Problem ili ipak ne: Kako bi eventualna ekonomska kriza mogla uticati na razvoj esporta?
Esport, ili takmičarsko igranje video igara, predstavlja rastuću industriju koja privlači sve veću pažnju kako igrača, tako i investitora. Međutim, pitanje koje se postavlja jeste da li bi eventualna ekonomska kriza mogla da utiče na razvoj esporta.
Ukoliko dođe do ekonomske krize, to bi moglo da dovede do smanjenja finansijskih sredstava koja su na raspolaganju za organizaciju esport događaja i takmičenja. Takođe, može se očekivati da bi sponzori i investitori bili manje spremni da ulažu u esport, što bi moglo da dovede do smanjenja prihoda za esport organizacije i timove.
Ipak, postoji nekoliko argumenata koji ukazuju na to da bi esport mogao da se održi i u slučaju ekonomske krize. Prvo, esport je većinom online aktivnost, što znači da ne zahteva velike troškove putovanja i smeštaja kao što je to slučaj sa tradicionalnim sportovima. To znači da bi organizatori mogli da smanje troškove organizacije takmičenja bez uticaja na kvalitet događaja.
Drugo, esport ima veliku bazu navijača širom sveta i to navijači obično prate putem interneta. To znači da bi organizatori i timovi mogli da nastave da angažuju publiku i komuniciraju sa njima bez obzira na ekonomsku situaciju.
Takođe, esport je u velikoj meri podržan od strane tehnoloških kompanija, koje su veoma uspešne čak i tokom ekonomskih kriza. To bi moglo da znači da bi tehnološke kompanije mogle da nastave da podržavaju esport i tokom ekonomske krize.
Možemo zaključiti da iako bi ekonomska kriza mogla da utiče na razvoj esporta, postoje neki faktori koji ukazuju na to da bi esport mogao da se održi i tokom krize. Sa velikom bazom navijača, minimalnim troškovima organizacije i podrškom tehnoloških kompanija, esport bi mogao da se prilagodi i uspešno funkcioniše čak i u teškim ekonomskim uslovima.