja. Kako većina nas svakodnevno koristi internet i usluge koje razni servisi preko njega pružaju, dobro pitanje jeste – koliko kao verni korisnici vredimo ovim kompanijama. Nedavno je platforma Talk markets objavila odgovor.
Ako podelimo tržišnu kapitalizaciju sa brojem korisnika, doći ćemo do tražene sume. Što se tiče najpopularnijeg pretraživača, na oko dve milijarde korisnika, vaša vrednost za Google iznosi oko 182 dolara.
Gugl zarađuje mnogo novca, ali ima više korisnika nego bilo koja druga kompanija. Više od 90% prihoda Gugla potiče od reklama. Sa tolikim brojem korisnika ima logike da vrednost pojedinca nije velika.
Facebook nastavlja da prednjači u industriji društvenih mreža sa 227 milijardi i 1,4 milijarde korisnika. Vaša vrednost za Fejsbuk iznosi 158 dolara.
Alibaba
Alibaba je najveća kineska kompanija za elektronsku trgovinu. U poslednje vreme ovaj gigant pravi krupne korake investirajući u maloprodajne kompanije. Sa kapitalizacijom od 217 milijardi i 350 miliona korisnika, vrednost korisnika iznosi 621 dolar.
Amazon.com
Sa tržišnom kapitalizacijom od 198 milijardi, ali i sa „svega” 270 miliona aktivnih korisnika, njihova pojedinačna vrednost iznosi 733 dolara. Svaki korisnik troši novac kupujući putem Amazona, pa Amazon na ovaj načlin ima direktnu zaradu, za razliku od Google-a, čiji je prihod uglavnom vezan za oglašavanje.
Neobično je govoriti o našoj vrednosti za IT gigante, ali ona zaista postoji. Bez korisnika ne bi bilo ni profita ovih ogromnih kompanija. Ako želite da otkrijete kako funkcioniše poslovanje preko interneta i da gradite karijeru u digitalnom svetu, razmotrite upisivanje obrazovnog programa vezanog za IT poslovanje. Sertifikovane obuke za najtraženija zanimanja u sferi internet-biznisa možete pronaći ovde.
(Telegraf.rs)