Evo šta je "Affiliate" marketing!

U savremenom svetu, kompanijama je od izuzetne važnosti da na pravi način upravljaju onlajn komunikacijom i oglašavanjem

"Affiliate" marketing je jedan od najpopularnijih načina na koji možete da unovčite svoj onlajn sadržaj. Iako postoje mnoge istinite priče o kompanijama koje su ostvarile veliki uspeh i zaradu na internetu zahvaljujući ovom konceptu, njegova primena nije uvek lak zadatak.

Šta je to „affiliate” marketing?

Affiliate”, tj. partnerski marketing zasnovan je na principu promocije, preporuke tuđih proizvoda, tj. upućivanja potencijalnog kupca na sajt za prodaju ili ka konkretnom proizvodu koji prodaje neko drugi. Uloga partnera nije da direktno proda neki proizvod, već da potencijalnog kupca uputi ka proizvodu. Kada kupac kupi proizvod, partner dobija proviziju od ostvarene kupovine, čime to ujedno predstavlja i zaradu za partnera.

Ovde nije reč o klasičnim oglasima, niti o takozvanom „referral” marketingu, tj. o posredničkom marketingu, iako oba uključuju korišćenje treće strane (veb stranice) za povećanje vlastite prodaje. Razlika između ta dva oblika digitalne komunikacije jeste u tome što je kod partnerskog marketinga motivacija za promovisanje vaše kompanije isključivo finansijska, dok se posrednički marketing zasniva na poverenju i ličnom odnosu.

Jednostavnije rečeno, u posredničkom marketingu neko vas promoviše jer smatra da ste stručnjak u određenom području, pošto ste im poslovni partner i slično. U partnerskom marketingu – to isto čine zato što ih za to plaćate.

Budući da dobrobiti mogu biti velike, vredi uložiti malo vremena i saznati više o ovoj vrsti oglašavanja. Pred vama su saveti Roba Lauera, onlajn preduzetnika i stručnjaka za partnerski marketing, koji vam mogu pomoći da uspešno iskoristite sve prednosti ove marketinške strategije.

Odredite vašu nišu

Početnici u marketingu često prave pogrešan korak pokušavajući da u svojim oglasima obuhvate širok spektar najpopularnijih proizvoda i usluga, pa i ne čudi činjenica da ne uspevaju da ostvare održiv promet. Veliki broj proizvoda i usluga zahteva i kreiranje ogromne količine sadržaja.

Više uspeha ćete postići ako na samom početku formulišete svoju strategiju i odredite za koju vrstu sadržaja ste zainteresovani i sposobni da je kreirate. Zatim napravite sveobuhvatni plan za promociju proizvoda i usluga koji se mogu najbolje povezati sa tim. U svetu interneta, u kom su  algoritmi pretraživača sve efikasniji, zahvaljujući čemu sadržaj postaje „kralj interneta“, jedini način  da postignete dugoročni uspeh jeste da i sami postanete izvor korisnih informacija. Zbog toga je važno da postavljate kvalitetne osnove, a ne da težite kvantitetu.

Kreirajte vredan sadržaj

Da biste vodili efikasnu partnersku marketinšku kampanju, potrebno je mnogo više od upotrebe osnovnih plati-po-kliku strategija. Fokus treba da bude na marketinškom sadržaju namenjenom ciljnoj publici, a ne na specifičnim proizvodima. Do stvaranja produktivnih onlajn odnosa možete doći jedino kroz dosledan sadržaj koji pruža informacije koje će vaši čitatelji, gledaoci i slušaoci smatrati relevantnim i zanimljivim. To je ono što najpre privlači publiku na vaš sajt ili neki drugi onlajn kanal i tera ih da se uvek rado vraćaju. Uz kvalitetan sadržaj, potrošači se neće osećati prevareno kada budu kliknuli na vama partnerske linkove.

Odaberite prave kanale komunikacije

Iako se ovde ne radi o očiglednom marketingu, to ne znači da ne treba da imate strategiju i sve ostale segmente koji inače čine marketinšku kampanju. Tu spada i detaljan plan širenja sadržaja.

Protok informacija je gorivo koje pokreće marketing. Da bi vaše informacije došle do što većeg broja ljudi, važno je da odredite kojim sve kanalima možete doći do njih. Ispitajte više kanala komunikacije: od i-mejlova, promocije putem društvenih mreža, blogova i medija.

Postoje razni tipovi partnerskih veb stranica. Neki koji se najčešće koriste jesu plati-po-kliku pretraživači kao na primer Google AdWords, veb stranice za kupovinu koje pružaju mogućnost upoređivanja proizvoda kod različitih proizvođača i prodavaca poput Amazon.com. Tu su i popularne promotivne veb stranice sa kuponima i promocijama kao što su popusti, Grupovina i slične, stranice sa recenzijama proizvoda, veb stranice koje prikazuju oglase vezane uz njihov kontekst  (koriste npr. AdSense).

Pri odabiru je važno da pre svega razmislite o tome koji tip stranica najčešće posećuju vaši potrošači i gde će sadržaj koji kreirate najprirodnije da se uklopi.

U savremenom svetu, kompanijama je od izuzetne važnosti da na pravi način upravljaju onlajn komunikacijom i oglašavanjem. Zbog toga su uspešni onlajn marketinški stručnjaci sve traženiji. Više o karijeri u onlajn marketingu, možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)