Zašto je analitičnost u poslu važna?

Bilo da ste na izvršnoj ili operativnoj poziciji, ukoliko vaš pristup omogućava brže rešavanje problema, upravo je ta analitičnost ono što će vas pogurati na višu poziciju

Prema istraživanjima Anderson Economic Group, do kraja 2016. godine otvoriće se skoro 1,5 miliona radnih mesta za menadžere projekata. S obzirom na potrebnu širinu znanja, za zaposlenje se u obzir neće ni uzimati nesertifikovani kandidati.

Današnje poslovanje može se opisati kao niz problema koji rešenja zahtevaju u što kraćem roku. Neki su prosti i lako ih rešavate, dok drugi zahtevaju plan i kompleksna rešenja. Rešavanje problema spada u svakodnevne aktivnosti menadžera projekata, a i za jednu i za drugu vrstu problema važan je analitičan, celovit pristup. Pitanje je − kako ga usvojiti?

Šta je analitičan pristup i zašto je važan?

Henri Kajzer, tvorac moderne brodogradnje, rekao je: „Problemi su mogućnosti u poslovnom odelu.” Tako im treba i pristupati. Prvo − uočite problem i definišite ga, zatim ga razložite i uprostite, potom sagledajte mogućnosti za njegovo rešavanje i, na kraju, primenite rešenje. Kada problem pravilno razložite, sve je jednostavno, ali mnogo češće ne bude tako. Određene greške u svakom od ovih koraka svi pravimo, pa i rešenja izgledaju udaljenije i nedostupnije.

To se dešava jer svaki od ovih „stupnjeva” podrazumeva i niz drugih radnji koje čitav proces olakšavaju i osiguravaju pronalaženje pravog rešenja. Sposobnost postupnog rešavanja problema danas se proverava već na razgovoru za posao. Zato, uzmite dah i razmislite pre nego što date odgovor. Poslodavcima nije toliko važno da li ste do rešenja došli samostalno ili kroz timski rad, oni žele da znaju da li ste problemu pristupili analitično. Ako vam nijedan ključni element nije promakao, onda je i rešenje dobro.

Bilo da ste na izvršnoj ili operativnoj poziciji, ukoliko vaš pristup omogućava brže rešavanje problema, upravo je ta analitičnost ono što će vas pogurati na višu poziciju. Zato se analitičko mišljenje danas izučava na svim vodećim univerzitetima, bez obzira na osnovni smer studiranja, jer nema nauke u kojoj analitičnost nije neophodna.

Naravno, kada govorimo o obrazovanju mnogo je različitih mišljenja i pristupa. Poslednje što vam treba je gubljenje vremena na program koji ne daje rezultate. Jedan od univerziteta koji stimuliše analitičnost kod studenata jeste Cambridge.

Tako i Cambridge poslovni program, dostupan u Beogradu, kombinuje ključne elemente različitih ekonomskih „nauka”. Planiranje, marketing, prodaja, pregovaranje, računovodstvo i liderstvo samo su neke od njih. Svoja višegodišnja znanja i iskustvo Univerzitet je ponudio kao jedinstven jednogodišnji program koji ima ideju stvaranja novih lidera. Naravno, analitičnost kroz sveobuhvatna komplementarna znanja treba da nauči svoje polaznike da pravilno izaberu pristup, u zavisnosti od problema. A to je ono što će se od njih zahtevati na novom poslu.

(Telegraf.rs)