Generalni direktor VIP-a otkrio nam je prednosti 4G mreže, kao i šta korisnike očekuje u narednom periodu (FOTO)
Dejan Turk je na čelo mobilnog operatera Vip Mobile u Srbiji došao 1. marta 2014. godine, a u intervjuu za Telegraf otkrio je veoma zanimljive detalje u vezi sa najaktuelnijim stvarima u svetu mobilne telefonije
Mobilni operater VIP Mobile je najmlađi u našoj zemlji. Sa radom je počeo u junu 2007. godine, a na čelu uspešnog tima koji broji više od 900 stručnjaka širom Srbije nalazi se generalni direktor (CEO), Dejan Turk.
Dejan je 1995. godine na Bečkom univerzitetu završio studije ekonomije i poslovnu administraciju, kao i studije marketinga i finansija.
Pre nego što je postao CEO Vip Mobile, radio je u McDonald’s-u Slovenija gde je započeo karijeru kao menadžer restorana, a završio kao izvršni direktor lanca restorana u Sloveniji i Hrvatskoj.
Dejan je došao u Telekom Austrija Grupu u avgustu 2004, kada je postao rukovodilac marketinga i prodaje u Si.mobilu u Sloveniji. U avgustu 2006. imenovan je za člana Upravnog odbora odgovornog za tržišno poslovanje, a od marta 2007. do februara 2014. obavljao je posao predsednika Upravnog odbora Si.mobila.
On je dužnost direktora Vipa preuzeo 1. marta 2014. godine, a povodom brojnih noviteta u kompaniji VIP Mobile (uvođenje 4G signala, početak prodaje iPhone-a...), imali smo prilike da popričamo sa njim i saznamo malo više o samom poslovanju VIP-a i novitetima koji nas očekuju u budućnosti.
Nas u medijima je zatekla vest o reorganizaciji Telekom Austrija Grupe u okviru koje od 1. maja postoje 2 nova organizaciona klastera. Da li ste i Vi bili iznenađeni ovom odlukom i obradovani unapređenjem?
Nova organizacija je uređena po uzoru na sličan model koji se uspešno primenjuje u okviru América Móvila, većinskog vlasnika Telekom Austrija Grupe i jednog od najvećih telekom operatera na svetu. Od 1. maja imamo dva klastera od kojih je jedan, nazvan „Hrvatska i Makedonija“, a čine konvergentni operateri Vipnet i Vip operator. Drugi klaster čine mobilni operateri Vip mobile i Simobil, a nazvan je „Srbija i Slovenija“
Možda sam ja lično, a i moje kolege Andreas Graf i Dejan Kastelic bili pomalo iznenađeni, ali smo odmah sa velikim entuzijazmom prihvatili profesionalni izazov da pokažemo da su mobilni operateri ozbiljna konkurencija kovergentnim operaterima. Naša 4G LTE mreža je kvalitetno pokrila Sloveniju, a ubrzano se širi i po Srbiji tako da ćemo uskoro biti u prilici da korisnicima na oba tržišta pružimo najsavremnije usluge.
Po čemu se Vip izdvaja od ostalih operatera na našem tržištu?
Mi se godinama trudimo da budemo realna "Druga priča" na domaćem tržištu telekomunikacija i da nas prepoznaju kao kompaniju koja pruža najbolje korisničko iskustvo. Konstantno unapređujemo našu ponudu i mrežnu infrastrukturu u pogledu novih tehnologija, pokrivenosti i kapaciteta jer znamo da je pouzdana i brza mreža preduslov za kvalitetnu mobilnu komunikaciju.
Fokusirani smo na potrebe korisnika u svemu što radimo jer su, na kraju dana, oni ti koji odlučuju kome će pokloniti poverenje.
Zbog čega bi korisnici trebali da se odluče baš za Vip?
Verujemo da smo ne samo najmlađi već i najagilniji operater u Srbiji, neko ko ne želi status quo već konstantno pokazuje duh "izazivača". Celokupno tržište i naši korisnici navikli su da prvi uvodimo nove tehnologije kao što su 4G LTE ili 3G HSPA+ mreža. Vip je među prvim operaterima u svetu u februaru testirao i predstavio VoLTE, uslugu prenosa glasa u HD kvalitetu putem 4G mobilne mreže. To je samo jedna od naprednih usluga inovacija koje spremamo za naše korisnike u narednom periodu.
Imamo najraznovrsniju ponudu tarifnih paketa i najnovijih modela mobilnih uređaja za svačiji džep, od telefona za 1 dinar do mogućnosti za plaćanje na 24 rate, kroz mesečni račun. Na taj način možemo da zadovoljimo potrebe u mobilnoj komunikaciji različitih segmenata korisnika.
Naš stabilan rast tržišnog učešća i više od dva miliona korisnika su dobar pokazatelj da privatni i poslovni korisnici cene naše napore da podignemo standarde mobilnih komunikacija u Srbiji.
Koliko zaposlenih ima Vip u Srbiji?
U ovom trenutku o našim korisnicima brine više od 900 domaćih stručnjaka, u sedištu kompanije u Beogradu i u Vip centrima širom Srbije. Prosečna starost kolega je samo 32 godine, a ja sam veoma ponosan na njihovu stručnost, inovativnost i posvećenost kojom obezbeđuju razvoj kompanije i snagu našeg brenda.
Koji vaš postpaid paket je trenutno najpopularniji i zbog čega?
Napopularnije su naše Smart tarife koje podjednako odgovaraju naprednijim korisnicima koji poznaju i koriste sve mogućnosti svog pametnog telefona i interneta, ali i onima koji koriste osnovne mobilne usluge poput razgovora i poruka. Ove tarife su veoma fleksibilne i omogućavaju korisniku da saobraćaj u paketu u potpunosti prilagodi svojim navikama, pošto jedan smart "troši" jedan minut razgovora prema svim mrežama, ili SMS/MMS poruku ili 1 MB interneta. Takođe, razgovori u okviru Vip mreže su besplatni, kao i internet van paketa pa nema bojazni od visokih mesečnih računa.
S obzirom na to da Vip ima raznovrsnu ponudu mobilnih telefona, koji su uređaji trenutno najtraženiji?
Najveću pažnju u poslednje vreme izazivaju smart telefoni koji podržavaju velike brzine naše 4G LTE mreže. U ponudi imamo raznovrsne modele, od najskupljih do onih srednje klase, i nastavićemo da proširujemo našu ponudu 4G LTE uređajima.
Osim toga, najtraženiji su smart telefoni srednje klase, pretežno na Android platformi, sa ekranima od 4.5 do 5 inča. Od pojave smart telefona na našem tržištu trudimo se da ih učinimo pristupačnijim najširem krugu korisnika kroz brojne olakšice za plaćanje i da ih edukujemo o svim prednostima ovakvih modela uređaja i korišćenja mobilnog interneta.
Da li planirate da u skorije vreme uvedete neke novitete?
Naravno. Pažljivo pratimo tržište, trendove u mobilnim komunikacijama i povratne informacije koje dobijamo od naših korisnika kako bismo u pravo vreme ponudili baš ono što im je neophodno u mobilnoj komunikaciji.
Za koji uređaj trenutno vlada najveće interesovanje?
Uređaji koji su trenutno najaktuelniji u našoj ponudi su inovativni Samsung Galaxy S6 i S6 edge, kao i HTC One M9, i spadaju u telefone premium klase.
Trudimo se da u Vip ponudu uvrstimo i specifične modele koji pomeraju standarde u inovacijama. S obzirom na uvek aktuelnu temu sigurnosti i zaštite privatnih podataka, korisnicima je zanimljiv tzv. Blackphone dostupan samo u našoj ponudi, koji je kreiran da bezbedno čuva lične i poslovne podatke. Pokreće ga modifikovana verzija Android operativnog sistema upotpunjena paketom bezbedonosnih aplikacija. Takođe, tražen je i Yotaphone 2, jedini smart telefon na svetu sa dva ekrana. Korisnik na ekranu na poleđini telefona može da odgovara na poruke i mejlove, prima pozive ili čita e-knjige, sve bez otključavanja telefona i korišćenja kolor ekrana pa se i trajanje baterije meri danima, a ne satima.
Nedavno je počela prodaja iPhone-a u Srbiji. Da li su korisnici zainteresovani za ovaj uređaj, s obzirom na to da je jedan od najskupljih na tržištu?
Interesovanje za iPhone je konstantno, ali ovaj uređaj nije dostupan širem krugu korisnika zbog visoke cenovne kategorije. Verujemo da smo ga učinili pristupačnijim kroz mogućnost plaćanja na mesečne rate bez kamate, putem Vip računa, a u okviru aktuelne promocije dostupno je plaćanje na čak 24 rate uz popust od 40% na odabrani paket.
Koliko je iPhone-a prodato do sada? Da li je popularniji iPhone 6 ili 6 Plus?
Uz realno sagledavanje kupovne moći građana, zadovoljni smo dosadašnjom potražnjom i prodajom iPhone telefona. Osnovni model iPhone 6 je popularniji je od većeg i skupljeg modela 6 Plus, verovatno i zbog toga što su u Srbiji još uvek nedovoljno prepoznate prednosti tzv.fablet uređaja, koji su između telefona i tableta.
Kakvo je vaše mišljenje o tome što je Apple odlučio da počne sa zvaničnom prodajom iPhone-a u Srbiji, a da pritom iz naše zemlje još uvek ne možemo napraviti nalog na App Store-u i kupovati aplikacije?
Slažem se da nije uobičajna praksa kompanije Apple da na neko tržište uđe bez svog kompletnog eko sistema. Imajući ovo u vidu, mi nastojimo da korisnicima ponudimo adekvatnu podršku i edukaciju za iPhone, tako da nedostatak zvaničnog App Store naloga za Srbiju ne predstavlja poteškoću.
4G mreža je u Srbiji nedavno puštena, da li je sve proteklo kako treba?
Vip mobile je krajem marta prvi u Srbiji lansirao 4G LTE brzine mreže i mi planiramo da ove godine uložimo još oko 30 miliona evra u razvoj naše telekomunikacione infrastrukture širom Srbije na svim tehnologijama.
Pošto već nekoliko godina testiramo 4G LTE mrežu i nove usluge, spremno smo dočekali ,,zeleno svetlo’’ nadležnih institucija. Ponosni smo na činjenicu da smo samo mesec dana nakon kupovine licence za odgovarajući spektar od 1800 Mhz, u komercijalnu upotrebu uveli mrežu četvrte generacije. U pitanju je potpuno nova tehnologija i njena implementacija sa sobom nosi puno tehničkih izazova, ali i veliko zadovoljstvo korisnika kvalitetom i brzinom naše 4G LTE mreže u Beogradu i Pančevu.
Šta će 4G tačno doneti korisnicima?
4G tehnologija je našim korisnicima donela još bolje korisničko iskustvo, mnogo brži prenos podataka i multimedijalnih sadržaja, trenutno učitavanje online sadržaja, prenos video sadržaja visoke rezolucije, igranje igrica u realnom vremenu, a omogućiće i razvoj novih servisa. Maksimale brzine u 4G mreži su 150Mbps za download i 50Mbps za upload podataka, a u realnim uslovima to iznosi između 40 i 60 Mbps, što je višestruko brže u odnosu na 3G. Najvažnije od svega je da 4G tehnologija predstavlja osnov za uvođenje novih, još naprednijih servisa u skorijoj budućnosti.
Koja područja su sve prekrivena 4G signalom?
Tokom aprila Vip je pustio u rad 170 4G LTE baznih stanica preko kojih smo pokrili najveći deo teritorije Beograda: centralno gradsko jezgro, Novi Beograd i Zemuna, celo Pančevo, kao i Kopaonik, a Zlatibor će biti umrežen do kraja maja. Ovde se ne zaustavljamo, već planiramo da 4G mrežu gradimo u široj zoni grada Beograda i okolini, kao i u drugim većim gradovima u Srbiji.
Kako su korisnici prihvatili 4G, da li masovno dolaze da menjaju stare kartice?
Vip je za svoje korisnike u Beogradu i Pančevu obezbedio besplatnu zamenu postojećih SIM kartica za tzv. USIM kartice koje, uz kompatibilan uređaj, podržavaju brzine 4G LTE mreže. U ovom trenutku nekoliko hiljada naših korisnika besplatno testira mrežu u Beogradu i Pančevu. Interesovanje je veliko, a raduje nas što korisnici dele svoja pozitivna iskustva na društvenim mrežama.
Da li imate podatak koliko korisnika vaše mreže je već prešlo na 4G?
Prema podacima koje imamo sa drugih tržišta, penetracija 4G telefona u Evropi je, posle uvođenja LTE mreže, rasla po stopi od 5% godišnje, tako da sličan rast očekujemo i u Srbiji. U ovom trenutku nekoliko hiljada naših korisnika testira mrežu u Beogradu i Pančevu. Verujemo da treba da prođe neko vreme da se korisnici i privatni i poslovni uvere u kvalitet nove komunikacije i da masovnije počnu da koristite mobilni prenos podataka. Naš sledeći zadatak je da, na osnovu prvih povratnih informacija, uskladimo svoje tarife sa potrebama korisnika i omogućimo im odlično korisničko iskustvo u novoj mreži.
Poznato je da Vip vodi dosta računa o zaštiti životne sredine. Koje akcije možemo očekivati u narednom periodu?
Naš program Vip Ekomotivacija koji je započeo 2012. godine u javnosti je prepoznat kao svojevrsna platforma u okviru koje Vip podržava brojne aktivnosti vezane za zaštitu životne sredine. Naše korisnike smo u okviru ovog programa uputili u značaj reciklaže mobilnih telefona, a da smo uspeli u razvoju svesti o tome, upućuje i podatak da smo tokom dve godine trajanja projekta prikupili više od 150.000 uređaja koje smo predali reciklažnom centru na adekvatan tretman.
Odlučili smo da u naredne dve godine pažnju usmerimo na edukaciju mladih o značaju zaštite životne sredine. Podržavamo međunarodne projekte Mladi EkoReporteri i Eko škole. U školskoj 2015/2016. godini, podržaćemo različitim aktivnostima kao što su predavanja i radionice na temu zaštite životne sredine, izrada bašti u školskim dvorištima, organizovanje provere znanja iz ove oblasti u formi kviza, kao i brojnim drugim aktivnostima koje na zabavan i poučan način podstiču na angažovanje za zaštitu okoline. Vip će obezbediti vredne nagrade za škole i učenike koji pokažu najviše inicijative i ostvare najbolje rezultate.
(Telegraf.rs)