Zbog ovoga se isplati ulagati u marketing!

U svetu marketinga, digitalno oglašavanje je mnogo jeftinije od tradicionalnih kanala, a omogućava da doprete do znatno većeg broja potencijalnih korisnika

Plan je ono što dokazuje da vaše ideje imaju pravac i postavljene ciljeve koje treba ostvariti. Imate kvalitetan proizvod ili uslugu, ali niste sigurni kojoj ciljnoj grupi je namenjen i kako joj se obratiti, koje kanale komunikacije izabrati, koliko novca je neophodno uložiti − znači da ste preskočili neki korak.

Vratimo se, dakle, na početak.

Najpre treba uraditi SWOT analizu. Njome određujete snage, slabosti, mogućnosti i pretnje koje se tiču vašeg proizvoda ili usluge. Onda zaključke treba iskoristiti kada stignete do osnova marketing plana − „četiri P”: product (proizvod), price (cena), promotion (promovisanje), place (distribucija).

Možete da pokušate sami. Proizvod već imate. Proučite stanje na tržištu i vidite kako je cene formirala konkurencija. Onda svoj proizvod uporedite sa njihovim i vidite kakva je vaša cenovna pozicija.

Kada utvrdite cenu, stižete do promocije. Proverite koja vrsta prodajnih objekata najviše „odgovara” vašem proizvodu. Odlučite da li ćete uložiti u promotere ili ćete dodatnim materijalima skrenuti pažnju potrošača. Da li ćete proizvod oglasiti u medijima, osvajati društvene mreže ili ćete ići putem nestandardnih kanala? Na kraju − gde će se sve vaš proizvod pojaviti i kako će dotle stići?

Na ovaj način − kroz pokušaje i pogotke ili promašaje i velika novčana ulaganja, nakon šest meseci ili godinu dana znaćete poziciju svog proizvoda i imaćete neke pretpostavke šta dalje treba ili ne treba raditi.

Druga opcija je da sve ovo poverite marketing planeru.

Marketing planer će promovisanje proizvoda uskladiti sa vašom biznis strategijom. Tako će se ulaganja u proizvod isplatiti kroz unapređenje ukupnog poslovanja. Vaš proizvod će dobiti sopstvenu ideju i koncept − USP (unique selling proposition), ono što ga čini jedinstvenim na tržištu. Tada nastaje i plan daljih aktivnosti i ciljeva koje, kroz proizvod, treba ostvariti.

To daje fokus čitavom poslovanju, nastaju konkretni zadaci i rasporedi. Jedan potez povlači drugi. Razlaganje velikih dostignuća na manja ostvarenja čini ih jednostavnijim, pa se i lakše dostižu. A tako nastaje i motivacija za nove zadatke. A sve to zatvara i finansijsku „konstrukciju”.

Današnje poslovanje otišlo je i korak dalje. Neophodno je da postojite i u online svetu. U svetu marketinga, digitalno oglašavanje je mnogo jeftinije od tradicionalnih kanala, a omogućava da doprete do znatno većeg broja potencijalnih korisnika. Ako još i napravite sadržaj koji se korisnicima obraća šire nego što to čini sam proizvod, oni će ga sami prosleđivati prijateljima preko društvenih mreža i vaš materijal počinje sopstveni digitalni život.

Ključno je izabrati pouzdanog saradnika, stručnjaka u svom poslu, koji će segmentirati tržište u skladu sa „potrebama” vašeg proizvoda − marketing planera sa pravim znanjima, jasnim i snažnim poznavanjem digitalnog sveta, osobu pouzdanu i spremnu da vaše poslovanje dovede do vrha.

Marketing planer digitalnih medija poznaje i razume snagu društvenih mreža i ume da učini da one „rade” za vaš proizvod. Jasno mu je zašto nalog na Instagramu nije uvek neophodan, a kaga govorimo o brizi o korisnicima nikako ne treba prevideti milijardu korisnika Twittera i da je u digitalnom svetu sadržaj važniji od forme.

Koliko su marketing planeri digitalnih medija danas neophodni govori i to da u svakom trenutku postoji potražnja za bar 4.000 novih stručnjaka. Jer su oni ti koji mogu da od proizvoda naprave brend.

(Telegraf.rs)