Poslušajte ovih 5 saveta i postaćete dobar PR!

Ako želite da postanete dobar PR i doprinesete imidžu svoje kompanije, nužno je da znate kome, kako i koju priču pričate

Naš mozak je dodatno stimulisan i angažovan kada sluša priče koje su ispričane na zanimljiv način, tvrde u Njujork Tajmsu. „Slušamo sa mnogo više pažnje i velika je verovatnoća da ćemo poželeti da tu priču čujemo ponovo ili je prepričamo još nekome.”

Međutim, uhvatiti i zadržati pažnju publike, danas nije lako. Toga su svesni ne samo PR, već i marketinški stručnjaci. „Dobar PR je onaj koji uspe da svojoj publici ispriča priču, koja će je zanimati i dirnuti” ‒ kaže Mark Regan, PR stručnjak koji redovno piše za PR Daily.

Bilo da pišete za novine ili kreirate sadržaj za društvene medije i veb-sajt, ovo je njegovih pet saveta koji će vam olakšati da ispričate priču o svom brendu.

Vaša „publika” je na prvom mestu

Ne smete da dosađujete ljudima” ‒ ističe Regan, kao prvo i osnovno pravilo. „Šta vaša ciljna grupa voli? Šta ih zasmejava? Šta ih čini drugačijim od ostalih?”

Ovo su pitanja koja treba da postavljate sebi, kako biste upešno kreirali sadržaj koji će vaša publika želeti da pročita ili čuje. Ukoliko uspete u tome, imaćete više koristi. Ne samo da ćete povećati broj pregleda, nego će ljudi biti stimulisani da sadržaj dele putem društvenih mreža, putem e-maila, ili da o njemu pričaju.

Emocije se pamte

Činjenica da govorite i pišete o nekom brendu ne znači da ta priča treba da bude oslobođena od emocija. Faktografski podaci i suvoparno nabrajanje informacija će većinu ljudi naterati da samo „prelete pogledom” preko teksta bez ikakve potrebe da se zadrže na njemu. A većinu činjenica koje pročitaju će zaboraviti u narednih nekoliko sekundi. Međutim, ono što neće tako lako zaboraviti su emocije.

Zato je vrlo bitno da uvek pričate priču o ljudima. Ma koji brend da je u pitanju, iza njega svakako stoje ljudi. A da bi ti ljudi postali značajni čitaocu, moraju da se izdvajaju, da postižu plemenite ciljeve, da „iskoče” iz svakodnevnih okvira. Naravno, ljudi se mogu povezivati i sa stvarima, ukoliko one imaju ljudske karakteristike. Automobil koji priča, pazi na vozača i ljude u njemu, zasmejava ih, može izazvati jednake emocije kao i čovek koji čini to isto. Ali svakako mnogo više nego automobil koji je samo ‒ lep automobil.

Snažna poruka je ključ

Nije lako izdvojiti se u „buci” koju stvaraju milijarde priča i sadržaja oko nas. A svakim danom ih je sve više. Iako je tako, vremena za čitanje i slušanje je, ipak, sve manje. Zato je jednostavna, kratka, a snažna poruka imperativ. Iz priče koju ste ispričali, uvek morate da izvučete jednu jasnu misao. To je i sjajan test za priču. Ako ne možete da kažete u par reči celu poentu, koja će pri tom i izazvati emociju, vrlo je verovatno da vaša priča nema pravi smer. Kada jednom odredite kome pričate, postavite sebi još jedno pitanje: Šta želite da im ispričate? Bitno je da odgovorite kratko i jasno. To će vam pomoći da lakše kreirate i celu priču i njenu najbitniju poruku.

Iznenadite

I dalje se pitate zašto se smejemo Čarliju Čaplinu, nespretnom skitnici koji se spotiče i pada? Upravo zbog momenta iznenađenja. Isto je manje-više i sa pričanjem priče. Zamislite to, kao da usred normalnog razgovora uradite neku akrobaciju. No, morate naći pravi momenat da to učinite. Takođe, ako akrobacije budete izvodili prečesto, one više neće imati efekta. Još jednom ‒ ne zaboravite emocije. Iznenađenje je dobro samo ukoliko izazove pozitivne emocije poput smeha i divljenja. Budite oprezni sa strahom ‒ ponekad su i ove emocije korisne, ali da li ste sigurni da želite da ih vaši klijenti i potrošači povežu sa vašim brendom?

Pričajte, ali i pokažite

Prema istraživanjima SearchEngine magazina, ljudi čitaju samo 28% reči na stranici. Jedan od razloga za to je preopterećenost sadržajem. Samo van posla i radnog vremena primamo oko 100.500 reči i informacija svakog dana. A to je barem pet puta više informacija nego što smo primali 1986. godine.

Priče koje nude i određeni vizuelni sadržaj pružaju publici još jedan način da se povežu sa materijalom. Takođe, vizuelni materijal često mnogo duže zadržava pažnju. Budući da mozak obrađuje vizuelne efekte brže od teksta, čak i čitalac koji samo „baci pogled” na fotografije ili video dobiće više informacija nego kada to isto učini sa tekstom. Zato su video rešenja dobra, kad god za njih postoji mogućnost. Ali samo ako i njih prati dobro ispričana priča.

Dakle, ako želite da postanete dobar PR i doprinesete imidžu svoje kompanije, nužno je da znate kome, kako i koju priču pričate. Međutim, biti „dobar pripovedač” je samo jedan od preduslova koje mora da ima dobar PR menadžer. Ako želite da saznate više o strategijama i taktikama koje upotrebljavaju najuspešniji PR menadžeri i na koji način ih sprovode, možete se informisati ovde.

(Telegraf.rs)