Ovo su saveti za uspešan marketing tokom leta!

Marketing ne bira godišnje doba i potreban je tokom cele godine. Kada sve druge aktivnosti stanu, to je sjajna prilika da marketing menadžeri pokažu svoje sposobnosti, ideje i maštu

Leto i turistička sezona je za neke branše početak pravog rada i finansijskih uspeha, no za mnoge kompanije to je doba godine kada njihovo poslovanje zastaje. Za vreme letnjih meseci, posao ume da uspori, ali, nažalost, finansijske obaveze se i dalje kreću istom brzinom. Čak i kad nema posla, firme moraju da plaćaju robu, režije, dorinose i plate. Zato se mnogi preduzetnici ne raduju letu koliko većina ljudi.

No, postoji rešenje. Leto možda nije najbolji period za ulaganja i započinjanje novih poslovnih ideja, ali zato može biti vreme kada se preduzetnici posvećuju marketingu.

Marketing ne bira godišnje doba i potreban je tokom cele godine. Kada sve druge aktivnosti stanu, to je sjajna prilika da marketing menadžeri pokažu svoje sposobnosti, ideje i maštu. Ovo su neke od strategija koje vam mogu koristiti tokom letnjih meseci.

Izađite napolje

Leto je godišnje doba kad većina ljudi voli da provodi vreme van kuće. U tom periodu od TV reklama nema neke koristi. Sa dolaskom lepog vremena sve se seli na otvorenom i počinje prava poplava raznih dešavanja: od izložbi, filmskih projekcija, najrazličitijih festivala, svakodnevnih promocija, žurki i sl. To je sjajna prilika da istražite nove potencijalne ciljne grupe. Uključite vašu kompaniju u ovakve događaje, jer je za malo novca moguće napraviti dosta posla. Dešavanja na otvorenom po pravilu posećuju najrazličitije grupe ljudi, te postoji velika šansa da neki od njih postanu vaši novi potrošači.

Privucite pažnju

Čak i za firme koje se bave online biznisom ili su upućene na poslovanje koje nije na lokalnom nivou, organizovanje lokalnih dešavanja može da bude korisno. Na taj način, svakako, možete bolje predstaviti vašu firmu novim ljudima i pokazati proaktivnost.

Pokušajte da sami smislite neki događaj koji je prihvatljiv za budžet vaše kompanije. Bitno je da ceo događaj bude dobro medijski ispraćen i dovoljno atraktivan da privuče ljude. Pošto je leto i svi su željni odmora, to ne bi trebalo da bude neki formalan poslovan skup sa predavanjem ili govorima. Neka to radije bude ležernije okupljanje kompanija, a poželjno je da cilj bude od koristi zajednici. Na primer, da se skupi novac za uređenje nekog dela grada, humanitarne svrhe i sl. Važno je da osmislite najave tako da ceo događaj izgleda kao nešto što se ne sme propustiti.

Pametan popušta

Pametniji u pravim trenucima – popušta! Razmislite šta možete ponuditi po manjim cenama i napravite letnje sniženje ‒ bez obzira da li prodajete cigle, kuhinjske aparate ili znanje. Poigrajte se sa ponudama i cenama. Složite svoj letnji koktel dobrih ponuda. Osmislite promocije poput: „Kupiš dva, treći dobiješ na poklon” ili pakete proizvoda koji su kao set jeftiniji, nasuprot kupovini svakog proizvoda posebno. Kombinacije su brojne, a popusti uvek funkcionišu.

Delite poklone za lajkove

Pokloni i nagrade su uvek dobri da privuku pažnju. Oni deluju, jer dajete mogućnost ljudima da isprobaju vašu uslugu ili proizvod, a ako su zadovoljni, vrlo je moguće da će postati vaši novi potrošači. Takođe, ukoliko ih je vaš proizvod oduševio, rado će to podeliti sa prijateljima i ljudima koje poznaju.

Spojite deljenje poklona sa aktivnostima na društvenim mrežama. Podstaknite potrošače da dele sadržaje kako bi dobili poklone. Tako će se vest širiti brže i efikasnije. Na Amazonu tvrde da svaki poklon može da proizvede do 400 novih potorošača. To će, svakako, isplatiti vrednost poklona, i uz to vam doneti i dobit.

Uz malo mašte, najtoplije godišnje doba može da zagreje i poslovanje. Bitno je da nastavite da ga održavate i ne dopustite da se vaši novi potrošači brzo „ohlade”. Vaše marketing strategije treba stalno da nude nešto novo i drugačije.

Ako želite da naučite više o sličnim marketing strategijama i unapredite svoje veštine, više o tome možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)