ZAPANJIĆETE SE: Ovako se Google ophodi prema svojim zaposlenima!

U osnivačkom aktu kompanije piše da su zaposleni najveće bogatstvo kompanije. Tako je bilo 2004. godine kada su se pojavile akcije Google-a, a tako je i danas

Kompanija Google ima više od 50.000 zaposlenih i nema odeljenje ljudskih resursa (HR, to jest kadrovsko), bar ne u klasičnom smislu.

Google na prvo mesto stavlja ljude. Uvek. U osnivačkom aktu kompanije piše da su zaposleni najveće bogatstvo kompanije – tako je bilo 2004. godine, kada su se pojavile akcije Google-a, tako je i danas. Već šest godina zaredom Google proglašavaju za najbolju kompaniju na svetu. Besplatna hrana, perionice veša, plaćanje svih troškova u nezi deteta zaposlenih, akcije kompanije… Zvuči suviše dobro da bi bilo istinito, ali jeste istina.

Google je kompanija od koje treba učiti. Mali pomaci koji unose jedva vidljive spoljašnje i ogromne unutrašnje promene jesu ono što Google uvek izdvaja od konkurencije. Predstavljamo vam pet principa koji Google i njegove zaposlene čine istinski posebnim.

Ponašajte se kao osnivač kompanije

Ne morate da budete osnivač, ali tako treba da se ponašate. Zar nam nije svima cilj da budemo vođa svog tima ili da započnemo novu, unapređenu poslovnu kulturu? A sve počinje od stava. Treba da budete onaj koji postavlja nove pravce i pronalazi drugačije i bolje načine da se poslovanje unapredi, razvije i da se osvoji tržište.

Zapošljavajte ljude koji su pametniji od vas

Ovo je najvažnija uloga svakog menadžera ljudskih resursa. Nema prostora za greške. Zato Google za odabir kandidata troši dvaput više vremena od ostalih kompanija. Sa druge strane, proces odabiranja novih zaposlenih traje vrlo dugo i izuzetno je detaljan. Ipak, vredi čekati, jer politika Google-a je u tome vrlo jasna: ako se ne zapošljavaju pametniji od trenutno zaposlenih, kompanija će s vremenom početi da stagnira. I postaće prosečna.

Ne verujte svom osećaju

Kada neko nov postane kandidat za zaposlenog, Google organizuje telefonski razgovor ili grupni sastanak, na kome kandidat ima priliku da se predstavi i sa lične i sa profesionalne strane. Zatim slede intervjui sa predstavnicima različitih odeljenja, zavisno od potencijalnog radnog mesta. Svi njihovi utisci se spajaju, ukrštaju i dobija se izveštaj na oko 40-60 strana, koji opet revidiraju menadžeri. Prođe i do šest nedelja pre objavljivanja bilo kakvih rezultata. Zato što se sve radi na osnovu podataka i nema mesta za osećanja i pretpostavke. Istovremeno, nijedan novi zaposleni ne mora da brine hoće li morati da se dokazuje – sve je to već uradio.

Nema jednakih primanja

Pošteno i fer znači da svako dobija platu na osnovu svojih postignuća, a ne na osnovu pozicije. Vrlo je retko da smo u poslu jednako uspešni svakog meseca, a još ređe da dvoje zaposlenih sve vreme radi na isti način. U isto vreme, to znači i da najbolje plaćeni rade daleko više (i bolje) od većine sa prosečnim primanjima (ako primanja u Google-u uopšte smemo tako da nazovemo). Ukratko, potpuno je pravedno to što određeni zaposleni imaju i 10 puta veću platu od svojih kolega iz istog tima.

Olakšajte život svojim zaposlenima

Svi žele da rade za Google. I svi žele da rade u Google-u. Zato što ova kompanija u svakom trenutku razmišlja o poboljšanju uslova života svojih zaposlenih. Nema boljeg PR-a od reči zaposlenih koji se uvek i svuda trude da istaknu sve prednosti svog radnog mesta. Pritom, Google vrlo mudro bira šta će biti dodatne dobrobiti: sve one stvari koje ne koštaju mnogo (kada se podele s brojem zaposlenih), a koje donose veliku razliku. Da, besplatna hrana košta, ali mnogo manje od sreće zaposlenih. Sa druge strane, porodiljsko odsustvo (i za mame i za tate) za kompaniju zaista nije velik izdatak, čak i kada se na to doda 500 dolara koje dobija svaka beba rođena u porodici onih koji rade za Google.

Ovo su samo neki od principa koje sprovodi odeljenje zaduženo za zaposlene, a za njihove rezultate znamo svi. Mediji se naprosto utrkuju u tome ko će prvi preneti vest o otvaranju njihove nove kancelarije ili uvođenju nove pogodnosti za zaposlene. Međutim, malo je kompanija koje slede Google.

Da li je ovo zaista posebno komplikovano? Nije, ali traži sistematski pristup. Plan, plasman i ulaganja. Naravno, i novac. Ali koliko tek košta da se ne ugledate na Google? Za dobrog menadžera ljudskih resursa ipak je potrebno imati iskustva, ali i odgovarajuće obrazovanje. Ovde možete pronaći informacije o obrazovnim preduslovima za karijeru u ljudskim resursima i o tome kako se postaje kvalitetan menadžer u ovoj oblasti.

(Telegraf.rs)