Otkriveno sa koliko goriva novi automobili napuštaju fabrike: Cifra varira zbog jednog detalja
Svaki novi automobil koji izađe iz fabrike mora da ima određenu količinu goriva u rezervoaru, a ta cifra varira u zavisnosti od više faktora, među kojima su destinacija isporuke i godišnje doba.
Fabrika u Navari, koja se prostire na čak 1.630.000 kvadratnih metara, jedan je od najboljih primera kako funkcioniše proces pripreme novih vozila za isporuku kupcima. U ovom proizvodnom pogonu, gde radi više od 4.500 radnika, proizvode se modeli T-Kros i Taigo, dok je proizvodnja Pola završena prošle godine.
Prosečna količina goriva koja se sipa u svaki novi automobil je pet litara, ali ova cifra može značajno da varira u zavisnosti od toga gde se vozilo isporučuje. Primera radi, automobili koji se šalju u Nemačku, Francusku ili Italiju dobijaju manju količinu goriva od onih koji putuju do dalekih destinacija poput Kine, Japana ili Malezije.
Specifičnosti transporta
Tokom 2023. godine, fabrika u Navari proizvela je 274.688 automobila, od čega je čak 90 odsto otišlo u izvoz. Za godišnju proizvodnju se potroši oko 373.440 litara goriva samo za punjenje rezervoara novih vozila, što košta približno 640.000 evra.
Količina goriva koja se sipa u nove automobile zavisi i od toga koliko će se vozilo kretati tokom utovara i istovara sa kamiona ili brodova. Automobili koji se transportuju u kontejnerima do udaljenih destinacija zahtevaju više goriva zbog dužeg perioda transporta.
Promena u industriji
Zanimljivo je da će ova fabrika od 2026. godine početi sa proizvodnjom dva nova električna modela. Ovaj potez predstavlja značajnu promenu u poslovanju, jer će troškovi pripreme vozila za transport biti značajno drugačiji - umesto punjenja rezervoara gorivom, vozila će morati da dobiju određenu količinu električne energije pre isporuke.
(Telegraf.rs)