Mercedes-Benz ukida A klasu, fokus na SUV modelima

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je definitivno odlučio da ugasi svoju najkompaktniju A klasu u korist SUV modela koji su popularniji među kupcima. Ovu odluku je zvanično potvrdio Markus Šefer, tehnički direktor (CTO) kompanije Mercedes-Benz, koji je izjavio da A klasa više neće dobijati nove klasične hečbek verzije.

Nemački proizvođač je nedavno predstavio osveženi model CLA, koji je uprkos prvom slovu abecede u nazivu, postao veći od svog prethodnika. Ovaj potez je još jedan pokazatelj da maleni kompaktni modeli iz A klase postepeno napuštaju tržište, a zamenjuju ih popularniji SUV modeli.

Glasine o gašenju najmanje Mercedes klase kružile su godinama, ali ovo je prvi put da je kompanija zvanično potvrdila takve planove. Markusov Šefer je istakao da ono što smo do sada znali kao A klasu neće dobiti direktnog naslednika, već će biti zamenjeno sa nekoliko različitih modela, ali u drugačijim oblicima.

Fokus na globalno tržište i smanjenje složenosti

"Potrebni su nam modeli koji funkcionišu na globalnom nivou, uključujući Kinu i SAD. Znam da je hečbek omiljeni tip karoserije u Evropi, ali nije bio deo naših planova i morali smo da donesemo neke odluke – čak i one teške. Smanjenje složenosti je ključni zadatak za nas. Iz tog razloga je u ovom segmentu bilo neophodno smanjiti kompaktnu porodicu sa sedam na četiri modela", izjavio je Šefer.

Prema trenutnim informacijama, Mercedes-Benz će u budućnosti, uz nedavno predstavljeni CLA, u ulaznom segmentu nuditi kompaktne SUV modele GLA i GLB, kao i najavljenu manju verziju G klase. Pored klasičnog hečbeka A klase, iz ponude će najverovatnije biti povučeni i limuzinska verzija A klase, kao i monovolumen iz B klase.

A klasa, koja je prvi put predstavljena 1997. godine kao kompaktni monovolumen, doživela je svoju drugu sličnu generaciju 2004. godine. Treća generacija iz 2012. i četvrta iz 2018. godine transformisale su model u nešto veći hečbek, ali izgleda da je ova evolucija sada došla do svog kraja, ustupajući mesto visoko-profitabilnim SUV modelima.

(Telegraf.rs)