VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Moderni telefoni predstavljaju statusni simbol

- Nekoliko godina unazad važi pravilo da je dizajn veoma bitna "tehnička" karakteristika elektronskih uređaja, koja pri odluci o kupovini neretko ima i važniji uticaj od nekih drugih osobina - napisao je Veselin Jevrosimović u svojoj ovonedeljnoj kolumni za dnevni list "Informer"

Ove nedelje u kolumni Veselina Jevrosimovića koja izlazi u dnevnom listu "Informer", možemo pročitati na šta ljudi najčešće obraćaju pažnju prilikom kupovine novog mobilnog telefona, ili nekog drugog elektronskog uređaja.

Evo šta vlasnik kompanije Comtrade misli o gore pomenutoj temi.

"Nekoliko godina unazad važi pravilo da je dizajn veoma bitna "tehnička" karakteristika elektronskih uređaja, koja pri odluci o kupovini neretko ima i važniji uticaj od nekih drugih osobina. Zvuči paradoksalno s obzirom na to da su za nesmetano funkcionisanje i upotrebnu vrednost presudni brzina rada, kapacitet i kvalitet ekrana. Još i više - budući da su bolji modeli poprilično skupi i osetljivi na eksploataciju u pokretu, većina korisnika odmah nabavi i neku vrstu zaštitne maske ili futrole, čime originalni dizajn aparata prelazi u drugi plan i ostaje skriven.

Sa druge strane, moderni mobilni uređaji, pogotovo telefoni, predstavljaju i istaknuti modni detalj, pa čak i simbol prestiža. Zbog toga se proizvođači svojski trude da uređaji dobro izgledaju u izlogu, da privlače pažnju i da deluju ekskluzivno, čak i kada tehnološki ne pripadaju samom vrhu ponude. Sve je značajnije isticanje individualizma, pa se modeli izrađuju u nekoliko varijanti boja, što je naročito popularno među mlađom publikom.

Visoki sjaj završne obrade takođe je bitan za prvi utisak, i pored toga što su na takvim površinama otisci prstiju veoma vidljivi i zahtevaju neprestano brisanje. Dalje, izbor materijala od kojih se izrađuje kućište može da napravi veliku razliku, pa se čak zamera ako perjanice ponude nisu napravljene od metala ili otpornog stakla. Ništa manje nije značajna ni popularnost brenda, odnosno naklonost konkretnom proizvođaču. Ovde marketinške službe vode ogromnu borbu, pre svega za srca korisnika, budući da se odluke donose na emotivnom planu. Sve pomenuto obično dolazi u fokus potrošača pre tehničkih karakteristika. Na koji način vi birate svog digitalnog "ljubimca"?"

(Telegraf.rs / Izvor: Informer)