Ovo su razlozi zbog kojih je kupovina preko interneta BUDUĆNOST!
Kako internet postaje ne samo sastavni, nego i sve veći deo naših života, elektronsko poslovanje postaje sve profitabilnije
U poslednje vreme ste verovatno čuli kako je prijateljica kupila haljinu preko interneta, kolega pronašao jeftin deo za auto, mobilni telefon ili čak kosilicu za baštu. Ili ste i sami iz Kine naručili lep par minđuša, koje ne biste mogli da nađete nigde u gradu. Možda ste čuli i priču o ljudima koji su počeli da rasprodaju stvari sa tavana preko interneta, a onda to pretvorili u ozbiljan biznis. Zahvaljujući elektronskom poslovanju, tržište više nije ograničeno na prostor u kom se nalazi vaša prodavnica, firma ili radionica.
Ako razmišljate o pokretanju svog biznisa preko interneta ili želite da unapredite poslovanje firme u kojoj radite, evo nekoliko povoljnosti koje nudi elektronsko poslovanje.
Briše granice
Zbog radnog vremena ili obaveza često nam se dešava da ne stignemo do prodavnice pre zatvaranja ili nam je suviše komplikovano da idemo čak na drugi kraj grada. Da ne pominjemo odlazak u drugu državu ili na drugi kontinent. Internet povezuje sve krajeve sveta i prevazilazi sve vremenske zone. U poslu to znači da na vratima vaše prodavnice uvek piše „otvoreno”. Vaši klijenti i potrošači nisu ograničeni radnim vremenom, niti mestom gde se nalazi vaša prodavnica ili poslovnica. Vaše usluge i proizvodi su dostupni svima širom sveta, 24 sata dnevno. Sa unapređenjem ebay i mCommerce servisa, kupovina je moguća i putem mobilnih telefona. Potrošači dakle imaju samo jedno ograničenje ‒ internet konekciju. A ona je danas dostupna gotovo svuda.
Smanjuje troškove
Zajedno sa računima i iznajmljivanjem prostora, mnogi preduzetnici često posluju sa nulom ili su redovno u minusu. To je posebno simptomatično za preduzetnike u manjim mestima i gradovima, koji su ponekad van sezone primorani da zatvaraju radnje. Elektronsko poslovanje vam pruža mogućnost da smanjite ili sasvim eliminišete ove troškove. Uz sve to, smanjuje i broj zaposlenih, s obzirom da jedna osoba može da obavlja više poslova istovremeno. Smanjuju se i troškovi marketinga, jer samo postojanje prodavnice na internetu podrazumeva najbolji mogući marketing. Slanjem cirkularnih e-mailova ili obaveštenja putem društvenih mreža možete lakše i brže razglasiti vest o rasprodaji, posebnim popustima ili novim proizvodima. U fizičkoj prodavnici ili firmi su vam uz internet vrlo često potrebni plakati za izloge, bilbordi, a poželjne su i reklame na televiziji i radiju.
Olakšava trgovinu
Verovatno i sami ponekad uđete u prodavnicu bez namere da bilo šta kupite, već da prekratite vreme dok čekate sastanak ili prijatelje. No, ipak, ukoliko vas prodavac nije lepo uslužio, to mesto će se naći na listi mesta koja nećete posetiti u budućnosti. Međutim, retko ko „tumara” internet prodavnicama ukoliko ne želi da zaista kupi nešto. Ljudi koji će kontaktirati sa vama u vezi sa nekim proizvodom, najčešće zaista žele da ga kupe. Drugim rečima, oni su vaša ciljna grupa. Komunikacija putem e-maila i live chata vam pruža mogućnost da im odgovarate brzo i efikasno gde god da se nalazite, što u praksi znači veći broj zadovoljnih korisnika.
Olakšava praćenje prodaje
Ne morate da pravite dugotrajne popise i zatvarate radnju da biste saznali koliko ste čega prodali ili da biste analizirali koji je artikl najtraženiji. Te informacije već postoje u analizama do kojih se dolazi klikom. Kada je u pitanju analiza potrošača, tu je poređenje sa prodavnicama nemoguće. U elektronskom poslovanju, zahvaljujući Googleovim analizama, dostupne su vam informacije na osnovu kojih ćete lako sklopiti profil vaših kupaca i bolje definisati ciljnu grupu. To će vam olakšati unapređenje poslovanja i pravljenje delotvornijeg marketinga.
Pruža mogućnost velike prodaje
Da li možete da zamislite da u vašu prodavnicu ili u firmu u kojoj radite uđe Italijan i kupi 60 ogrlica ili 40 pari patika, 20 fotelja? Teško. To je u elektronskom poslovanju sasvim realno. Moguće je da se nekom vlasniku butika u Španiji dopadnu vaše cipele ili određen model i da odjednom poruči veću količinu, kako bi smanjio troškove isporuke. Mnoge firme kod nas i ne slute da njihovi proizvodi, koji ovde ne deluju preterano zanimljivo ili nisu popularni, negde drugde mogu da postanu pravi hit.
Kako internet postaje ne samo sastavni, nego i sve veći deo naših života, elektronsko poslovanje postaje sve profitabilnije. Značaj poslovanja putem interneta su ozbiljno shvatile i poslovne škole, pa kod nas već postoje edukativni programi koji vam omogućavaju da steknete potrebne veštine i znanja kako biste s lakoćom upravljali prodajom putem interneta.
Na ITAcademy u Beogradu danas postoji specijalizovan program elektronsko poslovanje i preduzetništvo u okviru koga možete ne samo da se upoznate sa procesima i sistemima koji se koriste u elektronskom poslovanju, već i sa veštinama prodaje i komunikacije, planiranja razvoja softvera za upravljanje odnosima sa klijentima (CRM), kao i marketinškim planiranjem.
Program je koncipiran tako da se nakon završetka možete upustiti u pokretanje svog biznisa ili se zaposliti u kompaniji kao E-bussines Manager, što je danas vrlo tražena pozicija.
(Telegraf.rs)