ŽELITE DA SE REKLAMIRATE NA FACEBOOKU? Ove stvari morate da znate!

Od 2010. broj oglasa na Facebooku porastao je za 680 odsto. Iako postoje i oni kojima se ovakvo reklamiranje nije isplatilo, niko više nema „luksuz” da zanemari Facebook

Više nema dileme ‒ Facebook je deo naših života. Vodeće svetske kompanije odavno su shvatile da je Facebook stvorio nov način pristupanja korisnicima i kupcima, i da zato njihovi brendovi moraju da žive i digitalno.

Na Facebooku postoji preko milion oglašivača koji su u oglase uložili preko 8 milijardi dolara. Od 2010. broj oglasa na Facebooku porastao je za 680 odsto. Iako postoje i oni kojima se ovakvo reklamiranje nije isplatilo, niko više nema „luksuz” da zanemari Facebook.

Društvene mreže menjaju društvo

Prisustvo na društvenim mrežama danas je obavezno, a promene u radu samog Facebooka omogućile su da svaka kompanija vrlo ciljano može da se obrati svojim potrošačima. U obzir se uzimaju godine, pol, obrazovanje, interesovanja ‒ sve. Kada se tome doda činjenica da postoji 1,28 milijardi aktivnih korisnika (dnevno čak 800 miliona!), kako tvrde čelnici Facebooka, mogućnosti za unapređenje poslovanja postaju skoro nemerljive. Sve što vama i vašem biznisu treba jesu „pratioci”.

Zašto su „pratioci” važni?

Prvo, treba napraviti stranicu koja na pravi način predstavlja proizvode, usluge ili samu kompaniju. Pametno plasiranim postovima stiže se do korisnika koji, zadovoljni dosadašnjim iskustvom s kompanijom, postaju „pratioci”. Njih treba zainteresovati i učiniti da prate dalje sadržaje koje će im stranica nuditi. Postoji mnogo načina za animiranje: svakodnevno postavljanje fotogafija, postavljanje pitanja i nagrađivanje, kvizovi, nagradne igre, popusti... „Pratioci” dele sadržaje koji su im se dopali, njihovi prijatelji tako dolaze na stranicu, postaju „pratioci” i stranica polako postaje sadržaj koji Facebook preporučuje njihovim prijateljima. Posao se širi, prodaja počinje da „cveta”, pa se može desiti da mali privatni biznis postane multinacionalna kompanija!

Da li je moguće da je tako jednostavno?

U teoriji ‒ jeste. U praksi, svaki od ovih koraka treba da bude dobro isplaniran, ostvaren u pravom trenutku, prilagođen situaciji na tržištu… Oglasi na Facebooku se plaćaju, pa bez obzira što to ulaganje nije veliko, treba biti pažljiv. Osim toga, ako je ton oglasa pogrešan, ciljna grupa na njega neće ni obratiti pažnju. Zato treba poznavati sve mogućnosti Facebooka: postoje obaveštenja i izveštaji o svakoj poseti stranici, svakom deljenju sadržaja, periodu kada je bilo najviše ili najmanje poseta itd. Svakoj kompaniji zato treba menadžer digitalnih medija. Ta pozicija je šansa za mnoge kreativne ljude da ispolje svoj talenat.

Zašto se sve više kompanija okreće menadžmentu društvenih medija?

Platforma koju je Facebook ustanovio za oglašavanje pruža brojne mogućnosti. Jedna od najvažnijih jeste direktan kontakt sa korisnicima, u realnom vremenu. Razlozi su jednostavni: lakše je prokomentarisati sliku ili status nego pozvati tehničku podršku ili poslati e-mail. Zbog toga je važno i da odgovor stigne brzo. Administrator stranice mora da aktivno prati sve promene i reaguje odmah. Čak i kada komentar korisnika nije pozitivan, svi pratioci će poštovati što je kompanija spremna da primi kritiku i na nju odgovori. Još više, osećaj da je „običan” korisnik uticao na menjanje mišljenja kompanije ne može da se kupi. Ali može da se ostvari.

Na kraju, tačno je da svaka kompanija može sama da vodi svoju Facebook stranicu, uspešno ili ne. Ili može da na vreme spreči svoje greške u koracima i potraži pomoć stručnjaka. S obzirom na broj oglašivača, potreba za menadžerima digitalnih medija će narednih godina biti u stalnom porastu. Pitanje je prosto. Zašto ne zarađivati od „blejanja na Fejsbuku”?

(Telegraf.rs)