Esports tržište će eksplodirati do 2030. godine

Esports industrija je na globalnom novou tokom 2020. godine skupila 940 miliona dolara, a prognozira se da će taj broj dostići cifru od preko četiri milijarde do 2030.

Foto: Eric Ananmalay/G2 Esports

Prema novom izveštaju agencija za procenu tržišta, period od 2020. do 2030. godine će biti krucijalan za razvoj esportsa. Poslednjih godina došlo je do velikog pomaka u onlajn igranju, a i porasla je popularnost esportsa. Veliki broj događaja i turnira je doprineo globalnom rastu esports tržišta, međutim nedostatak standardizacije onlajn događaja, i loše takmičarske prakse (poput klađenja na mečeve) ometaju ovaj rast.

S druge strane, povećanje broja turnira i događaja sa ogromnim nagradnim fondovima za osvajače i timove koji se takmiče, stvoriće prilike za ulaganja narednih godina. Segment usluga bi trebao da ima najveći udeo u razvoju, a skok se očekuje u periodu od 2021. do 2030. godine zbog porasta onlajn gejminga i virtuelnih turnira. Platformski segment i opcije na zahtev će takođe nastaviti da pozitivno utiču na tržište, a strimovanje je učestvovalo sa tri petine u globalnom esports tržištu.

Azijsko-pacifički region i Severna Amerika bi trebali da održe svoju dominaciju do 2030. godine. Ova dva regiona su zaslužena za dve petine globalne esports industrije. U nastavku su izlistani svi veliki igrači na gejming tržištu.

  • Activision Blizzard, Inc.
  • CJ Corporation
  • Electronic Arts
  • FACEIT
  • Gameloft SE
  • Gfinity
  • Kabam
  • Modern Times Group
  • Nintendo
  • NVIDIA Corporation