ŽELITE DA NAPRAVITE BREND? Iskoristite društvene mreže na pravi način!

Pred vama je šest načina koji će vam pomoći da društvene mreže iskoristite za marketing i da poboljšate prodaju svojih proizvoda ili usluga

Kada se koriste na pravi način, društveni mediji i mreže, poput Facebooka i Twittera, mogu znatno da potpomognu izgradnju brenda. Osim toga, one pružaju mogućnost da dođete do svoje ciljne grupe na mnogo jednostavniji način nego putem tradicionalnih kanala oglašavanja.

No, kao i svaka marketinška kampanja, i oglašavanje putem društvenih medija zahteva precizno planiranje i poznavanje kanala komunikacije. Ukoliko se toga ne pridržavate, svi vaši napori mogu da ostanu neprimećeni i uzaludni. Pred vama je šest načina koji će vam pomoći da društvene mreže iskoristite za marketing i da poboljšate prodaju svojih proizvoda ili usluga.

Odaberite pravu mrežu

S obzirom na to da različite demografske grupe koriste različite društvene medije, za početak bi trebalo da ispitate kojoj grupi pripadaju vaši potencijalni potrošači i oni do kojih želite da doprete. Pre nego što započnete kampanju na društvenim medijima, uradite istraživanja i jasno odredite kome želite da se obraćate: da li su to mlađi ili stariji ljudi, koja su njihova zanimanja, interesovanja i slično.

Ne pokušavajte da budete na svim društvenim medijima, barem ne u početku. Ova praksa će vam oduzeti mnogo vremena za pripremu različitih sadržaja, a samim tim postoji mogućnost da to bude na uštrb kvaliteta sadržaja. Ukoliko vaši potencijalni klijenti i potrošači ne koriste Pintrest, nema potrebe da gubite vreme kreirajući sadržaj za ovu mrežu. Umesto toga razmislite o tome na koji način možete bolje da iskoristite mreže koje većina vaših klijenata koristi.

Stalno dodajte nove sadržaje, ali ne preterujte

U većini industrija, konkurencija je velika, pa se bez dobrog i novog sadržaja lako može desiti da brzo budete skrajnuti ili potpuno zaboravljeni. Potrošači su u stalnoj potrazi za novim i svežim informacijama, pa je važno da pratite trendove kako biste ostali u središtu pažnje i u umu potrošača.

Ako koristite Twitter, trebalo bi da ga ažurirate svakog dana. Na Facebooku i većini drugih mreža dovoljno je da to činite od dva do pet puta nedeljno. Koliko god da je važno da redovno dodajete novi sadržaj, podjednako je važno i da u tome ne preterujete. Ako budete zatrpavali svoje pratioce i korisnike sadržajima, moguće je da ćete postići suprotan efekat. Pokušajte da zamislite situaciju iz realnog sveta. Šta bi se desilo da stalno zatrpavate poštanske sandučiće korisnika svojih proizvoda novim flajerima i reklamnim materijalima? Čak i da ih svaki od tih sadržaja zanima, teško da će imati vremena za čitanje svakog od njih. Uz to možete i da ih iznervirate, te će većina materijala u koji ste uložili toliko truda završiti nepročitana, u korpi za otpatke.

Iskoristite moć Facebooka

Facebook je jedna od najpogodnijih mreža za svakodnevnu komunikaciju sa klijentima i potrošačima. Iskoristite je za to da odgovorite na sva pitanja svojih fanova, upotrebite njegovu društvenu komponentu kako biste potrošače doveli na svoj veb sajt ili u svoju veb prodavnicu, gde im nudite nešto novo ili neku promotivnu akciju. Stranicu na Facebooku možete koristiti i kako biste stalno povećavali svest o vašem brendu. U tim stvarima Facebook radi fantastičan posao – uz kvalitetno izrađen veb sajt, aktivan blog, dobro osmišljene promotivne kampanje i što veću društvenu aktivnost, stvarate dobre i dugoročnije odnose sa potrošačima i klijentima.

Iskoristite moć slika

Potrošači reaguju na vizuelni sadržaj, jer on mnogo brže i lakše privlači njihovu pažnju od teksta. Iskoristite sve prednosti ovog fenomena, objavljujući slike, kad god je to moguće. Uvođenje vizuelne komponente je često presudno u privlačenju potencijalnih kupaca, s obzirom na to da će ih dobre slike podstaći da detaljnije istraže proizvod ili uslugu.

Najbolje mreže za oglašavanje objavljivanjem slika jesu Pinterest, Tambler i Instagram. Ako pak odlučite da ne koristite ove mreže, jer na njima ima vrlo malo vaših potrošača, Fejsbuk može da uradi podjednako dobar posao. Odvojite malo vremena kako biste svaki sadržaj koji postavljate dopunili odgovarajućom fotografijom. Bilo koju mrežu da koristite važno je da vaše fotografije budu kvalitetne, profesionalne i što atraktivnije.

Kreirajte zanimljive sadržaje

Osim promotivnih sadržaja, dobro je da svojim fanovima i pratiocima povremeno ponudite i relevantne sadržaje iz drugih izvora. To mogu da budu tekstovi o motivaciji, zabavni sadržaji koji su povezani na neki način sa vašim proizvodom ili uslugama, razni saveti i slično.

Primera radi, ukoliko se vaša kompanija bavi kozmetičkim proizvodima, saveti za lepotu i negu uvek su dobrodošli i vaši korisnici će ih rado čitati i deliti. Na taj način pokazujete da niste orijentisani samo na sebe, to jest samo na svoje proizvode, već da zaista brinete o svojim potrošačima. Potrudite se da sav propratni sadržaj bude zaista kvalitetan i da nudi neke nove informacije.

Dobro bi bilo da neke od njih sami pišete, prilagodivši ih što je više moguće vašoj ciljnoj grupi. Potrošaći će to znati da cene, a uz to će se rado vraćati na vašu stranicu i deliti vaš sadržaj na svojim profilima. A to znači još fanova i pratilaca, koji su ujedno i vaši potencijalni kupci.

Olakšajte deljenje sadržaja

Kada jednom kreirate kvalitetan sadržaj, važno je da osigurate da vaši pratioci i fanovi mogu lako da ga dele. Društvene mreže su pogodne, jer deljenje omogućavaju uz dva klika.

Ukoliko pišete blog ili koristite vaš sajt za postavljanje sadržaja, obavezno dodajte mogućnost deljenja na društvenim mrežama koje najviše koriste vaši potrošači i klijenti. Iskoristite i mogućnosti „tagovanja“, to jest označavanja, jer ćete tako omogućiti potrošačima da lakše dođu do vašeg sadržaja pretragom, kako na društvenim mrežama, tako i putem Google-a, Yahoo-a i sličnih pretraživača.

Iako se sistem označavanja, to jest „tagovanja“, razlikuje od mreže do mreže, važno je da ih ubacite kad možete. Obratite pažnju na reči koje ćete upotrebiti kao oznake. Razmislite o tome koje su to reči koje bi potrošači prirodno upotrebili da bi pronašli određeni sadržaj. To vas još jednom vraća na prvi korak – što bolje poznajete svoje potrošače, to ćete lakše moći i da predvidite proces njihovog razmišljanja.

Twitter je posebno pogodan za ovu vrstu deljenja sadržaja zahvaljujući sistemu haštagovanja („hashtag“) – dodavanja reči uz znak #. Ovde takođe možete da koristite oznake koje već postoje i koje su u trendu. Te oznake su uvek prikazane sa leve strane i Twitter ih redovno ažurira. Nemojte nikada koristiti popularne oznake ako zaista nemaju veze sa vašim sadržajem. Vaši potrošači će se osećati prevareno, što može samo da umanji vaš kredibilitet.

Uspeh marketinške kampanje na internetu umnogome zavisi od planiranja. Dobar plan je prvi preduslov za postizanje željenih efekata. Uspešna marketinška kampanja podrazumeva da je prava poruka preneta pravoj ciljnoj grupi u pravo vreme uz što manje troškove.

Planiranje marketinga na internetu ima brojne specifičnosti i zato su stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji. Ukoliko želite da izgradite uspešnu karijeru marketinškog planera za kampanje na internetu, više o potrebnom obrazovanju možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)