Ovo su najbolje kampanje na Fejsbuku u prethodnoj godini!
Ove godine se četvrtu godinu zaredom dodeljuju nagrade za najbolju marketinšku kampanju na Facebooku
Možda će vam zvučati čudno, ali je „The Ice Bucket Challenge“, humanitarno takmičenje u polivanju vodom, u prethodnoj godini na najbolji način iskoristilo Facebookov onlajn marketing. Sudeći prema rezultatima ove društvene mreže, koja svake godine bira najbolju marketinšku kampanju, ovaj događaj je pobedio sve, što ne iznenađuje, budući da je u izazovu učestvovao čak i osnivač ove društvene mreže Mark Zakerberg.
Zakerberg je bio samo jedan od million ljudi koji su se polili kofom ledene vode da bi podstakli svest o amiotrofičnoj lateralnoj sklerozi (ALS), što je postao važan trenutak za onlajn marketing. Najinteresantnije je to da Udruženje obolelih od ALS nije imalo nikakvih izdataka, a preko 440 miliona ljudi je videlo ove video-snimke.
Ove godine se četvrtu godinu zaredom dodeljuju nagrade za najbolju marketinšku kampanju na Facebooku, i to u junu, kada se održava i Međunarodni festival kreativnosti u Kanu, Cannes Lions International Festival of Creativity – na kome se okuplja krem marketinškog sveta da oda priznanje najboljim kreativnim radovima. Rukovodioci Facebooka su takođe prisustvovali ovom festivalu, kako bi se upoznali sa brendovima i agencijama i diskutovali o tome kako se sve mogu iskoristiti potencijali ove društvene mreže.
Ova društvena mreža neprestano proširuje svoje prisustvo na globalnom tržištu, što pokazuje činjenica da više od polovine njenih marketinških prihoda dolazi iz inostranstva.
- Facebook i dalje vidi značajan rast poslovanja u inostranstvu, posebno u azijsko-pacifičkoj regiji. Sve više preduzeća se povezuje sa pravim ljudima na nepredvidive načine- istakla je Keli Maklin, vođa Facebookovog sektora marketinga za tržišta u nastajanju.
Ove godine prijave za nagrade došle su iz dvostruko više zemalja, čak iz više od 160. Takođe, ovo je bila prva godina da je Facebook uključio i pobednike marketinških kampanja na Instagramu, a video je bio osnovni deo mešovitih kampanja.
Pobednicima su uručivane plave, srebrne i zlatne medalje, a pred vama su neki od njih.
"Ice Bucket Challenge"
Kompanija: „The ALS Association“
Kategorija nagrade: Facebook for Good (plava medalja)
U leto 2014. godine širom sveta je počela kampanja podsticanja svesti o postojanju bolesti po imenu ALS, poznatoj i kao Šarkoova bolest, tako što su se ljudi širom sveta posipali kofama ledene vode i delili video-snimke ledenog izazova na društvenim mrežama, nakon čega bi izazvali narednu osobu da uradi isto. Osim toga, svi koji su izazov prihvatali trebalo je i da doniraju novac za lečenje i istraživanje ove bolesti.
Ciljevi: podsticanje svesti, onlajn saobraćaj
Rezultati: 17 miliona video-snimaka iz 159 zemalja, uključujući i one u kojima su učestvovale poznate ličnosti, kao što su Vil Smit, Bil Gejts, Opra Vinfri i mnogi drugi. Ostvareno je oko 70 milijardi video-pregleda i prikupljeno preko 220 miliona dolara. Tokom kampanje nije potrošen ni jedan jedini dolar.
Like A Girl
Kompanija: „Procter & Gamble“
Marketinška agencija: „Leo Burnett“ Toronto, Čikago, London/Holer
Kategorija nagrade: Craft (plava medalja)
Sa haštagom #LikeAGirl, Always, žensko-higijenski brend, pokrenuo je pitanje rodnih normi, u želji da ljudi promene percepciju o tome šta znači „ponašati se kao žena”. Video-snimci su se brzo proširili po društvenim mrežama, pokazujući decu i mlade ljude koji pokazuju kako se trči, baca i udara „kao devojčica”.
Ciljevi: Uspostaviti emocionalnu vezu sa brendom, podstaći svest i povećati sklonost ka kupovini
Rezultati: Emocionalna veza potrošača sa brendom je povećana sa 38 na 42 odsto. Ovo je bio najgledaniji video-snimak u istoriji kompanije Procter & Gamble, sa čak 76 miliona pregleda u celom svetu. Svest ciljne publike u ovoj kampanji je porasla za 9 procentualnih poena, na 58%. Zarada je dostigla 250 miliona dolara, a potrošačka sklonost tinejdžera ka ovom brendu porasla je sa 40% na 60%.
#KISSaLOT – The World Under the Mistletoe
Kompanija: LOT Polish Airlines
Marketinška agencija: „DDB and Tribal“ Varšava
Kategorija nagrade: Media Strategy (zlatna medalja)
Ova prekookeanska avio-kompanija je postavila imele na svoje avione i ohrabrivala ljude na kopnu širom sveta da prate letove i poljube se u trenutku kada je avion sa imelom iznad njih. Oglasi na Facebooku su bili usmereni na ljude u različitim gradovima kada su avioni bili na putu.
Ciljevi: Podsticanje svesti o brendu, povećanje saobraćaja
Rezultati: Kampanja je zaslužna za doprinos preko 300.000 dolara vrednosti u slobodnim medijima, zahvaljujući pažnji na blogovima, ali i lajkovima i deljenjima sadržaja putem Fejsbuka.
Build GLA on Instagram
Kompanija: Mercedes-Benz USA
Marketinška agencija: Razorfish
Kategorija nagrade: Craft (srebrna medalja)
Kako bi privukli mlađu publiku i skrenuli im pažnju na GLA model, Mercedes je pokrenuo kampanju u kojoj su ljudi mogli da prilagode svoj automobil putem Instagrama. Video je prilagožen ciljnoj grupi na Fejsbuku.
Ciljevi: podsticanje svesti, namere i sklonosti. Povećanje prometa i prodaje.
Rezultati: 100.000 lajkova na Instagramu i 20.000 novih pratilaca.
Komunikacija sa potrošačima i oglašavanje poslednjih godina ubrzano se prebacuje na onlajn medije. Preciznije pogađanje ciljne grupe, ekonomičnost, efikasnost, samo su neki od razloga zbog kojih internet postaje glavni kanal komunikacije. Zbog toga je kompanijama veoma važno da na pravi način upravljaju onlajn komunikacijom i oglašavanjem. Ukoliko vas zanima oglašavanje, razmotrite pravljenje karijere u digitalnom marketingu.
Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!
(Telegraf.rs)