SIGURNO IH ZNATE: Ovo su 5 slogana poznatih kompanija koje ćete pamtiti celog života!

Ovi slogani su neki od primera kako dobar marketing može da obezbedi uspešno poslovanje ‒ čak i dugi niz godina

Neki od najboljih slogana u svetu marketinga su uspeli da dugo opstanu, urežu se u sećanje ili čak odrede način na koji doživljavamo određeni brend. To je svakako i krajnji cilj svake kampanje. Međutim, smisliti dobar slogan nije nimalo lak zadatak. Pogotovo danas, kada su potrošaći „zatrpani” hiljadama poruka sa svih strana, a nema mnogo novih ideja.

Marketinški stručnjaci se susreću sa sve većim izazovima i sve težim zadatkom ‒ kako privući i zadržati kupca. No, ovaj posao ima i svoje prednosti: dosta prostora za kreativnost, istraživanje, a uz sve to, dobri marketing stručnjaci su vrlo cenjeni i dobro plaćeni. Kompanije su svesne da ih u ključnim trenucima, upravo oni mogu izvesti, „na pravi put”.

Ovi slogani su neki od primera kako dobar marketing može da obezbedi uspešno poslovanje  ‒ čak i dugi niz godina.

Just do it (Uradi to)

Ovaj slogan je kompanija Nike usvojila 1988. godine u vreme kada se suočavala sa ozbiljnim finansijskim poteškoćama. Slogan je i danas vrlo prepoznatljiv, a potrošači ga vezuju za sportski duh koji promoviše ovaj brend. „Just do it”, inspiriše na akciju i  takmičarski duh. On podstiče trud, želju za boljim rezultatima i upornost. Ovaj slogan mnogi smatraju i jednim od važnih razloga velikog uspeha NIKE brenda.

Think small (Misli na malo)

Volkswagen je do danas proizveo niz pametnih reklamnih slogana i kampanja, ali se najviše ceni njihov slogan iz 1959, „Think small”, odnosno „Misli na malo”. Ideja je bila da ovim sloganom poboljšaju prodaju svoje male „bube” u vreme kada su veliki automobili bili mnogo popularniji. Uspeh ove kampanje se uglavnom zasniva na tome što nisu pokušali da sakriju tu „slabost”. Naprotiv, istakli su je, pretvorivši je u svoju prednost. Tako je kreiran niz reklama koje su uključivale malu sliku auta na velikoj beloj površini.

Glavni cilj ovog slogana je bio da se potrošačka svest usmeri na mali automobil, kao novi „trend”. Volkswagen je svoj dobar marketing nastavio i do danas. Neki od njihovih uspešnih i jednostavnih slogana su i  „Drivers Wanted” i „Das Auto”.

Have You Had Your Break Today?  (Jeste li  danas imali pauzu?)

McDonalds je još jedna od kompanija koja uspeva da godinama održi standard u kreiranju uspešnih slogana i dopadljivih kampanja. Godine 1995. svojim potrošačima uputili su jednostavno pitanje: „Jeste li imali pauzu danas?”. Tako su njihovi potrošači svoje pauze za ručak ili izlazak sa prijateljima i porodicom prosto povezali sa odlaskom u McDonalds. Ovu privlačnu dosetku uspešno su obnovili 1980. sloganom „You Deserve a Break Today” (Zaslužili ste pauzu danas). Ostali popularni slogani koje je McDonald's koristio su: „Do You Believe in Magic?” (Verujete li u magiju?) iz 1993. godine, „What You Want is What You Get” (Ono što poželite to i dobijate) iz 1992. i „It's Mac Tonight” (Večeras je Mek) od 1985. godine.

Od 2003. godine, McDonald's preuzima slogan „I'm Lovin' it” (Obožovam), koji koriste i danas. Ovu kampanju je obeležila pesma Džastina Timberlejka, u pokušaju da se iskoristi nova tinejdž zvezda kako bi privukli potrošače upravo tog uzrasta.

Got Milk?  (Imate li mleka?)

Do skoro aktuelan, ovaj slogan je prvi put lansiran 1993. godine sa ciljem da podstakne potrošače da piju više mleka. Niz reklama pratilo je i pojavljivanje slavnih ličnosti sa belim brkovima od mleka. Cela kampanja je postigla ogromne uspehe. Prema Gotmilk.com, slogan „Got Milk?” prepoznaje čak 90% Amerikanaca.

Think Different (Misli drugačije)

Iako je često kritikovan zbog gramatičke neispravnosti, ovaj slogan se itekako urezao u pamćenje potrošača. Apple je pokrenuo slogan 1997. godine sa kombinacijom print oglasa i reklama. Ovaj moto je „pozivao” potrošače da budu buntovni, pomeraju granice, kako bi postigli uspehe i postali „veliki”. Mnoge od reklama u kampanji nisu ni imale stvarnih referenci na Appleove proizvode. Cela kampanja je jednostavno bila pokušaj stvaranja imidža, odnosno brenda koji će postati i ostati prepoznatljiv kao ‒ drugačiji.

Ovi uspešni slogani su dokaz koliko je marketing značajano i moćno oruđe za uspešno poslovanje. Naime, slogani „Just do it”, „Think small”, „Got milk” su nastali u trenucima kada su kompanije nailazile na probleme u svom poslovanju. Apple i McDonalds su primeri kako se brend uspešno gradi uz pomoć marketinga. Oni, takođe, dokazuju da je dobar marketing nekad sakriven iza jednostavnosti ‒ par reči koje govore sve.

Dobar marketing se, kao i sve veštine, uči. Ako ste zainteresovani da saznate koja su znanja potrebna za posao u industriji oglašavanja, informišite se ovde.

(Telegraf.rs)