Kriza u Nemačkoj: Posedovanje automobila postaje luksuz koji većina ne može sebi da priušti
Sve veći broj nemačkih domaćinstava ne može da priušti kupovinu automobila, što se negativno odražava na celokupnu privredu jedne od najjačih evropskih ekonomija.
Nekada simbol srednjeg staleža i standard koji je bio dostupan većini građana, automobil u Nemačkoj sve više postaje luksuzna roba koju mnogi ne mogu da priušte. Dramatično povećanje cena novih vozila, rast troškova goriva i opšta ekonomska neizvesnost doveli su do situacije koja značajno menja navike i mogućnosti nemačkih potrošača.
Prema najnovijim podacima Deutsche Automobil Treuhand (DAT), čak 44 odsto Nemaca koji već poseduju automobil izjavilo je da više ne mogu zamisliti kupovinu novog vozila u budućnosti. Ovaj podatak jasno oslikava dubinu krize sa kojom se suočava nemačko društvo, ali i automobilska industrija koja predstavlja jedan od stubova nemačke ekonomije.
Cene automobila van domašaja prosečnog građanina
Glavni razlog ovog trenda je drastičan rast cena. Čak 69 odsto ispitanika smatra da su cene novih automobila nedostižno visoke. Statistika potvrđuje njihov utisak - prosečna cena novog automobila u Nemačkoj sada iznosi preko 42.000 evra, što predstavlja povećanje od približno 30 odsto u odnosu na period od pre deset godina.
Ova situacija primorava građane da traže alternative. Mnogi se okreću polovnim vozilima, dok drugi razmatraju potpuno odricanje od posedovanja automobila. Neki se odlučuju za javni prevoz, deljenje vozila ili druge vidove mobilnosti koji su finansijski dostupniji.
Električni automobili nisu rešenje za većinu
Uprkos snažnom zalaganju nemačke vlade za zelenu tranziciju, električni automobili nisu doneli olakšanje za prosečnog potrošača. Naprotiv, visoke cene električnih vozila i strah od značajnih gubitaka vrednosti pri eventualnoj preprodaji dodatno komplikuju situaciju. Za većinu nemačkih građana, prelazak na električna vozila trenutno nije realna opcija.
Ova kriza pristupačnosti automobila nije samo društveni problem, već predstavlja ozbiljan izazov za nemačku automobilsku industriju koja zapošljava stotine hiljada radnika i tradicionalno predstavlja jedan od glavnih izvoznih aduta nemačke ekonomije.
Rezultati istraživanja nedvosmisleno ukazuju da posedovanje automobila u Nemačkoj sve više postaje privilegija imućnijih slojeva stanovništva, dok za prosečnog građanina postaje nedostižan luksuz.
(Telegraf.rs)