DOBAR SADRŽAJ JE POLA USPEHA: Evo kako da proverite da li je vaš sajt kvalitetan
I velike kompanije su svesne da je novi sadržaj koji svakodnevno plasiraju svojim korisnicima jedan od ključnih elemenata njihovog uspeha
Da li vam se dešavalo da surfujući internetom naiđete na određene stranice i zadržite se na njima, prelazeći sa linka na link, a da one nemaju veze sa onim što ste počeli da tražite? Isto tako ste verovatno određene sajtove napuštali, jer na njima jednostavno ne možete da se snađete?
Iako je podjednako važno gde se i kako oglašavate, kolika je vidljivost i koliko je lako naći neki sadržaj na internetu, sam sadržaj je ipak najbitniji segment. Iz prostog razloga što će nas zadržati ili će nas odbiti.
I velike kompanije su svesne da je novi sadržaj koji svakodnevno plasiraju svojim korisnicima jedan od ključnih elemenata njihovog uspeha. Zato ne iznenađuje činjenica da je na LinkedInu veliki broj oglasa koji traže upravo profesionalce u kreiranju i uređivanju različitih sadržaja. Twitter, Google, Johnson&Johnson, Vogue su samo neki od potencijalnih poslodavaca. Svi oni nude visoko plaćene poslove dizajnerima novih medija.
„Kreirajte kvalitetan sadržaj” je jedan od imperativa na koji nas upućuju razni tutorijali za pravljenje web stranica, magazina ili marketinških oglasa.
Šta zapravo podrazumeva „kvalitetan sadržaj”?
Kvalitetan sadržaj su informacije plasirane tako da ne budu suvoparno upućivanje klijenata u oblast kojom se bavite već i zabavne, poučne i ubedljive.
Evo nekoliko načina da lako odredite da li je sadržaj koji ste kreirali zanimljiv.
Ovo želim da podelim sa ostalima
Kada pronađemo neki zanimljiv sadržaj na internetu, naš prvi impuls je da odemo na Facebook i Twitter i podelimo sa ostalima to što smo našli. To je uvek dobar početak za razmišljanje pri kreiranju sadržaja. Razmislite šta biste podelili sa svojim prijateljima, a šta ne. Sve što vam se čini preteranim, verovatno i jeste. Takođe, vrlo je bitno da sadržaj bude lako deljiv. To podrazumeva da se putem jednog klika na ikonicu može shareovati na društvene mreže ili blog.
Ovo je korisno
Bez obzira da li se radi o videu, članku ili sajtu „korisnost” je jedna od najvažnijih osobina. Sigurno ste i sami nekad kliknuli na video poput: „5 načina da vežete maramu”, „kako da servirate jelo kao profesionalac”. Nije bitno kojom oblašću se bavite, sadržaji ovog tipa uvek privlače ljude, jer im pružaju mogućnost da saznaju nešto novo, a uz to ih možete uputiti na neki od vaših proizvoda ili usluga.
Ovo je lepo i jasno
Ukoliko ugledate neki tekst koji je predugačak, nema istaknutih reči ili naslova, teško da ćete se zadržati na njemu do kraja. Zato je bitno da vaš sadržaj „godi oku”. Obratite pažnju na font i boju slova, pozadinu i slike koje upotrebljavate. Što je lepši dizajn, to će biti primamljivije i za čitanje ili gledanje. Takođe, sadržaji u vidu lista, poput „10 stvari koje treba da znate o… ” su uvek primamljivi za čitanje, a istovremeno su u pitanju pregledni tekstovi koji ne zamaraju oko.
Ovo ću da upamtim
Dobar sadržaj ne treba samo da zabavi na 2 minuta, a onda da nestane iz sećanja. On vam ostaje „negde u mozgu”, vratite mu se još koji put ili ga prepričavate vašim kolegama, prijateljima i porodici. Zato je uvek dobro u tekst integrisati nove i zanimljive informacije i otkrića poput: „Da li ste znali da… ”. To mogu biti i rečenice iz nekih književnih dela ili citati nekih poznatih ličnosti. Bitno je da one budu i dovoljno kratke da stanu u „tvit” ili „post” na Facebooku.
Da biste se uspešno bavili kreiranjem kvalitetnog sadržaja, potrebna je kreativnost, ali i veština. To, takođe, podrazumeva upućenost u oblike novih medija − web dizajn, obradu teksta i video materijala. Iako ovaj posao najčešće obavlja više osoba, kompanije sve više tragaju za profesionalcem koji će moći da objedini sve te fukncije, odnosno multimedijalnim dizajnerom.
Da li to znači da morate da završite više fakulteta?
Ne. Sa potrebama tržišta i u obrazovanju se sve više teži objednjenju − u Americi većina smerova postaje zapravo jedan multimedijalni smer koji pruža sticanje veština i znanja iz svih ovih oblasti. Ta tendencija postoji i kod nas. Na ITAcademy, na primer, u okviru programa New Media Design, polaznici dobijaju znanja iz teorije multimedijalnih umetnosti, ali isto tako i praksu u TV, radio i internet produkciji. Vrlo bitna činjenica je da nakon završenog programa stičete Adobe sertifikate koji su garant vaših veština, ne samo kod nas već i u inostranstvu.
(Telegraf.rs)