Kupac premium automobila otvorio zvučnik i ugledao falsifikat: "Pa ovo je Bovvers & VVilkins sa Temua!"

N. M.
Vreme čitanja: oko 3 min.
Foto: Aleksandar Savin

Vlasnici premium Volvo automobila u Kini doživeli su neprijatno iznenađenje kada su otkrili da njihovi skupoceni automobili sadrže falsifikovane audio sisteme. Umesto prestižnih Bowers & Wilkins zvučnika za koje su platili, u vozilima su pronađeni jeftini falsifikati s namerno izmenjenim imenom brenda.

Ceo slučaj je počeo kada je vlasnik modela Volvo S60 odlučio da proveri dodatnu opremu koju je navodno besplatno dobio prilikom kupovine vozila. Nakon detaljnog pregleda i poređenja s fotografijama istog modela, primetio je značajne razlike u izgledu i kvaliteti audio sistema.

Ono što je otkrio šokiralo je celokupnu javnost - zvučnici u njegovom automobilu nosili su oznaku "Bowers & VVilkins" (sa dva slova V umesto slova W) ili čak "Bovvers & Wilkins", što je jasno ukazivalo da se radi o falsifikatu. Osim toga, primećeni su i drugi nedostaci na vozilu, poput kristalne ručice menjača bez originalnog osvetljenja karakterističnog za premium Volvo modele.

Kada je kupac pokušao da reši problem direktno s prodavcem, naišao je na zid. Predstavnici salona su tvrdili da "ne mogu da čitaju latinicu" i da ne vide razliku između "VV" i "W". Štaviše, odbili su da zamene neispravne komponente uz objašnjenje da "zvučnici i dalje proizvode zvuk visokog kvaliteta".

Foto: Aleksandar Savin

Nije reč o izolovanom incidentu

Nakon što je nezadovoljni vlasnik objavio svoje iskustvo na društvenim mrežama, ubrzo se ispostavilo da nije jedini oštećeni. Brojni drugi kupci Volvo automobila u Kini prijavili su identičan problem - u njihovim vozilima takođe su pronađeni zvučnici s lažnom oznakom umesto originalnih Bowers & Wilkins komponenti.

Još nije poznato koji su sve Volvo modeli zahvaćeni ovim problemom, niti da li su sva sporna vozila prodavana kod istog zastupnika. Međutim, činjenica da se radi o sistemskom problemu izazvala je ozbiljnu zabrinutost među kupcima premium vozila širom Kine.

"Kada platite više od 50.000 evra za automobil i očekujete vrhunsku opremu, a dobijete falsifikat, to je više od razočaranja - to je prevara potrošača", izjavio je jedan od oštećenih vlasnika za kineske medije.

Šveđani su se brzo oglasili povodom čitavog slučaja. U zvaničnom saopštenju kompanija Volvo Cars izrazila je duboko žaljenje zbog nastale situacije:

"Volvo Cars pridaje veliku važnost 'nepravilnom ponašanju u procesu prodaje novih automobila' koje su nedavno prijavili neki kupci. Duboko se izvinjavamo zbog problema i neprijatnosti koje je ovaj incident izazvao našim korisnicima. Volvo Cars uvek stoji uz svoje kupce i nikada neće tolerisati ponašanje koje šteti njihovim interesima. Nakon incidenta odmah smo pokrenuli posebnu istragu. Pridržavaćemo se načela otvorenosti i transparentnosti, temeljito ćemo istražiti uzrok incidenta i preduzeti odgovarajuće mere u skladu sa zakonima i propisima kako bismo osigurali da su legitimna prava i interesi kupaca u potpunosti zaštićeni."

Foto: Aleksandar Savin

Ozbiljan udarac za brend na kineskom tržištu

Ovaj skandal dodatno je narušio ugled švedskog proizvođača automobila na kineskom tržištu, gde se marka već suočava s padom prodaje poslednjih godina. Uprkos činjenici da je 2024. bila rekordna godina za Volvo na globalnom nivou sa 763.389 prodatih vozila, prodaja u Kini iznosila je samo 156.000 jedinica, što predstavlja pad od 8,2% u odnosu na 2023. godinu.

Stručnjaci za automobilsku industriju smatraju da bi ovaj incident mogao dodatno ugroziti poverenje kineskih potrošača u brend, posebno u segmentu premium vozila gde su očekivanja kupaca izuzetno visoka.

"Kada kupujete premium automobil od renomiranog proizvođača, ne očekujete samo kvalitetnu vožnju, već i autentično iskustvo u svakom detalju. Originalni audio sistemi poput Bowers & Wilkins predstavljaju značajan deo tog iskustva i njihova zamena falsifikatima je ozbiljan prekršaj poverenja", objašnjava Vu Džangming, analitičar automobilske industrije iz Šangaja.

Nije još poznato kakva će biti konačna odluka Volva u vezi s obeštećenjem oštećenih kupaca, ali je izvesno da će kompanija morati da preduzme odlučne korake kako bi povratila narušeno poverenje na jednom od najvažnijih svetskih tržišta.

Za sada ostaje otvoreno pitanje: da li je ovo bio izolovani propust određenih distributera ili deo šire prakse u procesu proizvodnje i distribucije premium vozila na kineskom tržištu?

(Telegraf.rs)