NAPRAVITE MILIONE: Evo kako da zaradite od mobilnih aplikacija!

Preduslov za naplatu aplikacije je da ona bude dovoljno zanimljiva ili da korisniku rešava neki problem. Za to je, pored dobre ideje potrebno i znanje

Pravljenje aplikacija je zabavno, ali može i da donese ozbiljnu zaradu. Postoje razni modeli naplate i, ukoliko ste u procesu razvijanja mobilne aplikacije, treba da razmislite koji je pravi model za vas. Jako je važno da u startu donosete ovu odluku, jer ona može uticati na razvoj vaše aplikacije. Model zarade je neraskidivo vezan za prirodu aplikacije, i obrnuto. Zato, evo četiri osnovna načina da naplatite svoj trud.

Freemium

Freemium je veoma popularan model monetizacije u svetu igara i aplikacija. Po izveštaju Distima, 76 odsto zarade Apple onlajn prodavnice aplikacija u SAD, a preko 90odsto u Aziji, dolazi upravo od korišćenja ove taktike. U osnovi, Freemium aplikacije su besplatne, ali se određeni aspekti tokom korišćenja naplaćuju. Dodatni sadržaji i funkcije otključavaju se u realnom vremenu kupovinom kroz aplikaciju. Na ovaj način se ruši barijera koju kod potencijalnih korisnika pravi inicijalna kupovina. Takođe, deluje poštenije dozvoliti nekome da proba aplikaciju pre nego što se odluči da u nju uloži novac. Sačekajte neko vreme, a kada se vaši korisnici naviknu na aplikaciju, ponudite im fiksnu cenu za pretplatu na mesečnom nivou.

Aplikacije za koje se plati jednom (one-time paid)

Korisnik plati da bi preuzeo aplikaciju. Zakrpe, ažuriranja i dodaci su besplatni. Ako planirate da aplikaciju lansirate uz ovaj model plaćanja, potrudite se da bude dovoljno neodoljiva da korisnik plati bez prethodne probe. Problem kod ovog modela jeste što nema nove zarade od starih korisnika. Za kontinuirani prihod moraćete da radite na sticanju novih korisnika.

Kako da donesete odluku da li vaša aplikacija treba da sledi ovaj metod? Najveći broj plaćenih aplikacija donose značajnu vrednost korisniku bez ikakvih dodataka. Dodaci se svode na poboljšanja dizajna i olakšavanje korišćenja. Zapitajte se da li je vaša aplikacija, sama po sebi, dovoljna korisniku.

Plaćene aplikacije sa dodatnim pogodnostima koje se plaćaju

Ovaj hibridni model je skorijeg datuma. Neki smatraju da nije fer tražiti još novca za već plaćenu aplikaciju. Ali, ukoliko je inicijalna vrednost vaše aplikacije dovoljno velika, a otključavanje donosi nešto sasvim novo, tada je i ovaj model sasvim prihvatljiv.

Besplatne aplikacije sa reklamama

Mnoge aplikacije koriste upravo ovaj model. Ideja je da preuzimanje aplikacije ne košta ništa, ali se tokom korišćenja u interfejsu aktiviraju nenametljivi oglasi, koji vas prate dokle god ne ugasite aplikaciju. Međutim, novac se zarađuje samo ako veliki broj korisnika redovno koristi aplikaciju.

Kao što vidite, postoji veliki broj načina da naplatite svoju aplikaciju. Naravno, preduslov je da ona bude dovoljno zanimljiva ili da korisniku rešava neki problem. A za to je, pored dobre ideje, potrebno znanje. Ukoliko vas zanima kako da brzo naučite da kvalitetno pravite aplikacije, razmotrite upisivanje programa specijalizovanog za razvoj mobilnih aplikacija. Tako ćete skratiti put.

(Telegraf.rs)