Evo zašto je Apple kupio najpopularnije slušalice na svetu Dr. Dre Beats (FOTO)
Apple-ov način rada je oduvek bio da kupuje kompanije koje mogu da mu pomognu u nekim budućim projektima, iako još nije zvanično saopšteno zašto je kompanija kupila Beats proizvođača najpopularnijih zvučnika i slušalica
Prošle nedelje svet je iznendaila vest da Apple kupuje poznatu kompaniju "Beats" koja se bavi proizvodnjom zvučnika i slušalica. Navodna cena ove transakcije iznosiće 3,2 milijarde dolara, a niko ne zna pravi razlog zbog kojeg se tehnološki gigant kao što je Apple odlučio na ovaj potez.
Mnogi poslovni i finansijski analitičari još uvek nagađuju pravi razlog, ali šta ako niko u stvari ne vidi pravu poentu ovoga? Šta ako je Apple-ov glavni razlog ove kupovine zbog uređaja koji još uvek nije najavljen? Zamislite da gigant iz Kupertina sutra zvanično najavi iWatch, na koji način bi onda Beats bio od pomoći?
Apple-ov način rada je oduvek bio da kupuje kompanije koje mogu da mu pomognu u nekim budućim projektima. Najpoznatije među njima su SoundJam MP, P.A. Semi, C3 Technologies kojih se retko ko seća, jer je Apple njihovu tehnologiju i talente iskoristio za stvaranje iTunes-a, procesora za iPhone i Apple Maps. U to vreme ideje pomenutih kompanija bile su ključ za smer u kojem je Apple želeo da se kreće, ali su one kao brendovi bili totalno beznačajni.
Međutim, kod Beats-a je sve u brendu, što će svi zaljubljenici u slušalice i fanovi njihovog servisa za strimovanje potvrditi. Sa ogromnim inženjerskim resursima Apple bi jednostavno mogao da napravi bolje slušalice od njih. I dok postoji mogućnost da Apple zaista želi da krene stazama servisa za strimovanje muzike koji bi se takmičio sa "Spotify-jem", ne postoje indikacije da bi Beats Music u ovome mogao da pomogne.
Beats-ov servis za strimovanje muzike do sada je prikupio svega 200.000 korisnika, dok Spotify ima milione, a Apple i da hoće ne bi mogao da prebaci sve poslove i ugovore koje ova kompanija ima na sopstveni servis ovog tipa.
Dakle šta bi Apple želeo sa ovim brendom? Ono što većina ljudi zaboravlja je da je Beats modna kuća koja prodaje tehnologiju koja se nosi.
Bez obzira na to što je očigledno da su nosivi gedžeti budućnost, Google-ove pametne naočare Google Glass su bile modni promašaj, iako je ova kompanija jedna od najjačih na svetu. Oni koji su ih nosili izgledali su smešno, "štreberski" i jezivo dok su šetali sa njima po gradu, a Glass je takođe postao simbol ekonomske nejednakosti, dve stvari koje Apple sigurno ne bi želeo da postigne sa svojim novim uređajem.
U međuvremenu Beats je od kada postoji prodavao, skupe i dizajnerski fenomenalne uređaje koji su prihvaćeni kao statusni simbol. Slavne ličnosti ih nose, a većina ljudi ih jednostavno želi. U nedavno sprovedenom istraživanju, čak 46 odsto tinejdžera je reklo da su slušalice brenda Beats sledeće koje bi voleli da imaju.
Neki ljudi govore da je Apple jednostavno odlučio da kupi Beats kako bi osvežio svoje uređaje. Apple proizvodi su u poslednje vreme postali pomalo dosadni, što je omogućilo rivalima kao što je Samsung da postanu neverovatno popularni. Lako je prisetiti se vremena kada je iPod bio dominantan, kada su "bele bubice (slušalice)" bile svuda, pa nije čudno što Apple želi da povrati to tržište.
Ono što Apple mora da uradi kako bi njihov prvi nosivi gedžet bio uspešan nije vrhunska tehnologija ili fantastična proizvodnja i distribucija. Potrebno je da iWatch postane modni i luksuzni proizvod koji će nositi mnogi uticajni ljudi. Sama kompanija nije dovoljno jaka za to, a tu onda na snagu stupa Beats. Od servisa za strimovanje muzike verovatno neće biti ništa, ali će se Apple verovatno ugledati na ovu kompaniju i način na koji su oni prezentovali i reklamirali svoje uređaje.
Iako Beats nije popularan koliko sam Apple, on može da uradi nešto što jedna od najprofitabilnijih kompanija ne bi smela sama da rizikuje, a to je da ubedi ljude da se na novu tehnologiju isplati potrošiti poslednji dinar kako bi je imali. Suma od 3,2 milijarde je mala kada se u obzir uzme mogućnost neuspeha. Apple je verovatno kupio Beats jer je spreman da predstavi iWatch, a jedino što im je još potrebno jesu Dr. Dre i Džimi Ajovin da ga nose i prezentuju svetu na način na koji su prezentovali svoje slušalice.
(Telegraf.rs / Izvor: theverge.com)