KAKVA BI TO TRAGEDIJA BILA: Sony zamalo "ubio" PlayStation (FOTO)
- Veliki deo korporacije negativno je gledao na PlayStation. Moj tadašnji šef mi je rekao da sam idiot, i da je to na čemu radimo igračka. Još jedan nadređeni mi je rekao kako to nikada neće postatio ozbiljan deo kompanije Sony - izjavio je Endru Haus, jedan od ljudi koji je radio na razvoju prve konzole
Iako danas broj prodatih primeraka igračkih konzola Sony PlayStation premašuje nekoliko stotina miliona, u samom početku japanska kompanija njoj uopšte nije pridavala veliki značaj, i zamalo su "ubili" ceo projekat zato što nisu verovali u njen uspeh.
Na konferenciji video igara u Brajtonu, a u čast 20 godina PlayStation-a, Endru Haus prisećao se početnih borbi oko ove konzole. Tokom ranih devedesetih godina Haus je radio u Tokiju, i bio je deo tajnog projekta koji je bio zadužen za razvijanje originalnog PlayStation-a.
- Veliki deo korporacije negativno je gledao na PlayStation. Moj tadašnji šef mi je rekao da sam idiot, i da je to na čemu radimo igračka. Još jedan nadređeni mi je rekao kako to nikada neće postatio ozbiljan deo kompanije Sony - izjavio je Haus u Brajtonu.
Prvi PlayStation lansiran je davne 1994. godine, i prodat je u preko 100 miliona primeraka širom sveta. Ovo je otvorilo put neverovatnom uspehu modernih konzola, gde sada dominiraju Sony i njegov najveći rival Microsoft.
- Oni su na konzolu gledali kao na deo tržišta igračaka, na nešto što bi trebalo da bude deo Sony-jeve ponude za decu. Na sreću, veoma mali deo nas strastvenih entuzijasta nije se složio sa njima, i videli smo veliki potencijal u oblasti igara - rekao je Haus.
Gejmerskom industrijom devedesetih godina dominirali su SEGA i Nintendo, tako da je lansiranja PlayStation-a itekako bio izazov priseća se Endru. Na osnovu neverovatnog uspeha prve konzole, Sony počinje sa planom za naslednika, PlayStation 2, koji je postao najbolje prodavana konzola u istoriji. Prodat je u više od 155 miliona primeraka.
- Veoma smo se trudili, naročito sa PlayStation-om 2, da damo legitimitet igrama i zabavi kao važnim medijima. Trudili smo se da razbijemo predrasude ljudi o tome da su igre samo za decu, ili da su konzole samo dečje igračke - dodaje Haus.
Treća inkarnacija konzole doživela je kritike zbog previsoke cene, dok su programeri sa druge strane imali problema sa kreiranjem programa za ovu mašinu. Uprkos tome, PS3 je prodat u više od 80 miliona primeraka, ali nije uspeo da nadmaši uspeh svog prethodnika.
Kada je aktuelna PS4 verzija konzole u pitanju, Haus navodi kako nije bio zadovoljan prvim dizajnom, pa je insistirao na doradi i poboljšanju određenih aspekata.
- Bili smo veoma jasni u nameri da ovu konzolu pravimo za gejmere, želeli smo da ovom platformom inspirišemo naše najlojalnije i najodanije igrače - tvrdi on.
(Telegraf.rs / Izvor: telegraph.co.uk)