Koliko bi kineski automobili trebalo da pojeftine da bi Evropljani počeli da ih kupuju? Evo šta kaže studija

N. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: Geely

Najnovija studija američke konsultantske kompanije Escalent donela je zanimljive rezultate o tome koliko kineski proizvođači automobila moraju da spuste cene da bi privukli evropske kupce. Istraživanje je pokazalo da su trenutne cene kineskih automobila u Evropi previsoke i da je potrebno smanjenje od čak 30 odsto kako bi se privukao značajan broj kupaca.

Na evropskom tržištu u poslednjih pet godina sve je više kineskih proizvođača automobila. Brendovi kao što su Chery, Geely, BYD, XPeng, Dongfeng, Leapmotor i Lynk & Co postali su deo automobilske ponude na Starom kontinentu.

Iako većina njih nudi električne i hibridne automobile po cenama koje su niže od evropskih konkurenata sličnog dometa, te cene su i dalje značajno više nego na kineskom tržištu.

Foto: Tanjug/AP

Kako Evropljani gledaju na kineske automobile

U studiji koja je obuhvatila 1.600 potencijalnih kupaca iz Nemačke, Francuske, Italije, Španije i Velike Britanije, rezultati su bili vrlo jasni. Samo jedan od deset Evropljana bi razmotrio kupovinu kineskog automobila ako bi cena pala za 10 odsto, dok 31 posto ispitanika traži sniženje između 11 i 20 odsto.

Poverenje kao ključni faktor

Pored cene, istraživanje je otkrilo da Evropljani još uvek nemaju dovoljno poverenja u automobile proizvedene u Kini. Kupci i dalje više veruju automobilima koji dolaze iz evropskih fabrika, kao i onima proizvedenim u Japanu, Južnoj Koreji i Sjedinjenim Američkim Državama. Međutim, s obzirom na brz napredak i prilagođavanje kineskih proizvođača evropskim standardima, ova situacija bi mogla da se promeni u bliskoj budućnosti.

(Telegraf.rs)