Evropljani nisu naseli na hibridnu priču: MG vraća ZS sa motorom koji svi žele
Kineski proizvođač MG odlučio je da vrati benzinski motor u svoj najprodavaniji model ZS, nakon što je pad prodaje pokazao da kupci nisu spremni da plate veću cenu za hibridnu verziju.
Uprkos tome što je MG zabeležio prodaju od 243.300 automobila u prošloj godini, rast od svega 11.500 jedinica u odnosu na 2023. godinu daleko je ispod očekivanja kompanije. Iako je brend u prvih sedam meseci prošle godine prodao više od 150.000 vozila u Evropi, uvođenje novih carina značajno je usporilo njihov rast, koji je umesto planiranih 10 posto pao na manje od pet procenata.
Trenutna situacija na tržištu jasno pokazuje da kupci traže pristupačnije opcije. Hibridna verzija ZS modela, koja razvija kombinovanih 197 konjskih snaga, pokazala se preskupom za većinu kupaca koji su navikli da plate 3.000 do 4.000 evra manje za benzinsku varijantu.
Nova era za MG ZS
Plan je da se u ZS ugradi 1,5 litarski benzinski motor, isti onaj koji je nedavno predstavljen u najmanjem modelu MG3. Međutim, ono što bi moglo da razočara pojedine kupce jeste činjenica da će ovaj motor biti uparen sa petostepenim ručnim menjačem.
Cena kao ključni faktor
Dok hibridni MG ZS u Nemačkoj košta oko 23.000 evra, nova benzinska verzija trebalo bi da se pozicionira ispod psihološke granice od 20.000 evra. Kompanija cilja na cenovni raspon između 19.000 i 20.000 evra, što bi trebalo da vrati konkurentnost ovom modelu, posebno u vremenu kada konkurenciju ne čini samo Dačija, već i drugi proizvođači iz Azije.
(Telegraf.rs)