DŽESIKA ALBA: Od slatke glumice do uspešne preduzetnice!
Ukoliko razmišljate o tome da pokrenete svoj biznis i da postanete preduzetnik, pred vama su neke od njenih proverenih tehnika
Džesika Alba je većini poznata po lepoti i filmskim ulogama, ali to će se možda uskoro promeniti. Naime, ova glumica je 2011. pokrenula kompaniju „The Honest Company“ zajedno sa preduzetnikom Brajanom Lijem. Njihova kompanija se na početku bavila samo proizvodnjom pelena i maramica za bebe, ali se linija njihovih proizvoda od tada proširila.
Da bismo vam pružili uvid u to koliko je brzo njihova kompanija narasla, pogledajte precizne podatke.
Prihod kompanije po godinama: 2012. - 10 miliona dolara, 2013. - 150 miliona dolara, 2015. - procenjuje se na 250 miliona dolara.
Vrednost kompanije danas se procenjuje na 1,7 milijardi američkih dolara, a Alba, koja poseduje 20 posto „The Honest Company“, sada ima bogatstvo od 340 miliona dolara. Koliki je ovo skok pokazuje Forbsova lista 40 najbogatijih žena, na kojoj je, primera radi, Alba 90 miliona dolara u prednosti u odnosu na bogatstvo popularne pop zvezde Bijonse.
Ako kompanija nastavi da raste kao do sada, Alba bi mogla da postane milijarderka. Mnogi dugo nisu mogli da zamisle zvezdu iz romantičnih komedija poput „Good Luck Chuck“ kao poslovođu. Ukoliko razmišljate o tome da pokrenete svoj biznis i da postanete preduzetnik, pred vama su neke od njenih proverenih tehnika.
Albin pristup
Ako pogledate neki od intervjua u vezi sa njenim pristupom poslu, možete primetiti jednu zajedničku crtu koja se stalno provlači kroz njene izjave. Alba ne koristi ideje konkurencije i ne pokušava da istakne kako se ona razlikuje. Umesto toga, ona sluša svoje prijatelje. Tako saznaje kakvu vrstu netoksičnih preparata za negu kose i kože ljudi žele. Zatim te informacije koristi za inovacije, uvek uz dodatna ispitivanja. Na pitanje modnog žurnala „Woman Wear Daily“ o vrednostima kompanije, Alba je odgovorila :„Vrednosti za koje se zalažemo – sigurni, efikasni proizvodi koji omogućuju zdrav život – prenose se na svaku vertikalu. Lepota je uvek deo plana. Bilo je samo pitanje kada i kako se taj cilj može postići kako treba. Nisam htela da radim ništa napola."
Prostor i zaposleni
Iako dvospratna zgrada kompanije izgleda kao skladište, ona to nije. To je široko, otvoreno prostranstvo, koje je dizajnirano tako da poboljša komunikaciju i društvene odnose između 200 zaposlenih. U većini slučajeva kompanije ne žele da se njihovi zaposleni druže tokom radnog vremena, ali Alba smatra da je to odlično kako bi se stvorila prijateljska atmosfera i prostor za razmenu ideja.
Radni prostor kompanije sadrži reciklirani i upotrebljavan nameštaj. Tu su i prostorija koja podseća na dnevnu sobu, moderna trpezarija (nalik na prostorije popularnog meksičkog restorana „Chipotle“), prostor za sedenje na otvorenom, kao i garažna vrata koja se otvaraju kad vreme to dopusti.
Odgovori na negativan publicitet
Ako ste možda pomislili da je ovoj simpatičnoj glumici lako da se probije na tržištu, jer je već poznata, zapravo niste potpuno u pravu. Preduzetnički poduhvati poznatih ličnosti su često mač sa dve oštrice. S jedne strane, popularnost je dobra za marketing, jer se lako prenosi i na njihove proizvode. Sa druge strane, svaki negativan komentar i situacija postaju preuveličani i izloženi posebnoj pažnji javnosti, jer je to zanimljivo za mnoge medije.
Baš takvo iskustvo ima i Alba. U avgustu ove godine Alba i njena kompanija našle su se na udaru javnosti zbog negativnih komentara o losionu za sunčanje koji bi trebalo da omogući 100 posto zaštite od sunčevih zraka za decu. Jedna majka, koja se žalila kompaniji da je njeno dete izgorelo na suncu iako su ga mazali losionom više puta dnevno, pokrenula je čitavu lavinu negativnih komentara na društvenim mrežama. Javili su se i brojni drugi nezadovoljni korisnici koji su se žalili da su takođe dobili opekotine.
Mediji su dugo brujali o tome, pogotovo zato što su proizvodi namenjeni deci. Uz sve to, internet je doprineo brzom širenju vesti i problem se brzo uvećao. Alba je kao predstavnica kompanije odlučila da reaguje pažljivo. Objavila je izvinjenje kupcima i garantovala da su sve snage usmerene odmah na poboljšanje formule za zaštitu, kao i da će novi proizvod biti otporniji na ispiranje.
Postoje i brojne spekulacije o tome da je Alba odmah počela da osmišljava kampanju za zaštitu dece. Tome je svakako doprinela i njena fotografija na Instagramu na kojoj ona grli svoje dvoje mališana. Fotografiju prati i komentar: „Zaštita naših voljenih je razlog zbog kog smo osnovali kompaniju“.
Ona je dodala da je negativna iskustva pogađaju i da zato čini sve da ispravi grešku, a zatim pozvala sve da pročitaju celokupno javno saopštenje. Albino saopštenje je prava mala lekcija za sve kompanije koje se nađu u sličnom problemu. Za mnoge je upravo ova situacija bila pokazatelj toga da Alba ume dobro da vodi posao. Saopštenje je, po ocenama brojnih medija i analitičara, bilo pravovremeno, pružilo je konkretna rešenja problema i izvinjenje koje je delovalo dovoljno iskreno, te ni „najzlonamerniji“ nisu imali šta da dodaju.
Iako je u relativno kratkom poslovanju već naišla na negativne kritike, čini se da se Alba dobro „naoružala“ veštinama koje joj omogućuju da se i dalje vrlo uspešno snalazi u preduzetničkim vodama. Njena kompanija nastavlja da raste, a njen način poslovanja postaje sve zanimljiviji raznim preduzetnicima i investitorima. Iskoristite njeno iskustvo ako odlučite da pokrenete svoj biznis.
Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!
(Telegraf.rs)