VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Pojavljivanje Apple Watcha će povećati prodaju nosivih gedžeta

- Pametni sat sa znakom jabuke na tržištu će biti dostupan krajem meseca, pa nas očekuje zanimljiv period - napisao je Veselin Jevrosimović u svojoj ovonedeljnoj kolumni u dnevnom listu "Informer"

Foto: Milena Đorđević, Tanjug/AP

Nosivi gedžeti (werable tech) su sve popularniji, a upravo o ovom tehnološkom trendu ove nedelje pisao je i Veselin Jevrosimović u svojoj kolumni u dnevnom listu "Informer".

Evo šta on misli o pomenutoj temi.

"Svako malo me razmišljanje o IT temama vrati na fenomen takozvane nosive tehnologije (eng. wearable tech), odnosno ugradnje elektronskih komponenti i malih računara povezanih na internet u odevne predmete. Premda se o istraživanjima, mogućnostima i prototipima intenzivno govori bezmalo dve decenije, tek je u poslednjih godinu-dve priča aktuelizovana do momenta kada možemo očekivati da opisana rešenja postanu deo svakodnevice.

Za početak, najviše se ističu i koriste uređaji koje je moguće nositi oko ruke – različite vrste narukvica za praćenje fizičke aktivnosti, a zatim i pametni ručni časovnici. Kao što sam svojevremeno pisao na ovim stranama, realno je očekivati da će najveći skok biti ostvaren nakon početka zvanične prodaje Apple Watch sata, iz prostog razloga što je američki gigant najuticajniji trendseter u oblasti korisničke elektronike. Pametni sat sa znakom jabuke na tržištu će biti dostupan krajem meseca, pa nas očekuje zanimljiv period.

S tim u vezi, poznata istraživačka kuća IDC objavila je analizu i predviđanje daljeg razvoja ove grane IT industrije. Najpre, a većina stručnjaka se slaže sa takvim stavom, činjenica je da će još najmanje 5 godina tržištem nosive tehnologije suvereno vladati časovnici i narukvice (eng. wristwear), sa 80 i više procenata učešća u prodaji. Nakon toga može se očekivati da pametne naočare, uređaji koji se kače na odeću, pa čak i pametna platna i drugi materijali ostvare izvestan rast. Kratkoročno, rast prodaje u ovoj godini bi trebalo da bude značajan – oko 45,7 miliona uređaja, u odnosu na 19,6 miliona u 2014.

Takođe se očekuje i da će časovnici potisnuti pametne narukvice, kao što je realno i da se dogodi neka vrsta spajanja ove dve kategorije. Od popularnosti Apple brenda mogli bi da profitiraju i ostali proizvođači koji su duže prisutni i čiji su proizvodi poprilično „zreli“. Kao i uvek do sada, potrebno je samo da se pojavi kritična masa zainteresovanih korisnika sa motivom da prihvate i počnu aktivno da koriste nova tehnološka rešenja."

(Telegraf.rs / Izvor: Informer)