Nokia želi prodor na američko tržište sa dva smartfona

Finska kompanija će na marketing u ovoj zemlji uložiti između 100 i 200 miliona dolara

Nokia ozbiljno planira povratak na tržište smartfona u najmoćnijoj zemlji sveta sa dva nova uređaja, uključujući i Lumia 900, nakon što je sa njega izbačena u poslednjih pet godina od strane Epla i telefona koji rade na Guglovom Androidu, operativnom sistemu zasnovanom na Linuksu.

Stefan Elop, izvršni direktor finskog proizvođača mobilnih telefona, rekao je na Međunarodnom sajmu potrošačke elektronike u Las Vegasu da je njegova kompanija stvorila „grudobran“ u Britaniji i ostatku Evrope svojim uređajima koje je izbacila u novembru prošle godine, i da željno iščekuje „novu zoru za Nokiju u Americi“.

Zajedno sa Majkrosoftom, ova kompanija navodno je obezbedila budžet između 100 i 200 miliona dolara koji će biti utrošen isključivo na marketing novih proizvoda: oglašavanje i plaćanje od 10 do 15 dolara svakom članu osoblja koje proda svaki uređaj je u to uključeno.

Lumio 900 je telefon koji podržava 4G, tehnologiju koja omogućava brzinu interneta jednaku fiksnim širokopojasnim vezama. Ovaj telefon takođe ima i veći ekran od svojih prethodnika iz Nokije, dijagole od 10.9cm, to omogućuje da telefon ima i 25 odsto jaču bateriju.

Još uvek nije objavljeno kada će on postati dostupan u maloprodaji, ali Stefan Elop kaže da će se to desiti u mesecima koji slede.

Drugi telefon je Lumio 710, koji je već u prodaji u Evropi.

„Moramo napraviti savršeni uređaj koji će pogodovati onim 150 miliona Amerikanaca koji još uvek nisu izvršili tranziciju na smartfon“, objasnio je Elop.

On je takođe najavio i izbacivanje mnoštva jeftinih smartfona kako bi pokrio svaki segment američkog tržišta, u čemu su mu najveći konkurenti „pametni telefoni“ koji rade na Androidu.