Zbog ovoga morate da napravite "mobile-friendly" sajt
Od 21. aprila 2015. veću vidljivost će imati sajtovi prilagođeni pregledu na mobilnim telefonima i tabletima. Drugim rečima, sada je pravi trenutak da napravite mobile-friendly sajt
Možda još uvek niste čuli vest o novoj u nizu promena koje Google stalno uvodi u digitalni svet. Naime, najnoviji parametar rangiranja na pretraživačima biće i činjenica da li je sajt optimizovan za prenosive uređaje. Od 21. aprila 2015. veću vidljivost će imati sajtovi prilagođeni pregledu na mobilnim telefonima i tabletima.
Drugim rečima, sada je pravi trenutak da napravite mobile-friendly sajt. Ako ste na početku puta, fokusirajte se na najosnovnije ‒ korisnički ugođaj.
Šta u praksi znači mobile-friendly sajt?
Google veb stranicu etiketira sa „mobile-friendly” ukoliko su ispunjeni sledeći parametri: tekst je čitljiv bez zumiranja, sadržaj se prilagođava ekranu, tako da korisnici ne moraju horizontalno da skroluju, niti zumiraju, stranica izbegava softver koji ne mora nužno biti instaliran na prenosivom uređaju poput Flasha, linkovi su razdvojeni i vidljivi ‒ unutar teksta ne postoje dva linka jedan do drugog koji nisu razdvojeni.
Za rešavanje ovog problema biće vam potrebno da ovladate tzv. responsive veb dizajnom.
Šta još možete da preduzmete?
Postoji još nekoliko opcija kojima se možete okrenuti, ukoliko rangiranje vašeg sajta ne bude zadovoljavajuće.
Koristite softvere za optimizaciju sajta
Pre nego što se odlučite za neki od mnogih softvera koji se mogu pronaći na tržištu, obavezno ispratite smernice koje je propisao Google.
Razmotrite upotrebu CMS-a
Većina sistema za upravljanje sadržajem ima opciju za mobile-friendy okruženje. Ako već koristite CMS, ažurirajte ga. Kada su ovakvi problemi u pitanju, uvek je dobro imati poslednju verziju. Ukoliko koristite predefinisane teme (poput WordPressa) proverite dvaput da li je tema optimizovana za mobilne sajtove.
Proverite tehničke elemente vaše stranice
Koristeći pregled za mobilne uređaje (mobile view), proverite da li su blokirani elementi poput JavaScripta, CSS-a ili slika.
Osigurajte brzinu
Jedan od važnih faktora za dobro rangiranje je i brzina. Ukoliko je brzina interneta od 1MB, na laptopu ili desktop računaru ovo ne predstavlja problem, ali loš odziv preko 3G pregleda može za korisnika da bude toliko frustrirajuće, da se više nikada ne vrati na sajt. Googleov servis PageSpeed Insights vam može pomoći.
Nastavite da radite na SEO-u
Kada ste sigurni da vaš sajt ispunjava potrebe i očekivanja posetilaca koji mu pristupaju preko prenosivih uređaja, pozabavite se optimizacijom za pretraživače. Ovo je polje za sebe, ceo jedan svet koji se, kao i sve, stalno menja. Ukoliko ne planirate da angažujete SEO eksperta, razmotrite opciju da sami naučite ovaj zanat. O ponudi brzih obrazovnih programa u oblasti SEO-a možete se informisati ovde.
Ako vas zanima da uđete u finese veb dizajna i sami prilagođavate svoj veb-sajt promenama i zahtevima kojih će u budućnosti biti još više, uz dobru volju i malo vremena možete i sami postati veb dizajner. Na ovaj način ćete uvek biti spremni da odgovorite na aktuelne trendove.
(Telegraf.rs)