Iznenađujući potez iz Štutgarta: Porsche najavljuje razvoj nove linije SUV vozila sa SUS motorima

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Shutterstock

Nemački proizvođač sportskih automobila Porsche saopštio je da je njegova neto dobit pala 30,3% na godišnjem nivou na 3,6 milijardi evra (3,9 milijardi dolara) u 2024. godini. Do pada je došlo zbog lošeg poslovanja u Kini i visokih troškova za osvežavanje linija modela, objavila je kompanija sa sedištem u Štutgartu u svojim godišnjim rezultatima u sredu.

Porsche je zabeležio pad isporuka za 3% na oko 310.700 vozila u 2024. godini. U Kini je pad bio posebno izražen i iznosio čak 28%. Prihodi su pali za 1,1% na nešto više od 40 milijardi evra, dok je operativna dobit pala za gotovo 23% na 5,64 milijarde evra.

Najznačajniji deo objave predstavlja strateški zaokret kompanije ka tradicionalnim pogonskim sistemima. Porsche, koji je deo Volkswagen grupe, predstavio je plan povećanja ulaganja u motore sa unutrašnjim sagorevanjem i plug-in hibride. Kompanija nastavlja sa elektrifikacijom modela Macan, ali istovremeno razmatra razvoj potpuno nove linije SUV vozila sa konvencionalnim i hibridnim pogonima.

Povratak tradicionalnim motorima uz paralelni razvoj električnih modela

Izvršni direktor Oliver Blum je otkrio da će postojeći modeli Cayenne i Panamera zadržati benzinske motore "duboko u 2030-im", uz najavu da će se razvoj oba modela nastaviti. Ova odluka predstavlja značajnu promenu u dosadašnjoj strategiji koja je naginjala ka kompletnoj elektrifikaciji.

Porsche nije precizirao koji motori sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridni pogoni bi mogli da pokreću novi SUV model, niti kako bi on izgledao. Saopšteno je samo da bi imao "novi dizajn i Porsche-ov karakterističan profil." Ako bude zvanično odobren, ovaj model bi se na tržištu mogao pojaviti pre kraja ove decenije.

Uprkos strateškom zaokretu, Porsche nastavlja i sa planovima elektrifikacije. Kompanija je potvrdila da će električna verzija Cayenne-a premijerno biti prikazana krajem ove godine tokom događaja na Zapadnoj obali SAD-a. Nakon toga, najavljeni su i potpuno električni sportski automobili u segmentu 718.

Kultni brend je u februaru najavio i restrukturiranje svog izvršnog odbora, što je dovelo do odlaska dugogodišnjeg glavnog finansijskog direktora Luca Meškea i glavnog direktora prodaje Detleva fon Platena. Kompanija je dodatno saopštila da će oko 1900 radnih mesta biti ukinuto do 2029. godine.

(Telegraf.rs)