Evo šta bi trebalo da uradite ako se ne slažete sa šefom

Neslaganje ne mora nužno da vodi ka sukobu. Otvorena diskusija može biti konstruktivna i dovesti do rešenja na svačije zadovoljstvo

Nema tog zaposlenog koji se bar jednom nije složio sa stavovima svog šefa ili politikom firme. Večita nedoumica je da li iskazati svoje neslaganje ili ćutati. Ako ste dovoljno hrabri da se suprotstavite svojim nadređenima, treba da imate razrađen plan. Evo saveta Barbare Dajer, direktorke i CEO Fondacije Hitachi, iz njenog višegodišnjeg iskustva.

POČNITE OD SEBE 

Zapitajte se koje rezultate želite da postignete? Da li želite da vaš šef promeni mišljenje? Da se dokažete? Poremetite status quo? Samoispitivanje u vezi sa ličnim motivima vam može pomoći da kasnije izbegnete mnoge probleme.

RAZUMITE STEPEN TOLERANCIJE VAŠIH NADREĐENIH 

Koje su norme za neslaganje? Šta znači "preći granice"? Koliki je rizik za neslaganje, a šta je moguća nagrada?

RAZRADITE ARGUMENTE 

Ma kako strast bila moćna, ne dajte da vas vode emocije. Oslonite se na činjenice. Spremite više alternativnih rešenja.

BUDITE SPREMNI NA NEUSPEH 

Spremite strategiju u slučaju da vaš šef ne "kupi" vaše argumente. Možete li da pređete preko toga? Da li ćete biti u stanju da zaobilaznim putem "izgurate" svoju ideju? Šta su vaše obaveze prema firmi?

BUDITE SPREMNI NA USPEH 

Ako uspete da odbranite svoje stavove, morate biti spremni da realizujete promene koje ste predložili.

Neslaganje ne mora nužno da vodi ka sukobu. Otvorena diskusija može biti konstruktivna i dovesti do rešenja na svačije zadovoljstvo. Oni koji se ne plaše da iskažu svoje mišljenje oduvek su bili poštovani. Trik je u tome da budete dovoljno vešt diplomata da ne uvredite pretpostavljene, a da dobijete ono što ste hteli. Efektivna komunikacija je stvar vežbe. Ako ovladate veštinama komunikacije i pregovaranja, postizaćete bolje rezultate u svim vrstama poslovnih razgovora – od intervjua za posao  do sastanaka.

(Telegraf.rs)