Poslušajte ove savete i postaćete SJAJAN šef!
Poštujte poverenje koje vam kolege ukazuju i nemojte ga izneveriti. Jednog dana to će vam se višestruko vratiti. Ali da biste do toga došli, pored zdravih stavova, potrebno je i znanje
Kada govorimo o svojim nadređenima, retko ćemo upotrebiti reči „fantastičan”, „izuzetan” i „odličan”. Ipak, sjajni šefovi postoje, a ako želite da i vi jednog dana postanete jedan od njih, morate da razumete svoje zaposlene.
Želimo da verujemo da se u poslovnom svetu sve dešava po zasluzi. Zato treba postati onaj na kog se ugledaju i po znanjima koja ima i po predanosti onome što radi. Fantastični šefovi ne sede u ćošku i mudro ćute. Naprotiv. Oni žele da budu deo radne atmosfere, i u dobru i u zlu. Svojim podređenima treba da budu podrška i iz njih izvuku ono najbolje.
Kako to učiniti? Zajedničke osobine odličnih šefova u stvari su vrlo jednostavne.
Dela, ne prazne priče
Pravi lideri svoje zaposlene motivišu sopstvenim primerom. Njihov radni prostor je ili integralni deo kancelarijskog prostora ili su vrata njegove kancelarije uvek otvorena. U projekte i radne zadatke uključeni su od početka, nadgledaju svaki korak i daju konstruktivne ideje i komentare. Iznad svega, i oni sami prolaze kroz sve procedure. Nema dvostrukih standarda: fantastični šefovi poštuju pravila koja važe i za ostale zaposlene. I mogu da sami sebi skuvaju kafu.
Poštovanje (svih!) zaposlenih
Novac jeste odličan motivator, ali ako se uz njega ne ukaže i poštovanje, pitanje je koliko će zaposleni zaista biti zadovoljni. Javna pohvala zaposlenih uvek pokreće, a i nagrade u skladu sa postignutim rezultatima. Ne zaboravite i one neprimetne kolege koje doprinose konačnom uspehu. Studenti na praksi, kafe kuvarica, čistačica… Ako daju odličan komentar ili ideju, ne zaboravite da im se zahvalite. Odličan način za izražavanje zahvalnosti menadžmenta jeste i team building. Ne govorimo samo o psihološkim vežbama poverenja i korporativnim igrama gluvih telefona. Roštilj, paintball, fudbal… Mnogo je zabavnije.
Ceo proces je važan
Odlični šefovi umeju da cene napore svojih zaposlenih i da to sa njima podele tokom samog procesa stvaranja strategije ili samog proizvoda. Čak i kada konačno rešenje na kraju ne bude pobedničko, svest da neko razume koliko ste truda uložili u svoj rad, dugo se pamti. U boljem slučaju, osećaj zadovoljstva zbog uspeha nečega što ste stvorili ili u čijem stvaranju ste učestvovali je izuzetan.
Da li smo pomenuli makar jednu stvar koju već niste znali? Verovatno ne, ali činjenica je da smo skloni da većinu njih nekako previdimo. U stresnim situacijama šefovi često zauzimaju stav roditelja: „Ja sam ti majka i biće kako ja kažem.” Kao i kod dece, i kod zaposlenih je ovakav pristup kontraproduktivan.
Pritisak iz svih nas izvlači najgore, ali upravo to i jeste rizik koji sa sobom nosi liderska pozicija. Zato već danas pokušajte da na poslu budete savršen šef, bez obzira što to još uvek niste postali. U početku ćete biti odličan timski igrač, dobar savetnik, podrška u svakom trenutku, onaj kome se iznosi nova ideja…
Poštujte poverenje koje vam kolege ukazuju i nemojte ga izneveriti. Jednog dana to će vam se višestruko vratiti. Ali da biste do toga došli, pored zdravih stavova, potrebno je i znanje. Ako ste zainteresovani da steknete set veština koje zathevaju rukovodeće pozicije, razmotrite upisivanje kratkog obrazovnog programa prilagođenog potrebama vremena i zahtevima posla. Za više informacija pratite ovaj link.
(Telegraf.rs)