Ford priznao: Kinezi su 10 godina ispred nas, moramo da koristimo njihovu tehnologiju da bismo preživeli
Izvršni direktor Forda, Džon Farli, otvoreno je priznao da je Kina čitavu deceniju ispred njih kada je reč o proizvodnji baterija za električna vozila. Još šokantnije je njegovo priznanje da je jedini način da Ford ostane konkurentan - korišćenje kineske tehnologije.
"Način na koji se možemo takmičiti s njima je da dobijemo pristup njihovom znanju baš onako kako je njima bilo potrebno naše znanje pre 20 godina", izjavio je Farli za New York Times.
Prema njegovim rečima, plan je da zatim iskoriste američki inovativni ekosistem i bliskost s kupcima kako bi postali konkurentni na globalnom nivou.
Istorija koja se ponavlja
Ono što čini ovu situaciju posebno ironičnom jeste činjenica da je tehnologija o kojoj Farli govori originalno nastala u Americi. Hemiju litijum-jonskih fosfatnih (LFP) baterija razvili su naučnici sa Univerziteta u Teksasu, da bi je kasnije "za sitne pare" kupila kineska kompanija. Prvobitni američki startap A123 Systems LLC, koji je dobio značajnu podršku Obamine administracije, nije uspeo da preživi spori razvoj tržišta električnih vozila.
Konkretni planovi već u realizaciji
Ford nije samo priča - već prelazi na dela. Prema planovima, njihov BlueOval Battery Park trebalo bi da počne s radom 2026. godine, kada će proizvoditi hiljade baterija zasnovanih na tehnologiji kineskog giganta CATL-a. Paralelno s tim, kompanija razvija i pristupačni električni automobil čija bi cena trebalo da bude ispod 30.000 dolara, kako bi parirali kineskim modelima koji već osvajaju globalno tržište.
(Telegraf.rs)