Jaguar šokirao izjavom: "Ne smeta nam što ćemo izgubiti 85% sadašnjih kupaca zbog novog Type 00"

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Britanski proizvođač Jaguar izazvao je lavinu komentara svojom nesvakidašnjom strategijom potpunog rebrendiranja, pri čemu otvoreno priznaju da im ne smeta što će izgubiti većinu postojećih kupaca. Izvršni direktor Rodon Glover procenjuje da će se nakon završetka transformacije brenda samo 15 odsto sadašnjih kupaca odlučiti da ponovo kupi Jaguar.

Kompanija u vlasništvu Tata Motors-a planira da se transformiše u ultra-luksuzni brend za imućne kupce, a njihov novi koncept Type 00 prvi je nagoveštaj ovog dramatičnog zaokreta. Prema rečima predstavnika kompanije, Jaguar svesno ide u rizik da će čak 85 procenata sadašnjih vlasnika potražiti druge brendove za svoje buduće automobile.

Strategija koja je mnoge ostavila u neverici očigledno je već u toku. Jaguar je povukao većinu svojih modela iz proizvodnje, što je dovelo do dramatičnog pada prodaje na samo 33.000 automobila u 2024. godini. Poređenja radi, britanski proizvođač je 2018. godine prodao 180.833 vozila, što znači da je prodaja za samo šest godina pala za gotovo 82 procenta.

Luksuzni električni Type 00 kao budućnost brenda

U 2024. godini završena je proizvodnja modela XE, XF, F-Type, E-Pace i I-Pace, dok će samo F-Pace nastaviti da se proizvodi još neko vreme. To može značiti samo jedno - prodaja u 2025. godini biće verovatno još manja. Međutim, Jaguar se ne osvrće mnogo na te brojke, već hrabro gleda u budućnost.

Prvi model nove ere, serijski Type 00, biće predstavljen do kraja ove godine i očekuje se da će njegova cena biti značajno iznad 100.000 evra. Ovaj električni GT automobil predstavlja potpuni zaokret u filozofiji brenda koji više ne cilja na relativno široku publiku, već na uski segment izuzetno imućnih kupaca.

Konceptni Type 00 nedavno je viđen na ulicama Pariza tokom Nedelje mode, ovog puta u upečatljivoj French Ultramarine plavoj boji umesto prvobitne ružičaste. Mora se priznati da na ulici ovaj automobil izgleda gotovo nestvarno, iako ostaje pitanje koliko će se od njegovog futurističkog dizajna zaista preneti na serijsku verziju.

Jaguarov potez je riskantan, ali i pokazuje odlučnost da brend potpuno redefiniše svoj identitet u eri elektrifikacije. Umesto da se bori za očuvanje starog imidža, kompanija je odlučila da napravi radikalan rez, čak i po cenu gubitka većine svojih lojalnih kupaca.

(Telegraf.rs)