Informacione tehnologije su postale deo svakog posla: Evo kakve radnike stvaraju
Nemački Institut za komunikacione tehnologije je na teritoriji Evropske unije i SAD sproveo obimno istraživanje u kom je učestvovalo 1.559 rukovodilaca koji su procenjivali strateški značaj ICT-ja u svom poslovanju
ICT (informaciono-komunikacione tehnologije) postale su jedan od najbitnijih elemenata savremenog poslovanja. Čime god da se bavite, ne postoji izgovor da njima ne ovladate.
Današnje biznis „postojanje” praktično nije moguće ukoliko nije ukorenjeno u onlajn svetu. Dizajn web strane, baze podataka, tehnička podrška kupovini, ankete, direktna pošta − sve ovo ne bi postojalo bez primene ICT, odnosno informaciono-komunikacionih tehnologija.
ICT su sveprisutne i van posla, ali se u privatnom životu može funkcionisati i bez njih. Međutim, u poslovanju nema nedoumica. Nemački Institut za komunikacione tehnologije je na teritoriji Evropske unije i SAD sproveo obimno istraživanje u kom je učestvovalo 1.559 rukovodilaca koji su procenjivali strateški značaj ICT-ja u svom poslovanju. Rezultati pokazuju da 79% njih u poslovanju svakodnevno primenjuje ICT, a čak 84% smatra da će primena ICT u narednih pet godina biti neophodna za ostvarivanje poslovnih uspeha.
Dalje, 58% njih tvrdi da će budžet za IT u njihovim kompanijama u narednim godinama biti u stalnom porastu. To znači i više zaposlenih i bolje zarade. Očekuju i da će odgovarajuća primena ICT-ja smanjiti ostale troškove njihovih kompanija, čime stručnjaci za ICT postaju ključni faktor za dalji razvoj poslovanja.
Šta je zapravo prednost primenjivanja ICT poslovanja? Ukratko − mogućnosti. Ove tehnologije su nadgradnja svega što određeni biznis već pruža: kada i kako dodatno promovisati proizvod, realni izveštaji i analize koje će unaprediti poslovanje, predstavljanje sličnih sadržaja u svakoj pretrazi… Drugim rečima, stvarne marketinške alate koji onlajn iskustvo čine potpunim. To je neophodna, multidisciplinarna tehnologija koja smanjuje troškove, podržava inovacije i ojačava produktivnost. Jednostavno podiže kvalitet života na viši nivo.
Budućnost leži u osnovi tri reči: fleksibilnost, mobilnost i kooperacija
U pomenutom istraživanju jedno od pitanja je bilo i koji su trendovi u primeni ICT-ja u budućnosti. Glavni analitičar konsultantske kompanije PAC Group trend definiše budućnost uz pomoć tri reči: fleksibilnost, mobilnost i kooperacija, odnosno: prilagođavanje stvarnim potrebama tržišta i korisnika, dostupnost i široka primena i povezivanje sa srodnim izvorima i unapređenje ponude. Uz to, skoro 30% aktivnih IT korisnika kaže da više ne razdvaja privatni i poslovni život jer su se ICT „uvukle” u sve pore života. Zato poznavanje i (pametno) korišćenje ICT-ja jeste put do uspeha.
Naravno, uz ostvarivanje uspeha uvek ide i ozbiljan rad. Zato poslovnim ciljevima treba pristupati na isti način. Proučiti teoriju, ne ponavljati tuđe greške, upoznati primere dobre prakse, znati zašto je tehnologija važna, koji pristup primeniti i kako doći do željenih ciljeva; i još − znati kada postojeća rešenja treba zameniti novijim i efikasnijim tehnologijama. Jer biti preduzetnik danas znači živeti svoj posao. U svakom trenutku i na sve dostupne načine, uz potpunu podršku od strane informaciono-komunikacionih tehnologija.
(Telegraf.rs)