Ovo su TAJNE najuspešnijih svetskih kompanija! (FOTO)
Šta možete da naučite od nekih najboljih kompanija u svetu? Pred vama su četiri primera, koji vam mogu pomoći da uspešno vodite marketing i uspostavite snažan brend
Da biste privukli i zadržali potrošače, klasične marketinške metode danas više nisu dovoljne. Ako želite da u ovom nastojanju uspete, morate svojim potrošačima da pružite mnogo više od reklamne poruke, popusta i akcije.
Dobar dizajn, zbog koga se ne žrtvuje funkcionalnost, jeste jedan od načina da to i uradite. Ovaj trend je aktuelniji nego ikada. Prošle godine je međunarodna organizacija Design Management Institute objavila studiju u kojoj se navodi da su kompanije koje imaju uspešan dizajn povećale berzanski indeks za 228 posto u razdoblju od deset godina.
U studiji se objašnjava: „Osnovna premisa jeste da koristite metode dizajna kako biste bolje razumeli potrebe kupaca. A to omogućava bolji uvid i strateško razvijanje konkurentske prednosti."
Istraživanje takođe sugeriše kako se znatan napredak u poslovanju može ostvariti ako se podstiče način razmišljanja kupaca zasnovan na njihovoj želji i misli: „Moram ovo da imam po svaku cenu“.
Šta možete da naučite od nekih najboljih kompanija u svetu? Pred vama su četiri primera, koji vam mogu pomoći da uspešno vodite marketing i uspostavite snažan brend.
Nike: Moć logotipa
Popularno nazvan „swoosh", logo kompanije Nike jedan je od najpoznatijih logotipa na svetu, a ovoj kompaniji je pomogao da ostvari velike zarade koje se broje u milijardama.
Karolin Dejvidson je dizajnirala ovaj znak 1971. godine još kao studentkinja, a na početku je zaradila samo 35 dolara za svoj rad. Kasnije je dobila još 500 deonica kao „zahvalnicu“. Dejvidsonova kaže da je želela da kreira simbol koji označava pokret, izgleda dobro na obući i da se svidi ostatku tima.
Gotovo 45 godina kasnije, taj logo, koji je koštao 35 dolara, označava brend čiju vrednost magazin „Forbs“ procenjuje na više od 15 milijardi dolara.
Lekcija: Nemojte da potcenite vrednost dobrog logotipa. Možda će vas koštati više od 35 dolara, ali ako je uspešan i dobar, može vam i doneti mnogo više.
Ikea: Proširi svoje vidike
Svi koji su se preselili u neku novu sredinu znaju koliko navikavanje može biti teško u početku.
Džastin Bariso, osnivač konsultantske kompanije „Insajt“, koja pomaže organizacijama i kompanijama da poboljšaju poslovanje na svetskom nivou, za magazin „Ink“, navodi lično iskustvo kao dobar primer.
„Supruga i ja smo se preselili u Nemačku. Kad god bi moja supruga postala nostalgična, šta mislite gde bi otišla? U Ikeu.“ Bariso kaže da mu je supruga objasnila kako je to jedino mesto na kom se osećala „baš kao kod kuće".
„Kada sam posle nekoliko godina ispričao tu priču drugim ljudima, shvatio sam da ih ima još koji su se tako osećali“, navodi Bariso.
Kako Ikea može da stvori osećaj „kao kod kuće“ za tako mnogo ljudi iz toliko različitih zemalja?
Na svojoj veb stranici, predstavnici kompanije Ikea navode da svake godine redovno posećuju hiljade domova širom sveta. Zašto? „Da bismo saznali šta ljudi žele, šta im je potrebno i, ako nam se posreći, o čemu sanjaju. Ta otkrića pretvaramo u nove ideje i rešenja kako bismo svakodnevni život učinili boljim i lepšim."
Ova strategija očigledno veoma dobro funkcioniše. Milioni ljudi širom sveta osećaju se kao kod kuće u Ikei, bez obzira na to iz koje zemlje dolaze ili u kojoj su zemlji u tom trenutku.
Lekcija: Učite od svojih kupaca. Ne treba samo da pitate. Gledajte, proučavajte, analizirajte. Posmatrajte kako oni koriste vaše proizvode ili usluge. Otkrijte njihove želje i potrebe. A zatim se potrudite da ih što je moguće više i ispunite.
Starbucks: Dizajn „doživljaja“
Ovaj lanac je poznat i kao „Kralj kafe od pet dolara“, upravo zato što je to prosečan iznos koji svaka mušterija potroši u ovom lancu.
Zašto je mnogo ljudi spremno da potroši toliko novca na jednu kafu?
Direktor Hauard Šulc je to najbolje objasnio u intervjuu sa Kejti Sourik pre nekoliko godina: „Ljudi širom sveta žele autentični doživljaj iz Starbaksa."
Ključ je, dakle, u „doživljaju Starbaksa". Potrošači ne plaćaju samo kafu. Plaćaju i meku kožnu sofu, muziku Nore Džons u pozadini i jednu od najvažnijih stvari danas – brz i neograničen internet.
Ova potraga za jedinstvenim iskustvom neprestano se uvećava u savremenom društvu. Ljudi sve više žele da svoje slobodno vreme provode u prijatnom okruženju ili da zakažu sastanke na mestima koja će im omogućiti prijatan ugođaj. Starbaks im to i pruža, očigledno vrlo uspešno. O tome svedoči i činjenica da je prošlih godina, čak i u vreme ekonomske krize, njihova zarada rasla.
Lekcija: Ne pružajte svojim potrošačima samo proizvod ili usluge. Stvorite od toga svojevrsno i prepoznatljivo iskustvo.
Apple: Misli drugačije
Ova rečenica je mnogo više od slogana kompanije. Stiv Džobs je jednom naveo: „Uopšte nije lako dizajnirati stvari za određenu ciljnu grupu. Često ljudi ne znaju šta žele sve dok im vi to ne pokažete.“
Džobs ovim ne tvrdi da je istraživanje tržišta beskorisno. On jednostavno objašnjava kako dobar dizajn može da reši probleme za koje ljudi i ne znaju da ih imaju.
Apple je godinama pokušavao da izađe iz senke Microsofta. Ali na tom putu su uspeli da stvore najlojalniju bazu potrošača na svetu. A to im je pošlo za rukom upravo zato što potrošači koji su jednom počeli da koriste njihove proizvode nikad više nisu poželeli da ih zamene bilo kojim drugim.
Ključ uspeha Apple krije se zapravo u reči „drugačiji“. Ponudili su drugačiji dizajn, drugačije korisničko iskustvo, a u svojim kampanjama su slali poruku da su njihovi proizvodi za one koji jesu i koji žele da budu drugačiji. A onda su im zaista i pružili nešto drugačije. Tako je Apple uspeo ne samo da privuče već i da zadrži svoje potrošače.
Lekcija: Ne plašite se toga da budete drugačiji. Možda će trebati vremena da se sve stvari poklope i počnu da funkcionišu. Razmislite o tome da li želite da pokrenete nešto novo ili hoćete da budete samo jedna od mnogo istih kompanija.
Ovo su samo neke od lekcija koje treba da savladate ako želite uspešno da se bavite marketingom. Bilo da želite da radite u velikoj kompaniji koja već ima izgrađen brend ili u malim firmama koje tek treba da ga grade, nužno je da umete na pravi način da razumete kupce, njihove potrebe i da pronađete način na koji će proizvodi vaše robne marke da ih ispune.
Ako želite da steknete takva znanja i veštine, više o tome možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)