Ovo je najpoželjniji polovnjak u Srbiji, ali je prvak i po vraćanju kilometraže
Iako svaki vozač ima svoje preferencije, određeni modeli automobila jednostavno imaju veću vrednost na tržištu. Međutim, popularni modeli često postaju mete prevaranata, koji manipulišu kilometražom i prikrivaju potencijalne nedostatke. Kompanija za podatke o automobilima carVertical sprovela je istraživanje u Srbiji i otkrila najtraženije polovne automobile u zemlji tokom 2024. godine.
Nemačke marke automobila pokazale su dominaciju na tržištu polovnih vozila u Srbiji, gde je pet od deset najtraženijih modela upravo nemačkog porekla. Na čelu liste nalazi se Volkswagen Golf sa 3,6% udela u svim proverama istorije vozila u zemlji.
Slede Opel Astra (3,3%), Volkswagen Passat (3%), Peugeot 3008 (2,9%), Audi A4 (2,8%), Renault Megane (2,7%), Peugeot 308 (2,6%), Škoda Octavia (2,6%), Audi A6 (2,5%) i Škoda Superb (2,3%).
Volkswagen Golf je zadržao svoju poziciju najpopularnijeg automobila zbog svoje praktičnosti, pouzdanosti i ekonomičnosti. Ovaj model je globalno prepoznat kao jedan od najprodavanijih automobila svih vremena, a visoka potražnja usporava pad njegove vrednosti, što ga čini odličnim izborom za vozače kojima su bitni isplativost i dugovečnost.
Nemački modeli prednjače i po broju oštećenja
Iako su nemački automobili veoma traženi na tržištu polovnih vozila u Srbiji, podaci pokazuju da često imaju značajan procenat ranijih oštećenja, što kupci treba da uzmu u obzir.
Prema evidenciji carVertical, od deset najtraženijih vozila u Srbiji, Audi A6 ima najveći broj oštećenja sa udelom od čak 54,5%. Odmah iza njega nalaze se Volkswagen Golf (52,7%), Škoda Superb (50,7%), Škoda Octavia (43,8%), Audi A4 (43,3%), Volkswagen Passat (41,4%), Opel Insignia (38,8%), Renault Megane (33,5%), Opel Astra (32,3%) i Peugeot 308 (25,5%).
Audi A6 je takođe imao najveću prosečnu vrednost štete – 4.024 evra, dok je Citroën C4 zabeležio najnižu (1.835 evra).
Savesni prodavci polovnih automobila uvek proveravaju istoriju vozila kako bi potencijalnim kupcima pružili potpune informacije. Ipak, vozila koja se prodaju bez ovakvih provera mogu imati skrivene probleme, što može dovesti do dugoročnih komplikacija za novog vlasnika.
Vraćanje kilometraže – problem koji ne jenjava
Vraćanje kilometraže ostaje jedan od najvećih problema na tržištu polovnih automobila u Srbiji. Ova praksa, koja se održava već decenijama, predstavlja ozbiljan rizik za kupce koji ne provere istoriju vozila pre kupovine.
U analizi deset najtraženijih vozila, Volkswagen Golf je prednjačio po broju slučajeva vraćene kilometraže – čak 9,2% pregledanih modela na platformi carVertical pokazalo je odstupanja. Slede Audi A4 (6%), Renault Megane (5,9%), Opel Astra (5,7%) i Volkswagen Passat (5,2%).
Škoda Octavia je u proseku imala najviše vraćenih kilometara – 142.312 km, što naglašava važnost provere pređene kilometraže prilikom kupovine polovnog automobila.
Provera istorije vozila je ključna kako biste utvrdili da li je kilometraža autentična. Ukoliko je kilometraža vraćena, kupac može platiti više nego što vozilo zaista vredi i suočiti se sa skupim popravkama ranije nego što bi očekivao. Kratka provera istorije vozila može uštedeti značajan novac dugoročno. Pored toga, probna vožnja i detaljan pregled u pouzdanim servisima su neophodni koraci pre konačne odluke o kupovini.
(Telegraf.rs)