Evo šta je mobilno učenje!
Ideja mobilnog obrazovanja, kojem pripada i učenju na daljinu, jeste da sve prednosti obrazovanja postanu vremenski i prostorno još dostupnije
Proces razvoja obrazovnih tehnologija nije posledica slučaja. Njihov ubrzani razvoj predstavlja odgovor na obrazovne potrebe savremenog čoveka. Iz njih je proizašao i ubrzani razvitak takozvanog mobilnog učenja (m-learning)
Postojanje mobilnog učenja bazira se na digitalnoj revoluciji, čiji smo svedoci. Ova vrsta učenja odigrava se preko prenosnih uređaja. Ideja mobilnog obrazovanja, kojem pripada i učenju na daljinu, jeste da sve prednosti obrazovanja postanu vremenski i prostorno još dostupnije.
Napredak tehnologija je veoma bitan faktor za razvoj koncepcije doživotnog obrazovanja. Evropska komisija podržava razvoj projekta m-learning, kao i multinacionalnog projekta MOBIlearn. Pojam mobilnog učenja, koji je prihvaćen ovim projektom, određen je tako da je to „bilo kakav vid učenja koji se dešava kada učenik nije na fiksnoj, unapred definisanoj lokaciji, ili učenje koje se dešava kada učenik koristi prilike za učenje stvorene prisustvom mobilnih tehnologija“. Iz navedenog određenja se može zaključiti da je fokus mobilnog učenja na teoriji aktivnosti, to jest na učenju kao komunikaciji u kontekstu.
Iako je to još vrlo mlada disciplina, koja ne postoji dovoljno dugo da bi se uradila opsežna evaluacija njenih rezultata, čini se da mobilno učenje počinje da zadovoljava obrazovne potrebe današnjeg čoveka. To potvrđuje i činejnica da je sve više masovnih onlajn kurseva.
Jedan od preduslova da bi se očekivanja od mobilnog učenja ostvarila već je u velikoj meri postignut. U pitanju je sveopšta upotreba mobilnih uređaja u svakodnevnom životu. Mobilni saobraćaj polako pobeđuje onaj sa desktop računara. Obrazovne aplikacije su još pre dve godine bile druga najviše preuzimana kategorija na iTunesu. Kao takve su bile ispred zabavnih i poslovnih aplikacija.
Evo kako neke od obrazovnih institucija u svetu kreativno koriste prednosti mobilnog učenja.
Studenti na Internacionalnom institutu u Lansiju u Švajcarskoj putem svojih tablet-uređaja prave muziku u školskom ajped orkestru. Ova tehnologija omogućava studentima bez muzičkog obrazovanja da sa vršnjacima učestvuju u ovom kreativnom naporu.
U osnovnoj školi Ringvud Nort u Australiji takođe na zanimljiv način upotrebljavaju mobilno učenje. Tako na jednom internom takmičenju učenici zajedno sa profesorima pišu digitalnu priču koja se stapa u mobilnu aplikaciju.
S druge strane, postoje i konvencionalniji primeri. Učenici Koledža Sveti Leonard, osnovne škole u Australiji, u nastavi već uveliko koriste aplikacije za učenje matematike. Oni preko svojih tableta primaju instrukcije i sprovode istraživanja.
Razne primene onlajn učenja tek treba otkriti. Ovaj fenomen je još u povoju, ali polako krči svoj put. Koliko ovaj vid obrazovanja ima budućnost – procenite sami. Ako vas interesuje kako mobillno učenje funkcioniše u praksi, pogledajte kako se to radi kod nas.
Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!
(Telegraf.rs)