VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Televizija će se uskoro nalaziti u svačijem džepu

- Ono što je u ovoj priči zanimljivije za nas obične korisnike, jeste činjenica da i televizor, kao još uvek vodeći izvor porodične zabave, polako posustaje pred naletom pametnih telefona i tablet uređaja - napisao je Veselin Jevrosimović u svojoj kolumni za dnevni list Informer

Foto-ilustracija: freeimages.com/MJimages, Milena Đorđević

Veselin Jevrosimović u svojoj ovonedeljnoj kolumni u dnevnom listu "Informer" pisao je o jednoj veoma interesantnoj temi. Reč je zapravo o budućnosti televizije, i tome da klasični TV aparati polako gube primat u odnosu na različite vrste mobilnih uređaja.

"Poslednji izveštaji gledanosti vodećih svetskih TV mreža pružaju donekle poraznu sliku jer se čini da broj ljudi koji uživaju u sadržajima na televiziji konstantno opada. Sa jedne strane, ako uzmemo u obzir količinu video sadržaja dostupih na internetu, prikazani podaci deluju sasvim realno, čak očekivano. Ipak, postoji još jedan aspekt ove problematike koji naročito ističu stručnjaci poznate istraživačke kuće Nilsen, kompanije koja se, između ostalog, bavi i ovom oblašću. Naime, oni tvrde da se ne radi o tome koliko ljudi gleda TV, već na kojim uređajima. Klasičan televizor, doduše polako, gubi primat u odnosu na različite vrste mobilnih uređaja.

Premda se još uvek ne sabiraju u ukupnu gledanost i rejtinge stanica, podaci o gledanosti na alternativnim aparatima od nedavno se mere, a konačan cilj je uspostavljanje neke vrste standarda i formule po kojoj bi se i ove informacije računale. Problem je konkretno u tome što se dobar deo sadržaja ne gleda u realnom vremenu (što je bitno oglašivačima kod ocene konkretnih termina i emisija), već češće kao snimljeni materijal, čak i kada korisnici poseduju pretplatu na TV stanicu.

Ono što je u ovoj priči zanimljivije za nas obične korisnike, jeste činjenica da i televizor, kao još uvek vodeći izvor porodične zabave, polako posustaje pred naletom pametnih telefona i tablet uređaja. Ne mislim da je to problem, naprotiv. Ljudi koji proizvode TV sadržaje neće ostati bez posla jer publika i dalje želi da gleda vesti, serije, dokumentarce i druge emisije. Samo će mreže morati da se prilagode novom dobu i poslovnom modelu koji uključuje "TV aparat" u svakom džepu."

(Telegraf.rs / Izvor: Informer)