BAVITE SE MARKETINGOM? Iz ovih kampanja na Facebooku ćete puno NAUČITI!

Upravo zbog fenomena Facebooka marketinški stručnjaci su morali ozbiljnije da se pozabave prirodom društvenih medija i načinom na koji mogu bolje istaći svoje prednosti

Diskusije o tome da li je Facebook zaista efikasan u marketingu još se vode. I dok neki tvrde da su njihove sumnje izazvali loši rezultati, kompanije poput Forda jednostavno su priznale da nisu na pravi način koristile sve potencijale ove društvene mreže.

Neke od kreativnih kampanja na Facebook-uostvarile su ogromne uspehe i dale odlične rezultate. Mnoge od tih kampanja nisu u vezi sa plaćenim oglasima na ovoj mreži već su naprosto kreativan način korišćenja njenih mogućnosti.

Upravo zbog fenomena Facebooka marketinški stručnjaci su morali ozbiljnije da se pozabave prirodom društvenih medija i načinom na koji mogu bolje istaći svoje prednosti.

Bitan pomak je takođe napravljen u komunikaciji sa potrošačima. Umesto tradicionalnog emitovanja i „serviranja“ poruke, u kojem su potrošači samo pasivni „posmatrači“, Facebook je omogućio kompanijama da uključe svoje potrošače, pozovu ih da učestvuju u komunikaciji i tako se više približe brendu.

Zato pre nego što počnete da se žalite kako vaši oglasi na Facebooku daju slabe rezultate i optužite Facebook da vam „jede“ novac, razmislite da li ste se dovoljno potrudili da osmislite zaista kreativnu kampanju koja se na pravi način obraća vašoj ciljnoj grupi.

Pred vama su neke od marketinških kampanja u kojima su na najbolji način iskorišćene sve prednosti ove platforme, a mogu vam poslužiti kao inspiracija i dobra „marketinška lekcija“.

A&E „Parking Wars“ ili „Bitka za parking“

Ova kampanja je nastala još 2007. godine, kada je televizijska kompanija A&E odlučila da promoviše svoj program o parkiranju kroz igricu na Facebooku. Zato su se obratili kreatorima video-igara u kompaniji „Area|Code“ (koja je sad deo „Zynga“), koja se već proslavila zahvaljujući sličnom projektu sa igricom „Sharkrunners“ koju su radili za Discovery Channel i njihovu emisiju „Shark Week“. U toj igrici igrači su mogli da kontrolišu virtuelne istraživače i njihovu posadu kao i da u realnom vremenu skupljaju podatke o pravim morskim psima koji su bili označeni GPS aparatima i kretali se obalom Kalifornije.

Tako je nastao Parking Wars, u kom se igračima dodeljuje nekoliko mesta za parkiranje i nekoliko automobila koje mogu da parkiraju na parking-mestima svojih prijatelja s Facebooka. Ako se neko parkirao „nezakonito“ na njihovo parking-mesto ili neko drugo mesto gde je parkiranje zabranjeno, igrači su mogli da ga izdaju ili da pozovu pauka.

Obe igre su uverljivi primeri kontinuiranog angažmana igrača kojima se igrači vraćaju tokom dana. Uspeh igrice pokazuje i broj od 400.000 igrača u dva meseca i ukupan broj od milion i po  igrača.

Intel – muzej

2011. godine Intel je omogućio korisnicima Facebooka da kreiraju svoj „muzej“, a zatim da virtuelno prošetaju po njemu. Intel i japanska agencija Projector, Inc, stvorili su „Museum of me“, "vizuelnu arhivu sopstvenog društvenog života", kako bi (suptilno) promovisali svoj i5 procesor.

Nakon što bi se korisnik spojio preko Facebooka, aplikacija bi izvukla slike, reči, mesta i druge informacije u video od tri minuta koji je bio „prolazak“ kroz sopstveni muzej sa belim zidovima, ispunjen drugim (virtuelnim) ljudima i muzikom. Efekat je bio neobično snažan s obzirom na to da se korisnicima činilo kao da zaista posmatraju izložbu svog života.

Burger king „Whooper Sacrifice“ ili „Zameni prijatelja za hamburger“

Ovo je još jedan „klasik“ upotrebe Facebooka u kojem je na najbolji način iskorišćena i priroda ove društvene mreže i njen značaj u našim životima. Ovu aplikaciju je 2009. godine kreirala agencija CP+B, a korisnicima je omogućeno da se „oslobode“ prijatelja u zamenu za kupon za pljeskavicu.

Na ovaj način korisnici Facebooka su mogli da „pročiste“ svoje liste prijatelja koji su se „nagomilali“ iz raznih razloga (neprijatno je nekog odbiti, ili samo bez razmišljanja kliknuli na „prihvatam” i slično).

Mnogima je to bila odlična motivacija da se „oslobode“ svih onih „prijatelja“ koje zapravo i ne poznaju. Jedan od kreatora Džoel Kaplan rekao je povodom kampanje: "To je bio trenutak kada su napokon svi ljudi koje poznajete stigli na Facebook i postali ste prijatelji sa svim tim ljudima. Razgovarali smo o tome koliko to zapravo može da bude frustrirajuće. Šta uopšte znači da sam prijatelj sa nekim na internetu?"

Kampanja je izazvala i mnoge šale poput: „Burger pojeo prijatelja“. Facebook je odlučio da ukloni  ovu aplikaciju vrlo brzo nakon početka promocije, ali je ipak u međuvremenu oko 200.000 prijatelja „nestalo“.

Planiranje marketinga na internetu i društvenim mrežama ima brojne specifičnosti i zato su stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji. Ukoliko želite da izgradite uspešnu karijeru marketinškog planera za internet, razmotrite upisivanje obrazovnog programa iz ove oblasti. Tako ćete svoju strast prema društvenim mrežama pretvoriti u unosan posao. Nikada više nećete posmatrati Fejsbuk istim očima.

(Telegraf.rs)